2.546 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Kap/geringssav Kap/geringssav

Jeg forventer besøg af værktøjsfeen i den nære fremtid og skal i den forbindelse have mig en kap/geringssav. Jeg har derfor kigget nærmere på denne Metabo KGS 254 M: http://bygxtra.dk/kapsave-geringssave/8595687-metabo-kgs-254-m-kap-geringssav.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Og så et bord dertil. Er det et godt valg? Eller er der andre, og bedre valg, i nogenlunde samme priseleje (op til 3500 inkl. bord)?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kap/geringssav
  • #1   6. sep 2015 den er da fin men er mest til bosch men en smag sag

• #2   6. sep 2015 så at xl har dem på tilbud denne uge , ved ikke om din model er blandt.

• #3   6. sep 2015 Tak for fiffet, men selv på tilbud i XL Byg er den cirka 200 kroner dyrene end det billigste sted på nettet - det ender nok med sådan en så smiley

• #4   6. sep 2015 Den ser ganske fornuftig ud til prisen, et stort pulds er klingen på 256.

I tømmer/snedker firmaet hvor jeg arbejder har vi både Bosch og Dewalt og de er lige dårlige.

• #5   6. sep 2015 Har prøvet nogle stykker og syntes at bosch gcm 8 er bedst, længe det ikke er for store emner...

• #6   6. sep 2015 Hæhæ, det lyder ikke videre fantastisk for hverken Bosch eller Dewalt smiley Jeg troede ellers Dewalt var kongen indenfor disse save.

• #7   6. sep 2015 Engang hed verdens bedste geringsav ELU. De blev opkøbt af Dewalt som i dag laver de bedste save på markedet...DESVÆRRE så laver de også nogle som ikke er helt så fantastiske, blot for at kunne hamle op med de billige konkurrenter.

Hvis man kalder Dewalt for ringe på basis af model 777. så synes man også at BMW laver skod cykler på basis af gs650 "sertao" smiley smiley

Jeg har en DW718 pt. Den er fantastisk, super præcis ( elsker skygge skærelinien) klarer det meste pga den store klinge og udtræk, lækker grade justering og dejligt den kan klare 60°
    Bordet er et must uanset hvad mærke man vælger..

Dewalt ER kongen inden for Gering, De har også fortjent at have noget at være stolte af, for der er godt nok meget gult bras smiley smiley

• #8   6. sep 2015 Jeg har en bosch gcm 8 pro
    Det er generelt en god sav til prisen, dog er den ikke noget fantastisk ift. andre gode save, men bevares den er da ok, til mit husbehov.

Alt efter hvad du skal skære, ville jeg prioritere, nøjagtighed, lav vægt (hader at slæbe på det stykke værktøj) fornuftigt bord, med stabilt udtræk.
    Så hvis det er til lægter, reglar, lister, forpaneler, gerigter ol. tror jeg faktisk ikke den metabo er noget dårligt valg.
    Skal du lave listearbejde, skal du være opmærksom på at nogle save leveres med en forholdsvis grov klinge, hvor det kan være bedre med lidt flere tænder, specielt når de bliver lidt slidte.

• #9   7. sep 2015 Jeg synes den metabo ser rigtig fornuftig ud til prisen. Der hvor de billige save ofte fejler er hvor højt et emne de kan tage, det er altså irriterende når man ikke kan save f.eks en fodliste på højkant. Såvidt jeg kan se tager denne 92 mm i tykkelse, det er rigtig fint. Jeg ville ikke betænke mig på at købe den, hvis jeg manglede.

• #10   7. sep 2015 Jeg skal have udvidet garage/carport/værksted og lagt noget af det sammen, så det er reglar, beklædningsbrædder, terrassebrædder og den slags (i den her omgang) jeg skal bruge den til.

Med min sparsomme viden, så sammenlignede jeg netop også tykkelsen på emnerne de kan save og denne kan ganske rigtigt tage op til 92 mm. Til 1789 kroner er der derfor vist ikke alverden at betænke sig på.

• #11   7. sep 2015 Du skal ikke lade dig nøjes med en sav der kun svinger 48°.... det giver lange patter og konen får blå øjn af det smiley

• #12   7. sep 2015 Jeg TROR ikke jeg kommer ud i byggeopgaver, der kræver større vinkel end 45 grader (selvom jeg godt kan se din pointe med de blå mærker) og så bliver prisen vist også en helt andet end den Metabo smiley

• #13   7. sep 2015 Det bliver dyrere men ikke noget som ærgrelsen over at være gået ned på udstyr ikke stikker..

At saven kan klare 60` betyder at man kan save 30' på den trælse led smiley

• #14   7. sep 2015 Jeg runder lige Stark på vejen hjem så. Jeg har alligevel et gavekort i pungen, som også skal bruges.

• #15   7. sep 2015 I min stark kan en dws780 inkl en ekstra klinge erhverves for den nette sum af 5850,-..kapasitet på 110x300mm i lige snit, 50° venstre og fantastiske 60° højre. smig på 49° i begge retninger.
    Den vil gøre dig så glad at du vil bygge små skure til alt og alle i den sparsomme fritid du har. Og lur mig om ikke du vil have den resten af livet smiley smiley
    http://www.dewalt.dk/powertools/productdetails/catno/DWS780/

• #16   7. sep 2015 Jeg har snart ikke plads til flere skure før jeg render i problemer med manglende plads og byggeprocenten på min grund smiley

Men jeg kigger lige på den maskine også, Brian.

• #17   7. sep 2015 Stark havde kun en Bosch CGM 800 SJ til omkring 2100. Og den var ikke videre spændende og har ligeledes mindre savdedybde end den Metabo og så var der vist heller ikke lasersigte.

Måske jeg bare skulle bestille den Metabo, så jeg kan komme igang.

Tillægsspørgsmål: hvor bestiller I træ henne (som nævnt beklædningsbrædder, terrassebrænder, stolper og lidt af den slags) til den billigste pris?

• #18   7. sep 2015 Jeg har en Makita FL1000 mener jeg den hedder den skal du ikke købe:D

• #19   7. sep 2015 Tak for advarslen smiley

• #20   7. sep 2015 Den købte jeg klingen er ikke så bred den vejer et ondt ord:) men ellers kører den fint:S

• #21   7. sep 2015 Køber alt træ i stark. Aldrig til listepris!! Der er STOR forskel på hvad for en stark man kommer i. Nogle er dybt seriøse, nogle er kun til hr og fru Jensen ......

Fuk laser det er ubrugelig. Klingeskygge spiller max smiley

• #22   7. sep 2015 Også som privatperson, Brian? Eller er det via firma? Jeg synes nemlig deres priser ser høje ud, når jeg sammenligner med mange andre steder.

Og så magter jeg heller ikke rigtigt, at jeg er nødt til fysisk at møde op i en af deres butikker før jeg overhovedet kan få en pris og SÅ kan jeg begynde, at sammenligne. At møde op i en af deres butikker og så få at vide, at de er dyrere - nej tak, jeg gider ikke føle mig som en idiot smiley

• #23   7. sep 2015 Du behøver ikke møde op. Du bruger en time eller to, og så mailer du din materiale liste rundt til div tømmerhandler i dit område. Og vupti tilbud der er lige til at sammenligne.

• #24   7. sep 2015 Ja, det var da egentligt et godt forslag - det havde jeg ikke selv tænkt på, så tak for forslaget smiley

Nu er det 'kun' materialer for omkring 6000 i træ denne gang, men det vil jeg selvfølgelig også gerne have 40% rabat på,

• #25   7. sep 2015 40% er nok lige optimistisk nok. Men der plejer at være min 20% at hente på listeprisen.

Jeg handler kun 1 sted. Der er ingen der gider kæmpe med en kunde der smutter hvis konkurrenten er 5kr billigere. Jeg får gode priser hvergang, hvis ikke butikken overlever kan jeg jo ikke handle der længere.

• #26   8. sep 2015 Jeg plejer også at hente mellem 20% og 25% hos den lokale XL-byg (en gammel tømmerhandel, ikke et af de nye varehuse). og så er jeg sikker på et jeg får noget ordentligt træ, og ikke det knald der er i flere af discount-forretningerne hvor man skal kigge hver eneste stykke igennem inden man tager det med.

• #27   8. sep 2015 Jeg har efterhånden købt for nogle 100k i XL og man kan sige meget, men kvalitetstræ er ikke noget de forhandler. Det er det samme skrammeltræ som lavprisstederne, nogle gange værrere grundet opbevaring.
    Jeg ville købe hvor det er billigst - lavpristræ feks. Eller jem og fix hvis man selv gider at hente.
    Grunden til jeg har lagt mine kroner i XL er rabataftale, lokalt og gratis levering. IKKE kvaliteten.

• #28   10. sep 2015 Nu bestilte jeg den Metabo-sav og tilhørende bord. Det tror jeg ikke er noget skidt køb til mine hobbyprojekter og til en nogenlunde fornuftig pris.

Jeg endte med, at bestille noget træ hos 10-4 og det blev leveret allerede næste dag. Så skal der bygges smiley

• #29   11. sep 2015 Lad os nu endelig høre dine erfaringer når du har prøvet den.

• #30   11. sep 2015 Den er fantastisk. Hold nu helt op den saver godt og præcist - et hav af indstillinger, som jeg slet ikke har nået, at prøve endnu.

Til prisen - og til lidt hobbybyg - så får den en klar anbefaling. Jeg købte et bord til den også og endte i 3200 samlet og bordet er ligeledes kram (også fra Metabo).

• #31   11. sep 2015 skønt med nyt værktøj der virker smiley god arbejdslyst

• #32   11. sep 2015 Ja, det er det absolut - det ER det halve arbejde! smiley Og tak. Og tak for alle de gode råd og vejledninger smiley

• #33   16. sep 2015 Iøvrigt svingede jeg forbi Start på vejen hjem i dag for at få priser på noget mere træ og Lecanødder, og der var 20% rabat at hente (i forhold til listepriser og andre konkurrenter), så der handler jeg vist bare næste gang også - saven skal jo ikke stå og kede sig! smiley

Kommentér på:
Kap/geringssav

Annonce