6.950 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Citroën Grand c4 picasso Citroën Grand c4 picasso

Hej alle.

beklager det total off topic. Men har lige brug for en Citroen kyndig.

Jeg har valget mellem en Citroen grand c4 Picasso Intensive med eller uden automatgear. Begge er fra 2015. Den med manuel gear kan leveres til November og den med Automatgear kan leveres i Februar 2016.
Vi er i familien lidt presset af pladsmangel pt. (3 børn + barnesæder + kone) så den ekstra plads er velkommen.
Er selv helt pjattet med automatgear, men har hørt/læst at den er ret dårligt i netop den bil.
Spørgsmålet er om jeg skal vente på automatgearet eller nøjes med manuelt. Her tænker jeg især på kørerkomforten?

Er der en med indblik der kan vurdere om automatgearet virkeligt skifter så ringe på en 2015 model. de anmeldelser´jeg kan finde på nettet er 2013-2014 modeller.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Citroën Grand c4 picasso
  • kasper J
    kasper J Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 61
    #1   14. aug 2015 ha sidder også og kigger på den bil. og personligt vil jeg vente på automatgear manuelt gear får man lange løg af i længden smiley

• #2   14. aug 2015 I en børnecontainer ville jeg vælge tomatgear.
    I en sjov bil (hk+++) ville jeg vælge manuel.
    Hvordan det funker i c4 ved jeg ikke noget om.

• #3   14. aug 2015 jeg kender ikke deres automatgear , men ville aldrig købe uden at have prøvet , jeg kørte i flere bla en Nissan quaskay(staves) og har ikke kørt med noget så ringe siden en daf i 80erne den røg op og ned i omdrejninger så man tror det var løgn.

• #4   14. aug 2015 Prøv lige at hør på http://citronik.prophpbb.com/ under c4, men jeg ville da også bestemt køre en tur i begge først

• #5   14. aug 2015 Har din lokale forhandler ikke en af hver stående?
    Men jeg har prøvet begge, det er jo en e6g gearkasse hvis jeg husker rigtigt, de køre fint men de er ikke så glade for når man hurtigt skal gasse op eller lignende, der skal den lige have et par sekunder til at tænke sig om. men hvis man er en person som køre "Smooth" hvis man kan sige det, så synes jeg at de kør rigtigt fint og er specielt rart på længere ture.

• #6   14. aug 2015 Tak for input alle. Forhandleren havde desværre ikke en, men prøver at fonden med automat her i weekenden.

• #7   14. aug 2015 Min svigerinde og svoger købte en ny c4 grand picasso for ca 2-3år med automatgear de havde så mange problemer med automatgearet at de til sidst byttede den til en ny c4 med manuelt gear. Værkstedet kunne sgu ikke en gang fixe lortet.

Bilen er de glade for.. Med manuelt gear.

• #8   14. aug 2015 Har selv modellen fra 2010 og er glad for automatgearet - har kørt 120.000 km uden problemer. Det passer rigtig fint til bilen, som er en familiebil, som bør køres roligt alligevel. Det er ved kraftige accelerationer at det kan give nogle ryk hvis man ikke bruger padlerne ved rattet til at geare ned først.

• #9   14. aug 2015 Havde brugt alle de mange penge på en 3 år gl Volvo v70 med både en diesel maskine og et automat gear som holder...... Men sådan er vi jo heldigvis forskellige ( tror jeg de franske bilproducenter er glade for smiley )

• #10   14. aug 2015 har en c4 Grand pic. 1.6hdi aut. kørt 223009km. aldrig noget galt med gear. ;)????

• #11   14. aug 2015 Der findes selvfølgelig mandagsbiler..

• henrik S
    henrik S Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Svar: 32
    #12   14. aug 2015 hvis det er en 1,6 bluehdi med E6G gearskifte, skifter det ikke specielt hurtigt, men hvis du kører nogenlunde roligt, og ikke accelerere voldsomt, kører det egentligt meget behageligt.

hvis det er en 2,0 hdi med rigtigt automatgear, kører det godt, lige meget hvordan du kører bilen smiley (meget bedre gearskifte end det andet, dog lidt kortere km/l)

• #13   14. aug 2015 Det er 1,6 liter. Grunden til jeg spørger er at den fik hug i 2013. Men ville lige høre om erfaringer eller fra fagfolk

• henrik S
    henrik S Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Svar: 32
    #14   15. aug 2015 Jeg er udlært Citroën mekaniker, og har kørt i mange af dem efter hånden, det fejler ikke mere end fx dsg gearkasser smiley hvis du gerne vil frem af, og tit accelerere kvikt, er det ikke verdens bedste gearskifte,
    Men hvis du kører relativt roligt, er det egentligt meget behageligt smiley

Kommentér på:
Citroën Grand c4 picasso

Annonce