2.422 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Ventilation af loft Ventilation af loft

Hej folkens,

Jeg skal have lave noget ventilation oppe på mit tag og derfor skal jeg have sat nogle riste i hver gavl. Men hvilke bør man vælge og hvor store, når huset er 130m2?

Derefter skal jeg have strammet mit undertag op, er det bare at bruge de strammere med strips?
Skal gøres indefra, er dog lidt i tvivl om det var på lægterne eller spærene de skulle sættes fast på.

Håber en derude lige kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ventilation af loft
  • #1   19. sep 2015 Strammerne sættes fast omkring lægterne..... Det bliver ikke nemt indefra....
    Mht. størrelsen på ristene, ville jeg, uden at have noget videnskabeligt belæg for det, sætte 2 runde riste ( ø 10 cm ) i hver gavl....

• #2   19. sep 2015 Med dit "problem" med loftet er det helt sikkert ikke nok med ventilation i gavle . Går ud fra at du har tegl på taget , siden der er monteret undertag . Skriver lige en pm med tlf nr.

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #3   19. sep 2015 Du kan ikke stramme dit undertag op indefra, det foregår mellem lægter og undertag, desværre...
    Ventilationen af undertaget kan laves på flere forskellige måder, alt efter hvordan tagkonstruktionen er lavet.

Eksemplet og udregning af ventilationsarealet er fra komproments montagevejledning

profilbillede
  • #4   20. sep 2015 Hvorfor vil du stramme undertaget op, blafrer det?? Som der skrives det kan du ikke uden at pille hele taget af.

• #5   20. sep 2015 Ja, det blafrer meget alt efter vejret.

• #6   20. sep 2015 Uha det er ikke godt, ikke nok med at det er en støjgene, undertaget kan også blive slidt i stykker på lang sigt og blive utæt.
    Var det mig ville jeg nok, som du er inde på, lave noget ventilation, og dermed håbe at det kan gøre at der blir anderledes tryk i tagrummet, og håbe at det holder op. Hjælper det ikke er der desværre nok kun den hårde vej tilbage. Jeg er ikke bekendt med løsninger der kan klare dit problem nedefra.

• #7   20. sep 2015 PS: Skal du ha skiftet taget, så vælg et fast undertag, så er du fri for de pisse blafrende banevarer. smiley

• per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #8   21. sep 2015 er det ikke bare betontegl? så pil da en 4-6 sten af de steder du vil montere ventilationshætter/undertagsstrammere i undertaget og hvis ikke det er muligt at få bindere på dem alle, så smid lidt grat mellem lægten og stenen, så bliver den siddende, ja det er ikke en lille opgave, men du slipper for at fjerne alle stenene. Så tag lidt af gangen.

• #9   21. sep 2015 Hvis du har sten på taget er problemet ikke stort. Du piller bare de sten ud hvor der skal strammer i. Er det ståltag eller lign. er du på røven..
    Om du bruger strammere der stripess på eller fjedrene er ikke så vigtig, begge dele virker.
    Jeg havde sat 3 ø100 riste i hver gavl. Det plejer at være rigeligt ( brug dem med fint net, så du slipper for hvepse)

Kommentér på:
Ventilation af loft

Annonce