Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 3 lamper 300 kr.
  • Hjælp til ophængning af TV 400 kr.
  • Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børnesygdomme 2.0 TDI
  • #1   14. okt 2015 Start da i hvert fald med at tjeck om ikke det er en af dem der skal ind og kastereres her i løbet af næste år.

• #2   14. okt 2015 http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4120371.ece

Ved så meget at 2.0 TDI motorerne i Passat fra 05-08(måske fra før og endnu længere) havde problemer med at dyserne blev ødelagt!

Køb en Avensis, du får mere bil for pengene da du ikke skal punge ud til reparationer hele tiden, fatter ikke folk insisterer på at kalde Vw for kvalitet! Det er et middelmådigt produkt, prissat ALT for højt!

Og ja, det kan godt være finish og samlekvalitet er høj, men det er du pænt ligeglad med når det er frostvejr, kl. er 6.30 om morgenen, ungerne skriger od du burde være kørt allerede og nu vil lortet ikke starte igen! Så sidder du ikke og "nyder" finishen eller tænker, "nej hvor dejligt at Vw er først med alt det nye", nej, så ønsker du dig en gammel Rolla fra midt 90`erne der har kørt 300.000km+, som har fået skiftet en lamdasonde i sin levetid som den største udskrivning, men som stadig starter første gang, hver gang! smiley

• #3   14. okt 2015 Mine svigerforældre har Sådan en, ellers tak hehe
    De sidste par biler jeg har haft var Passat og Audi 1.9 TDI som gik 320.000-380.000 km uden problemer,
    Men min kære bankdame siger jeg skal købe hejst fra 08 og frem, og det er svært at finde en 1.9 TDI fra den årgang

• #4   14. okt 2015 Min far havde en Altea FR 170hk diesel, den smed både dyser og turbo inden 120.000 km. Dyserne blev taget på kulance, men turboen var for egen regning. Han solgte den i stedet.

• #5   14. okt 2015 Ved godt det her ikke er en af de biler du nævner, men overvej den alligevel.

Min far har haft sådan en Octavia mk2 2007 2.0 TDI 140hk fra ny. Den har nu ca. 392.000 km på klokken. Eneste større problem var en tandrem der gik ved ca. 320.000 km hvor han så fik ny motor og turbo i. Kører super fint. Støddæmperne bagi har altid været lidt bløde i det når man har tunge passagerer eller bagage på bagsæder eller i bagagerum.

• #6   14. okt 2015 Octavia har ikke samme problem med deres 2.0 tdi, som VW.

• #7   14. okt 2015 Næeh Skoda slår VW smiley

Min gamle Octavia fra midt 90´erne står stadig uden rust, motorproblemer eller andre VW-charmer/features.

• #8   14. okt 2015 Ingen rust? Det var der ellers rigeligt af hos Skoda i 90'erne

• #9   14. okt 2015 Der er intet at komme efter naboens vw fra 2004 har mere smiley

• #10   14. okt 2015 Hold dig væk fra Passat... Min fra 08 fik for 2 siden nye døre, bagsmæk og hjelm pga rust...

Aldrig igen..

• #11   14. okt 2015 Jeg har superb fra 2009 2,0 tid 170 hk med dsg (frikørt taxa) det er uden tvivl den bedste og billigste bil jeg har haft den har nu kørt 347.000 km og den kører bare fuld service-bog jeg har kun skiftet slid dele

• #12   14. okt 2015 Du kunne også overveje en Skoda Octavia 2,0 TDI i stedet - det er dælme en lækker slæde (og jeg har ikke fortrudt jeg lige har købt en).

Og så kan den for den nette sum af 3995 danske afgiftsplagede kroner laves om til cirka 180 HK og 400 Nm.

• #13   14. okt 2015 Det største problem er at der er zink opkog på de biler du nævner. og det er ikke særlig pænt ??

• Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #14   14. okt 2015 Helt enig med Mikkel N. Jeg har haft min tid med såkaldte tyske kvalitets produkter (vag & bmw). De havde deres gyldne tid i 90'erne, nu er det simpelthen ikke længere hvad det har været kvalitetsmæssigt. Man betaler kassen for lækkert design og ny teknologi, men driftssikkerheden er efterhånden meget gennemsnitlig.

Jeg kører selv Toyota i dag og har min MC ved siden af til sjov, for sjov er en Avensis sgu ikke med en bovlam 1.8 sugemotor. Til gengæld fejler den mig aldrig som de tyske biler jeg har haft gjorde. Hvis du vil have noget mere sexet der samtidig er kvalitet vil jeg anbefale Honda Accord.

Hvis du absolut skal køre djævlens brændstof så vær obs. på at en del af Vag modellerne sandsynligvis skal ind i løbet af næste år og have droslet deres motor så de overholder Nox udledningsreglerne hvilket sandsynligvis kommer til at koste på HK/nm km/l regnskabet. Men så kan du jo som en anden poster har skrevet bagefter køre den til en tuner og gøre det om igen inkl. EGR delete. Så har du en meget velkørende bil som vælter NOX ud i hovedet på os andre (+ vores børn) som er så dumme at vi bor i en storby.

• #15   14. okt 2015 Kør rigtig mange km om året så det skal helst være diesel, og kan bare bedre li den træk kraft en diesel motor har smiley

• #18   14. okt 2015 Øj, godt man køre gammel fransk pis med morfar undervogn smiley

• #19   14. okt 2015 Hvorfor ikke en ny Avensis, den er ikke så grim og har motor fra bmw smiley

• #20   14. okt 2015 Thomas R: Peugeot laver fine dieselmotorer! "Franskmændenes" problemer er sjældent motoren, men alt det andet! Ps. Faktisk næsten et citat fra en ven der er Peugeot mekker på Fyn. smiley

• #21   14. okt 2015 Johan P: dobbelt svinghjul, er der også på 1.9TDi smiley og det er en sliddel, den går med tiden på alle, ligemeget om det er en VW eller en BMW smiley

Men jeg ville også gå efter en 1,9TDI hvis jeg skulle ud og købe nyt smiley

• #23   15. okt 2015 Jeg kan anbefale en renault 4. Efter 15 mc'er er det min første bil, og den kører da meget godt sådan en 4-hjuler, også selvom den er fra '83. Alle de modeller i nævner kender jeg dog ikke ...

Deet gas! En 170 hestes touran med dsg og en passat 2.0 140 hestes (køreskolebilen) er dog de eneste jeg har prøvet. Touranen havde godt nok mange problemer.

Når det så er sagt, så er min renault 4 sgu en dejlig vogn. 845 vilde kubik du.

• #24   16. okt 2015 Renault 4 rocks

• #25   16. okt 2015 DSG rocks, I know, fordi min Touran har den, føj det er lækkert, aldrig mere gearstang i dagligdags bilen smiley

• carsten h
    carsten h Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #26   20. okt 2015 ja rigtigt ,Toyota er kommet med BMW motorer.men desværre er det den motor, hvor knastkæden bliver for lang, så den hopper på tandhjulene, resultat buggede ventiler.bmw kender rigtig godt problemet

Kommentér på:
Børnesygdomme 2.0 TDI

Annonce