{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

For dumt at køre nu? {{forumTopicSubject}}

Halløj alle.

Jeg kan ikke rigtig bestemme mig, om jeg "tør" at køre en lille tur til "konen" nu. Og derfor ville lige spørge de mere erfarne mennesker, her på forumet smiley

Det har jo ikke regnet i nogen timer her i KBH, de store veje ser også ret tørre ud (da der kører mange biler og tørrer dem).

Men hvad siger I, er det for farligt nu, eller.....?

Og hvor meget skal der til før forhjulet skrider ud? Ikke at jeg kører som sindssyg, men ville den kunne skride ud selv ved lave hastigheder? (mit fordæk er forholdsvis ny og bagdækket er kun 1 dag gammel)


//der findes ingen dumme spørgsmål
//hellere spørge for meget end for lidt

Tak for Jeres råd og svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For dumt at køre nu?
  • #1   21. okt 2006 Jeg vil da mene at der ikke en noget problemer i at kører nu, men man skal da kører med større forsigtighed på våde veje end på tørre, og så huske på at vej temp. er lav nu, så ikke race for meget!!!
    Ellers er det bare op på geden og afsted, men efterfølgende vask, naturligvis ;o)))


  • #2   21. okt 2006 Jeg var ude og cykle en tur for 10 min siden og ja, vejret er dejligt men der ligger mange våde blade derude. Jeg har ikke erfaringen til at sige ja eller nej, men ærligt, da du er helt ny, ville jeg vælge at springe over og tage bilen istedet.

    husk, det siges at det ikke er den våde vej der gør at du kan skride ud, men nærmere det det som ligger PÅ den våde vej. Så skal du absolut tage en tur, så kig meget godt efter hvad der er på vejen.


  • #3   21. okt 2006 Bare se at kom afsted.

    Der skal en del til selvom det er vådt. Men selvfølgelig ikke så meget som når det er tørt... Så kør forsigtigt!
    Føl dig forsigtigt frem med bremsen og gassen. Så finder du hurtigt ud af hvor meget der alligevel skal til.

    Mvh. Rune


  • #4   21. okt 2006 Der sker ikke noget ved at køre nu. Medmindre dine dæk er slicks smiley . Normale dæk på motorcykler er temmelig undervurderet synes jeg.. De er jo lavet til at kunne klare en del fugtige veje og sådan.

    Det er mere hvis du kommer ind i noget regn og om du så gider at vaske din maskine bagefter smiley


  • #5   21. okt 2006 Hehe, tak for rådet Thomas og Frank -

    Men ja, som du siger Frank, skal man kigge på vejen og det bliver jo mørkt snart, så jeg må hellere springe over
    smiley

    Har lige kigget på dmi.dk og de lover vist lidt bedre vejr i morgen, så jeg tror bare jeg holder mig til i morgen.

    Sorry for dette ligegyldige indlæg......


    Forresten Thomas (malmø) -
    Noget nyt om din cykel?


  • #6   21. okt 2006 hovsa, var lidt for langsom til at skrive.....

    men tak for svaret/rådet til alle Jer andre også smiley


  • #7   21. okt 2006 Jep se du bare at komme ud og køre har selv lige været
    ude at køre og jeg har kun højst 2mm bagdæk tilbage fik jeg lige at vild af en mc betjent
    god tur


  • #8   21. okt 2006 Desværre intet nyt :o/

  • #9   21. okt 2006 Freddie -
    Naah, jeg holder mig bare til i morgen. Inden jeg får udstyret på og låser den op, bliver det allerede mørkt.

    Thomas (malmø) -
    Øv, det er jeg sku ked af at høre og sorry jeg bragte det på banen, kunne jo være den var fundet.



    Men som sagt, sorry for det ligegyldige indlæg smiley Men nu ved jeg dog, at jeg sagtens kan køre en anden gang, når det er lidt halvt vådt smiley Så Jeres råd er ikke helt spildt smiley



  • #10   21. okt 2006 For mig er det ok med sådan et indlæg, man er jo ikke tvunget til at svare på det ;o)))

  • #11   21. okt 2006 Thomas (malmø) -
    Heh, det har du ret i smiley Og det er alligevel sådan ½-dødt her i øjeblikket, så...

    Men mange tak for svar til alle smiley


  • #12   21. okt 2006 mine dæk er helt nede på mærkerne...men den kører da fint alligevel...bare kig efter vejbanen der hvor du kører....



  • #13   21. okt 2006 ud og køre så du for erfaring. du kan sku ikke holde stille hver gang det regner. for så skal du kun ha bil smiley

  • #14   21. okt 2006 TEDDY -
    Hehe ja, du siger noget der smiley
    Men nok ikke så smart at starte med at få erfaring med regnkørsel.

    Skal først lige have noget erfaring på de tørre veje, så kan jeg øve mig i regnen og derefter i sneen lol smiley


  • #15   21. okt 2006 Vatslav!

    Al ære for, at du er forsigtig, men du du kan køre MC i alle slags vejr-selv isslag(selv om det ikke kan anbefales). Det hele handler om, at have let hånd på rulle, kobling og bremse, og så se fremad.

    Nu må du ikke misforstå!!!!!

    Så er det op til dig om du tør!

    Personligt har jeg det sådan, at jeg aldrig kører ud (Altså hjemmefra) i skidt vejr. Ikke fordi jeg er bange for det, men jeg er ikke masochist.

    Kør du bare ud, men gør kun noget, du er sikker på. Du skal under alle omstændigheder lære at køre i regn, blæst, mørke og kulde.

    God Tur!!


  • #16   21. okt 2006 Knud -

    Hehe jo tak Knud.
    Jeg blev bare altid advaret mod regnen, af min tidligere kørelærer. Og har så fået det SÅ meget i mine tanker nu, at bare vejen er lidt våd, så tør jeg slet ikke at køre smiley

    Men jo, før eller senere kommer man nok til at køre i regnen, så skal man vel bare prøve at undgå at køre på de hvide vejstriber smiley


  • #17   21. okt 2006 Vatslav:

    Der er absolut ikke noget i vejen med din indstilling!

    Better safe than sorry!


  • #18   22. okt 2006 Hehe ja, det er også sådan jeg tænker normalt: "Better safe than sorry" smiley

Kommentér på:
For dumt at køre nu?

Annonce