Hyppigste årsag - gå i stå? Hyppigste årsag - gå i stå?
God formiddag alle
Nu er jeg lidt i tvivl om, hvor dumt dette spørgsmål lyder, men jeg kaster mig ud i det alligevel.........
Siden jeg sidst gik i stå midt på vejen, er jeg nu altid ”bange” for at det vil ske igen, og stoler ikke så meget på maskinen, som jeg gjorde før
Derfor vil jeg spørge, hvad er det hyppigste årsag til at man går i stå?
Jeg ved da godt at det kan være en million-milliard ting der kan ske, men vil da gerne lige høre fra Jer, der har prøvet at gå i stå midt på vejen, hvad årsagen til dette var.
Jeg spørger mest for fordi at, hvis/når det skulle ske for mig igen, så ved jeg hvad jeg evt. skal kontrollere på MC’en, i stedet for at stå med en åben mund og klø mig selv i nakken
Og jo, selvfølgeligt skal der være benzin i tanken (det ved jeg lol)
På forhånd tak.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 130 Svar: 2.294
Det jeg mener er, hvis nogen af Jer var nogensinde gået i stå på vejen, så vil jeg gerne høre hvad der var sket.....
Fx. hvis jeg selv skulle svare på dette indlæg, så ville jeg skrive:
”Jeg gik i stå, fordi jeg druknede dyret og tændrør var helt våde og derfor kunne den ikke starte.....”
Noget i den stil
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 308
Den ene gang løb jeg tør for benzin
Og anden gang var på min cagiva mito, hvor stemplet satte sig og ødelagde lidt af hvert derinde
aug 2006
Mange tak for besvarelsen
Den ene gang er jo ikke så slemt (benzin)
Men den anden gang lyder som noget der har været MEGET dyrt at lave
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 178
Når min crosser går i stå, der det pga. skit i benzin slangen, så får den ikke benzin nok, plejer at blæse i tanken. Og tømme bundkaret..
Ellers mangel på gnist, starter med at tjekke det. Grunden til mangel på gnist, er på min crosser, dødmandsknappen, stikkende er fugtige. Ellers plejer jeg at tjekke og rendse tændrør.. Sådan noget, kunne man evt. også tjekke på motorcykel.. Men det vel altid benzin, og gnist det galt med
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 308
Jah, mener det var omkring 5000kr .. havde ikke lige mod på at lave det selv. Men hva værre var, at jeg ventede over et ½ år på reservedele til den
aug 2006
Cool, takker for info'en
Jan -
Ja, 5.000 kan man måske godt komme over (troede det var værre). Men at vente ½ år på reservedele, det er svært at overleve lol
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.748
Per var kørt forbi men måtte trække de 11meter tilbage i nødsporet (ikke særlig rart). Han havde værktøj på sin cykel og da der slet ikke var liv i min maskine længere = ingen elektricitet besluttede vi at tage batteriet fra en af vore andres cykler og vupti så¨kørte den igen. Så jeg måtte lade cyklen stå i nødsporet og køre til den nærmeste BILTEMA og købe mig et opladet lukket batteri tilbage og skifte og vupti så vi den ellers klar til kamp igen
Se DET var en rigtig tur
apr 2005
Følger: 52 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 56 Svar: 601
Ud over det vil jeg også mene at mere basale fejl som benzin/tændings problemer eller et punkteret dæk er blandt de hyppigste årsager til et nødstop.
I den sammenhæng, hvis det skulle ske -så blev allerhelst ved biken til den kan hentes, da der er mange langfingrede der synes at det er legende let at nappe en mc der står i grøftekanten..
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.748
"sidde bag på Pers bike indtil nærmeste BILTEMA"
aug 2006
Hehe, godt det "bare" var batteriet der gik kold.
Ronny -
Puha, det lyder da lidt mere alvorligt med det stempelringssæt
Men jo, hvis jeg går i stå på vejen, vil jeg under ingen omstændigheder efterlade cyklen på vejen. Ikke at min cykel ligner en million, men alligevel...... især når det er min første cykel, så er man da ekstra forsigtig
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
Hvad har jeg vundet?? :o)
/
Jesper
aug 2006
LOL!!
Som jeg forstår det, så er det ikke de værste ting der går i stykker (generelt), men "bare" småting. Og det er jeg da glad for at høre
Så jeg takker og bukker for alle Jeres svar
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 829
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 488
aug 2006
LOL, jeg håber da ikke MC'en går i stå, bare fordi man bremser? lol
aug 2006
Ups, læste ikke ordenligt igennem lol (igen).
Men nu gik spørgsmålet også ud på at "gå i stå"
Hehe, sorry min fejl....
Hyppigste årsag - gå i stå?