2.187 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 136 Svar

Flygtningeforhold VS danskerforhold Flygtningeforhold VS danskerforhold

6 studerende på 10 m2 er nu virkeligheden flere steder, pga af mangel på betalelige boliger for de unge.
En del unge på kontanthjælp lever som fattige og overlever i flere tilfælde kun i kraft af hjælp fra deres familier.

Flygtninge flytter ind i boliger som de danske (især) unge ikke har råd til at bo i.
Jeg forstår så også pr. d.d. at nu skal flygtninge flytte ind på hoteller.

Danskerne er i decader blevet bombarderet fra politisk side med at kun uddannelse var vejen frem, da folk uden uddannelse ville få/har det svært.
Hvor passer det så ind i billedet med at importere 10.000-vis af flygtninge, hvor rigtig mange ikke har andet end en større eller mindre del af grundskolen fra deres hjemland. En anden andel af flygtningene kan ikke engang vores alfabet, men kun det arabiske.
Hvor passer det ind i det vi danskere har måttet lægge øre til længe?
Hvor mange millioner/milliarder vil dette så belaste vort i forvejen pressede offentlige budget alene bare til uddannelse? Og de som så ikke af forskellige årsager magter en videregående uddannelse skal så konkurrere med alle de etniske danskere som heller ikke har en videregående uddannelse og som heller ikke kan finde arbejde.

Der skæres ned og skæres ned i det offentlige. Vejene er dårlige rigtige mange steder. De gamle får i mange tilfælde en meget dårlig behandling. Sygehusene er pressede hvilket alt andet lige reelt medfører fejlbehandlinger og dårlig service, og sådan kunne man blive ved.

Jeg begriber ikke hvorfor pokker politikere, formentlig i deres higen efter at få et eftermæle som politisk korrekte og venligtsindede og i hvert fald ikke racistiske (mit indtryk er, at mange danskeres kalder andre ”racister” så snart nogen vover, at kritisere fx mørklødedes opførsel eller fx det forkerte i den flygtningepolitik mange europæiske lande mener de er evigt forpligtede til jf. en tåbelig konvention)

Der her må da være "off topic" (også i virkeligheden..... eller)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flygtningeforhold VS danskerforhold
  • #1   6. nov 2015 ...tror ikke der var nogle dårlige boliger ledige de kunne flytte ind i...

• #3   6. nov 2015 Seks studerende på ti kvadratmeter??? Hvor har du det tal fra?

• #4   6. nov 2015 Ikke fordi jeg ikke kan følge dig, men det hører bare ikke hjemme her, heller ikke i off topic! Jeg er ikke på facebook , og kommer det aldrig, men det er til gengæld et fint forum til den slags debatter! Men her er jeg af den overbevisning, at det er malplaceret, og ødelæggende for forummet! Det er så bare min mening, det er jo ikke sikkert at jeg har ret i den, men--------------

• #5   6. nov 2015 Ligegyldigt hvor mange penge og ressourcer, der bruges på flygtninge, har det intet at gøre med besparelserne.. Hvis der blev brugt nul kroner på flygtninge, ville der stadig skulle spares det samme antal kroner i kommunerne og der ville stadig ikke være boliger til de studerende.
    Så læg være med at blande æbler og pærer.

• #6   6. nov 2015 Enig, Tom.

• #7   6. nov 2015 Det hedder hvis ikke flygtninge.... men migranter....

• #8   6. nov 2015 De flygtninge der skal bo på 'hotel', skal, til din orientering, betale 2100 hver i måneden. De er to om et værelse. Der kommer til at bo 125 på hotellet. 125*2100*12. Det er, hvad de selv betaler. Hotellet er derfor næsten selvfinanceret, og derfor ikke en belastning for kommune/stat, hvilket i sidste ende jo er dig.
    Byd lige to studerende på AAU et hotelværelse på 10 m2, til 2100 i måneden. - det blir et nej tak!
    Get your story straight!

• #9   6. nov 2015 #8 Nu havde jeg bestemt mig for ikke at kloge mig i denne tråd, men jeg er simpelthen nødt til at høre hvor dine flygtninge får de 2100 kr. om måneden (det hedder ikke I måneden) fra?? For hvis de betaler dem af egen lomme er det da fint, det er jo det du skriver!!

• #10   6. nov 2015 Starthjælp- det får alle flygtninge( og ja ja, det har vi jo også betalt). - Og mht. i/om problematikken, er 'om' det korrekte rigsdansk, hvor 'i'typisk er regionalt/dialekt bestemt. Det ene er ikke mere rigtigt end det andet. Sproget udvikler sig.

• #11   6. nov 2015 #10 Bare så vi er enige, det KOSTER altså penge (som vi også skal betale, tror jeg du mener, med regionale forskelle) og det med sproget, nej det gør det altså ikke rigtigt fordi du nu mener det, jeg kunne jo være flabet og henvise til #8 "get your story straight" hvis du mener at udenlandsk hjælper på forståelsen smiley smiley

• #12   6. nov 2015 Lad sprog-nazi-tendensen ligge lidt. Det er jo aldeles ligegyldigt. - dog vil jeg nævne, at 'regionale forskelle' var møntet på i/om snakken.
    Nu kunne vi jo starte på en lang lang historie om starthjælp, internationale forpligtigelser (og ikke mindst etiske), EU refusion, osv. osv.
    Men det er et mc-forum, og det er fredag aften. I rest my case.

• #13   6. nov 2015 Fakta: Der er flere analfabeter i USA end i Syrien.

Hvis jeg flygtede fra et land i krig, så ville jeg ikke nøjes med at rykke over grænsen, og bosætte mig i hvad der ikke engang er egnet som et åbent fængsel.
    Jeg ville vælge det land, hvor der er størst sandsynlighed for, at jeg kan få et eksistensielt liv, og sikre mig at mine børn får de bedste betingelser for deres fremtid.
    Så jeg kan sagtens forstå mange af dem.

• #14   7. nov 2015 Hvis man passere så mange grænser for så at ende i Danmark hedder det jo ikke flygtninge længere men Migranter.

• #15   7. nov 2015 Hun er heller ikke relevant for galleriet. Men en del hyggeligere end den skide flygtninge debat. Lad os fejre det er weekend med lidt kræs for øjnene

profilbillede
  • #16   7. nov 2015 Hun er da særdeles relevant i mandehørmen her, for hun kørerda vist MC, gør hun ikke?
    Ja sikke da en flot tøs og hun er med garanti MEGET billigere i drift end........
    fedt billede og et frisk pust *SSSSSSS*

• #17   7. nov 2015 Indtil for få måneder siden, var det ikke en eneste dansker der kendte ordet "migrant". Der kaldte vi dem flygtninge.

• #18   7. nov 2015 Jamen der kan du bare se. Trods det at en stor del stort set ikke er uddannet, så kan de berige vores samfund direkte og indirekte, med rigtig mange interessante ting, herunder udvikling af den enkelte danskers sprogfædigheder. Vi får så godt nok også alle lov at betale for politikernes letsindige politik, men sikke meget vi får igen smiley
    tænk sig scenariet hvor vi bare inviterede, eller måske endda endnu bedre direkte tilbyder at flyve enhver fra fx Afrika herop til vores daglige land så de kunne berige landet. Vi ville godt nok blive lige så fattige som man ser mange steder i Afrika og vi ville givet også få masser af spændinger og måske borgerkrig, men hold da kæft vi kunne lære meget. Og SÅ kunne vi satme få ram på svensken med deres restriktive flygtningepolitik (som de jo ellers tidligere har generet og anklaget danskerne for at have). Hold kæft det kunne blive godt.

• #19   7. nov 2015 Det eneste der irritere mig er at de tager de eneste mulige boforhold for studerende. Jeg har ikke noget imod at de får hoteller, nedlagte bygninger osv.

Men hvor jeg studere, var jeg hjemløs i 3 måneder, da de kollegier der var førhen alle var blevet givet til flygtninge. Jeg fandt dog til sidst ved rent held et klubværelse til 4500 om måneden på 25kvm.
    Det er i en provinsby vi snakker om.

Jeg ville give min venstre arm for at kunne bo på et hotelværelse for 2100,- om måneden.

Så sætter jeg mig ikke ind i om de fortjener det, men bare i at det er ærgeligt at det går ud over os.

• #20   7. nov 2015 Jeg har ikke på noget tidspunkt talt om, om "de har fortjent det" eller at jeg fx ikke kunne forstå hvorfor de tager den usævanligt lange rejse gennem mange lande fo at komme herop, men det undrer mig at der er flere her som åbenbat ikke formår at se overordnet økonomisk på den her sag. Jeg synes faktisk det er racistisk at stille personerne udefra bedre og i flere tilflde endog MEGET bedre end det folkeslag der har skabt og som er med til at vedligeholde vort samfund.
    Ogdet er da noget frygteligt ævl at man ikke kan blande flygtningesituationen ind i besparelser her i landet. hvor hulen tror I pengene kommer fra? Det er da ikke anderledes end i en ganske almindelig husholdning. Nogen/nogle tjener penge og nogen tjener ikke penge (fx børnene, hund m.v.). altandet lige er der kun dem der tjener penge til at betale samtlige udgifter. Og får man større udgifter ved fx at få flere børn eller dyr (meget firkantet sat op!), ja så må man finde besparelser andre steder end normalt. Det kán heller ikke være anderledes i det her tilfælde. hvis vi tager et stort antal mere eller mindre uproduktive personer til andet, ja så er vi alle tvangsindlagt til at betale for et gilde, en del af os ikke ønsker at være en del af. Og det er jeg desværre ret sikker på vil give massive problemer af den ene eller anden art på et tidspunkt. Og det synes jeg er utroligt ærgerligt.

• #21   7. nov 2015 at diskutere deres forhold her er ikke løsningen , de skal hjem og få styr på deres eget stykke land ...

flere af dem rejser sgu alligevel hjem på ferie og/eller stammer reelt fra helt andre lande end Syrien. om 1-2år søger de fleste familiesammenføring og 3/4dele af disse får tilladelse - sidste år fik alene i hovedstadsområdet 12000 enkelt individer migranter/bekvemmelighedsflygtninge familiesammenføring , hvor mange valgperioder går der inden vi har første migrant på skamlen og et flertal der mener deres lovgivning fra før vor tidsregning bliver flettet ind ?

• #22   7. nov 2015 Jeg er tit blevet skudt i skoen at jeg er racist,
    Men efter det polske valg har jeg kunnet moppe vores polske medarbejder med at det nu er dem der er racister, og pludseligt bruger de argumenter som, de er realister og har taget deres del Osv. Osv.
    Sjovt som verden er foranderlig smiley

• #23   7. nov 2015 Ja vi har det så fucking hårdt her i danmark, det er så synd for os smiley

det eneste økonomisk fornuftige at gøre, er at begå selvmord og spare rigtig mange penge

• #25   7. nov 2015 der gælder de samme regler som for alle andre indvandrere/flygtninge/immigranter/hjælpearbejder osv - de skal være hjerteligt velkommen i DK, hvis de begår kriminalitet skal de så bare retur igen.

men udgangspunktet bør være positivt og imødekommende - så må vi bare få McD og lignende selskaber til at betale skat som alle andre, så er der sgu også penge til at de kan få et måltid mad og en t-shirt smiley

• #26   7. nov 2015 #15

Jeg vil ha vil jeg.. Damn hun er hot. Flere af dem - fåårk the real toic..

• #27   7. nov 2015 Hvis man er bekymret for økonomien, er der mere presserende emner end flygtninge. Vores nye, tilbageskuende, regering agter at bruge en hulens masse penge på håndværkerfradrag... selvom håndværksbranchen generelt set er kommet ret godt ud af krisen. Hvorfor? Fordi....Øeh...Klaus Hjort er stædig?
    Besparelserne på uddannelse og forskning vil ramme os på lang sigt - hvilke virksomheder gider investere i et land med nogle af de højeste lønninger, hvis kompetencerne ikke følger med?

Dét burde være hovedbekymringen, økonomisk set.

Men på hel kort sigt: hvad hedder hende den lækre sengeliggende frøken ovenfor? Hun fortjener jo at blive googlet yderligere;-)

• #28   7. nov 2015 det der også bekymer mig omkring alle dem der kommer til dette lille land (og også er kommet de sidste mange år ), er den måde de fucker alt og alle op på her i landet, der er ingen respekt fra deres side over for os blegansigter og vores ting og værdier, man bliver skubbet ud på et side spor og bliver begloet og truet ved det mindste,

for min skyld så , så jeg gerne der blev renset ud i alle de der ikke kan begå sig er,vi har nok lømler blandt os selv, vi behøver ikke importer dem, og så også betale for dem.

tænker jeg.

mvh

• #29   7. nov 2015 #Busa

Hørt, godt skrevet! smiley det er jo fordi, de er nogle aber der ikke ved hvordan de skal opføre sig blandt normale mennesker smiley de er nogle forbandet tyveknægte, platugler også er de nogle utaknemmelige skiderikker, der jammer hvis de ikke lige får en 4 værelset lejlighed, kontokort til ikea og en lille bil. så send lortet retur hvor de kommer fra... gerne deres hjemland med et spark i røven og tak for besøget venlig hilsen danmark hehe og kom ikke igen!

• #30   7. nov 2015 Enig Busa !!

• #32   7. nov 2015 # 31 .
    det syntes jeg netop også er klart, i det jeg skriver .

mvh

• #33   7. nov 2015 Jeg har Arbejdet 4 år i asylcentrene, været leder på et center. Det du beskriver der.. Er helt ude i hampen.
    Det eneste tidspunkt en flygtning flytter i lejlighed fra asyl centeret er hvis han ryger i fase 3 (hans sag er afvist og afsluttet og skal hjemrejse) så tilbyder man ham, eller evt familie en "ude-bolig" en lejlighed uden for centeret, indtil der er truffet hjemsendelsesdato.

Nu er jeg social rådgiver og arbejder med de flygtninge der får ophold. Og de har samme vilkår som om "danskere" .... Stop hatin'

Vi stiller militær til rådighed og deltager flittigt i andre lande med vores kampstyrker. Forvent der kommer folk og søger vores hjælp

• #35   7. nov 2015 Vi skulle meget heller tænke på de ældre svage og dårligt stillet i vores eget samfund først,
    Så længe der bliver sparret alle steder mener jeg ikke vi har råd til at skulle være hele verdens bistandskontor.

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

Emner: 4 Svar: 290
    #36   7. nov 2015 At #28 og #29

Og det værste ved dem er at de generaliserer. Alle sammen.

• #37   7. nov 2015 Dejligt at se en noget højere IQ og realitetsforståelse her på mcg end bg. JA det koster os et betydeligt beløb at tage imod disse flygtninge, men lad os dog lige friske hukommelsen op og gå 10-15 år tilbage.

Vi er et land på størrelse med intet. Men vores engagement og kæft er lige så stor som Amerika og Nordkorea sammenlagt. Hver eneste gang der bliver nævnt FN eller USA, så er vi de første til at stille mandskab, fly og et par milliarder tilrådighed, vi har været med til at bombe hele mellemøsten på et grundlag som aldrig har eksisteret? Afghanistan, Irak, Libyen, Syrien, Yemen og ved ikke hvor mange lande vi har på samvittigheden. Desuden mistede vi alene ca 43 soldater i Afghanistan - for hvad? Intet! - For ikke at tale om de økonomiske tab ligeledes.

Vi er selv været hovedårsagen til at de nu kommer i massevis og søger tilflugt. Og nu tuder og piver vi over at "oh nej, de er kommet for at nasse og tage vores bistand"

Føj mand.

Vær en mand og accepter dem nu. Se på før og efter billeder af Syrien. De havde det meget bedre dernede før krigen.

https://www.google.dk/search?q=syria+war&hl=da&biw=1600&bih=799&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIktH__7f-yAIVSYgsCh052w6m

Vær menneskelig og hjælp dem, fremfor at lyde så egoistisk. Man ligger som man har redt. Nu burde vi lære af det og se fremad. Vær ikke præget af ekstrabladet, gå ud og evt. tag fat i dem og snak med dem. De er ikke så slemme som vi render og tror, fordi vi har mødt nogle indvandrer i København som spiller lidt "gangsta" - Rådner æbler finder man altid en gang i mellem...

• #38   7. nov 2015 #37

Vi har aldrig bombet Yemen eller Syrien.

Afghanistan ligger ikke i mellemøsten.

Resten af dit indlæg er ikke faktuelt forkert - bare vrøvlerier.

• #39   7. nov 2015 jeg har sku ondt af dem fra syrien. de fleste har set deres forældre eller børn få skudt hovedet af eller det der er værre. de unge som slet ikk har råd til at studere må fanmer ta sig sammen og få sig et job ved siden af smiley ved godt at mentaliteten ikk er bedre end hos grise der bliver stopfodret. men prøv at sætte dig i deres sted.

• #40   7. nov 2015 Kim J

Du aner ikke, om de fleste har set deres forældre eller børn få hovedet skudt af.

• #42   7. nov 2015 #39 Det var det der var en del af folks vrede imod dem. Mange af dem har netop ikke set en bekendt dø. Det er ofte de velhavende områder der ikke var ramt, men stadig var i risikozonen, som flygtningene kommer fra.

• #43   7. nov 2015 Om hvad?

Jeg ved, at vi ikke har bombet i Afghanistan, Syrien eller Yemen.

Jeg ved, at falske syriske pas er en stor indtægtskilde for kriminelle.

Jeg ved, at en del af dem der kommer hertil overhovedet ikke har flygtningestatus, men er migranter.

Jeg ved, ar de ægte syrere som kommer hertil, opfylder betingelserne for asyl, men at de fleste ikke har set deres forældre eller børn få skudt hovedet af. Der er overhovedet ingen grund til at fyre sådan nogle overdrivelser af - dertil er emnet for alvorligt.

Kan du være lidt mere præcis om hvad du gerne vil vide?

• #45   7. nov 2015 Jeg har været i Afghanistan, Yemen, Somalia og Marokko plus en del andre lande i Mellemøsten og Nordafrika men det er faktisk fuldstændigt ligegyldigt i relation til debatten.

Er det et krav, at man har været i Syrien for at deltage i debatten?

• #47   7. nov 2015 #46

Jeg ved ikke hvirdan soldater typisk udtrykker sig, men hvis du mener danske soldater, som har været i Syrien, skal du lede rigtigt rigtigt længe smiley

Danske soldater har hverken været på jorden eller i luften over Syrien.

Et dansk krigsskib har deltaget i fjernelse af materiale til fremstilling af kemiske våben fra Syrien, men det medførte kun kortvarige havneanløb i et område, som var upåvirket af krigen.

• #49   7. nov 2015 Selvfølgelig er de ikke velkomne hvis de bliver indsat mod Assad-styret. Hvad havde du forventet?

• #51   7. nov 2015 Lad os lige få det på det rene. Hvem er ikke velkomne?

Danske soldater i Syrien?

Hvordan synes du det er gået der hvor vi fjernede Ghadaffi, Saddam Hussein eller Talibanstyret?

• #52   7. nov 2015 Jeg siger også velkommen til syriske flygtninge. Plattenslagere fra Afghanistan, Nordafrika, Pakistan og Bangladesh må rejse til Sverige i stedet.

• #53   8. nov 2015 migrant er det hvis man har migræne hedder det ikke imigrant smiley

• #54   8. nov 2015 Nej. Dem der kommer hertil er migranter.

At emigrere er at udrejse.

Man kan på,den måde både være indvandrer og udvandrer.

• #55   8. nov 2015 Migrant er hvad man er, når man er på rejsen.
    Emigrant er den status man er i sit hjemland, altså udvandrer.
    Immigrant er hvad man bliver til, når man har fundet et nyt sted.
    Så de migranter der er på vej mod Danmark, er emigranter i deres hjemland, og bliver til immigranter i dk, hvis de bliver her.

• #57   8. nov 2015 Nu havde jeg bestemt mig for at holde mig væk fra mudderkastet her, men kom lige til at se tråden igen. Og jeg kan (heller) ikke lide det FB lignende like system her, men det er da først til grin når TS "liker" sig selv! Var der nogen der hviskede populistisk partisnak???

• #58   9. nov 2015 Jeg fatter ikke at admin herinde tillader disse klamme udtalelser fra visse mennesker herinde........at kalde dem for aber ligefrem.....godt jeg ikke er så aktiv herinde mere....Derfor jeg heller ik gider støtte MC-klubber, der ik andet end den slags debatter !

• #59   10. nov 2015 Må indrømme jeg er sku lidt bekymret, hvis dette fortsætter så er befolknings tallet steget til det dobbelte om 10 år.
    kan vi i det hele taget brødføde så mange, især når man tænker på at Dansk korn nu har så ringe nærings værdi at man må iblande udenlandsk korn for at bruge det til brød.

http://www.information.dk/telegram/534932

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/10900-flygtninge-er-rejst-ind-i-danmark-paa-en-uge/5820452

• #60   10. nov 2015 jeg er på ingen måder for flygtninge, men studerende der klager over de ikke har plads nok skal bare tænke lidt ud af boksen. jeg har 100 m2, med have og bil og mc. jeg lever kun på su og har et lille lørdagsjob på 6 timer. herudover kan jeg ligge en del penge hver måned til opsparing. flyt på landet ffs.

• #61   10. nov 2015 # 58 " MOTORMUS " smiley Det er nemli godt hvis du ikke er så aktiv herinde eller for den sag andre steder. Måske det bliver debateret fordi det er noget der rør folk ??
    Tænker på: er der nogle MC Klubber der vil ha din støtte ?

• #62   10. nov 2015 tænker bare på hvad gør folk udover at debatere på nettet og ekstrabladet... ikke en skid

• #63   10. nov 2015 Hvad vil du foreslå Mirza?

• #64   10. nov 2015 Jeg kan være ligeglad, synes bare det er så underligt at folk kan være så slappe.. jeg møder SÅ meget modstand på forumer (ikke så meget på mcg som jeg gjorde før i tiden, men modstanden er der stadig) på bg fx er den helt galt..

Men ude i den virkeligeverden er folk såååå flinke, og hører stort set aldrig noget negativt, men det er jo de selv samme folk man møder på gaderne som brugerde offentlige medier..

Ja et godt eksempel er brugeren som er imod flygtninge man alligevel donerer han penge til dem når der bliver ringet på døren, og så brokker man sig over sin egen handling på et forum, det fatter jeg ikke noget af smiley

Det jeg prøver at sige er at jeg godt forstår motormus, man må sortere dem fra man ikke gider høre på, især når det eneste de gør er at snakke, jeg sletter konsekvent de mennesker på min facebook der ytrer sig fanatisk enten i den ene eller anden retning, og det gælder både etnisk danskere og andre nationaliteter...

• #65   10. nov 2015 Du er jo i din gode ret til at slette de venner hvis holdninger du ikke bryder dig om på FB.

Så længe man holder sig indenfor loven og reglerne, mener jeg hverken du eller motormus skal opfordre til at indlæg bliver slettet på MCG side blot fordi du ikke bryder dig om indholdet.

• #66   10. nov 2015 Eller rettere: I kan opfordre alt det I vil, men det er ikke grund til at slette...

• #67   10. nov 2015 Jeg har ikke bedt nogen om at slette noget som helst??

Jeg er for så vidt heller ikke imod at de skriver de ting de gør, jeg undrer mig bare over at der er så mange der mangler rygrad ude i den virkelig verden ifht hvor stærke holdninger man møder på de sociale medier..

• #68   10. nov 2015 Mirza

Motormus:
    "Jeg fatter ikke at admin herinde tillader disse klamme udtalelser fra visse mennesker herinde....."

Mirza: Jeg forstår godt Motormus.

Så må du undskylde. Jeg har misforstået dig )

• #70   10. nov 2015 Useriøs debat

• #71   10. nov 2015 Kim O..

jeg kan godt forstå ham, og nogle gange kan man da også UNDRES at nogle tråde får lov til at blive, det er ikke det samme som at sige at jeg ønsker noget slettet.. jeg elsker at læse folks ærlige holdninger, så kan man selv sortere i hvem man ønsker tæt på sig, ogevt. hjælpe når man bliver henvendt til...

her på mcg er det overhovedet ikke slemt, det er blot generel snak, på bg kan man godt blive svinet til personligt, men det er ikke så længe siden at et medlem derinde fik et venligt men bestemt møde af politiet fordi han var blevet sigtet for racisme paragraffen, han skyndte sig også hurtig at skrive en privat besked til den han havde trådt over tæerne, igen så viser det sig at folk ikke står ved det de skriver..

• #72   10. nov 2015 Mirza

Jeg er enig omkring sociale medier. Målestokken må være, at det man skriver kan man også sige når man står overfor personen.

Herinde bliver der tit svaret " Så google det dog" eller noget lignende. Men helt ærligt, ville man svare sådan hvis man mødte en MC'ist på Langelinie?

• #73   10. nov 2015 hehe lige præcis..

eller når bruger a stiller et spørgsmål som er blevet stillet 1000 gange, og bruger b forsøger at hjælpe, mens bruger c begynder at blande sig og brokker sig over hvor trættende det spørgsål er, det ville man jo heller ikke gøre overfor 2 mennesker der snakker på gaden...

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #74   11. nov 2015 Der vil komme uendelig mange flygtninge.
    https://www.facebook.com/john.pickering.127/videos/10153055728726682/

• #75   11. nov 2015 Tænk at i gider, flere patter og bikes, please

• #76   11. nov 2015 Kommer på banen igen... Mig der er i asyl systemet ....

Vi kommer til næste år til at modtage mange flere end i år. Men verden er således sådan, at Italien + Grækenland ikke tager flere ind, men depoterer / videresender til andre lande. På et tidspunkt når vi i Danmark en kvote hvor vi lukket af, for nytilkomne flygtninge. Simple as that.

Så er der en masse der brokker sig over dem der får opholdstilladelse. Jeg kan give eksempel på Kalundborg kommune, de skal modtage 136 flygtninge til næste år, som får opholdstilladelse.
    Dem der får opholdstilladelse skal igennem dansk undervisning, som de SKAL bestå, udover det, så må de ikke begå kriminalitet. Sker en af delene at de ikke består eller ryger i retssystemet, så er opholdsgrundlaget brudt og jer med hvide hætter på hovedet kan klappe i hænderne af glæde. Chancen for flygtninge består dansk, og består den endelige statsborgerskabsprøve (som de færreste af os kan bestå) er meget lav. Så er de her nogle år. Men kun en brøkdel bliver boende.

Jeg syntes det er synd alle bliver stemplet!

I råber op om unge indvandrere der laver ballade ... Søde venner..
    I 60'erne hev vi arbejdskraft herop fra udlandet. Det er deres generationer af børn der laver ballade den dag idag'
    De er ikke flygtninge!!... Stop hatin'
    Vi bruger vores kampstyrker så snart vi har chancen i andre lande... Man kunne i det mindste forvente der kom nogen hertil og søgte hjælp af den grund

• #77   11. nov 2015 christian så man er klu klux clan fordi man syntes pengene man bruger på dem skulle bruges på vores egne ældre?

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#78   11. nov 2015 Selvfølgelig vil Christian da ikke gøre sig selv og de andre tusinder i godhedsindustrien arbejdsløse.

De 200 der ikke nåede helt op til Sverige i starten af 70'erne kom helt af sig selv.
    Prøv at blive hængende i Qatar eller Dubai uden en kontrakt.

De tre muslimer, der slog Mads ihjel i Hillerød var henholdsvis 2 tjetjenere og en somalier, hvad fanden skal vi med de mennesker i DK?
    Jeg hader ubudne fremmede der slår mine landsmænd ihjel, og de er kun flygtet fra deres egne lortelande fordi deres kultur netop ikke kan frembringe andet end lortelande.

• #79   12. nov 2015 Ebbe nu handler det langt fra om jeg bliver arbejdsløs. Jeg har umiddelbart ikke noget problem med at finde arbejde som social rådgiver, at jeg lige arbejder med flygtninge i det fag, er et tilvalg.

Det er som regel dem på overførselsindkomst der råber op om flygtninge...

Jeg vil stadig mene at hvis du kun ser at ældre mister penge ved der er flygtninge så er du gal på Den.

Det er skide nemt at pege fingre af flygtninge, og sige der ikke er penge til andre parter. Hvad fanden med de tosser der sidder inde på borgen, hvor vi betaler for deres børn kan få minister pension? De er fandme nogle samfunds snyltere der skraber en stak penge sammen, dine og mine penge.

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#80   12. nov 2015 Der er 1 milliard flygtninge ude i verden, selv når vi har taget så mange at Danmark ligner Syrien har det ikke gjort nogen forskel ude i verden.
    Giv dem våben så landenes befolkningstal kan komme ned på bæredygtigt niveau.

Og den der beskyldning om at det er folk på overførselsindkomst der er "bange" kan du stikke op hvor solen aldrig skinner, sammen med "racisme" og "tonen i debatten"

Vi har haft 32 år siden den ulyksalige udlændingelov fra 1983 til at konstatere at især muslimer ikke er kompatible med det danske samfund.

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #81   12. nov 2015 Ebbe T - kan du give ét eksempel på, at flygtningene har generet dig direkte?

Kom du til at holde i kø bag dem på motorvejen, eller har de fået en lejlighed lige foran næsen på dig?

Ellers forstår jeg virkelig ikke, hvor vreden kommer fra.

• #82   12. nov 2015 esbern man kan dælme finde mange eksempler da med hensyn til opførsel i forhold til feks japanerne kineserne hinduerne osv

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#83   12. nov 2015 Så jeg skal holde kæft indtil jeg selv eller en fra min allernærmeste familie får tæsk eller bliver slået ihjel?
    Jeg stiftede førstehåndsbekendtskab med pæstilensiske fupflygtninge på mit studie i 1988. De pralede med hvordan de fik lavet deres pas om så de kunne rejse på ferie i libanon, som de ellers påstod at være personligt forfulgte i. De hylede op om racisme i tide og utide når de fik karakterer der passede til deres præstationer.
    Jeg kommer desværre nok til at få helt up to date oplevelser, idet kommunen har snuppet 18 lejemål i en nærliggende almennyttig bebyggelse, for snuden af danskere som har betalt for at stå på venteliste i mange år.

• #84   12. nov 2015 Christian

Jeg blev bedt om at forlade det område hvor jeg bor - for jeg var en hund.

Grunden var, at jeg tillod mig at påtale race på jetski blandt badende....

Jeg fik slået buler i min fronthjelm fordi jeg tillod mig at dytte af en flok 2. g'ere som havde valgt at slås på kørebanen.

Det betyder ikke, at jeg ikke synes vi skal tage imod flygtninge.

Hvis du efterlyser folk, som føler sig generet af utilpassede 2. g'ere kan du få rigtigt mange svar.

De 2. g'ere jeg omtaler er begyndt som flygtninge. Det er altså ikke 4. generations tyrkere, der laver problemer, men afghanere, libanesere, palæstinensere og somaliere...

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #85   12. nov 2015 En af grundene til at man ikke hører folks ærlige mening på gaden er, at hvis man ikke har den holdning, at folk skal skovles ind over grænsen i tusindvis, har man en tendens til at komme slemt til skade eller det der er værre.
    Der er kun plads til debat og forskellige holdninger, hvis de er 100% ukritiske overfor indvandrere.

Det værste er næsten at der er en stor skare af danskere der i et eller andet omfang mener, at det er fortjent hvis man som indvandrerskeptisk bliver overfaldet og gennempryglet.

• #86   13. nov 2015 Martin, sikke en vattet holdning, så er der ikke noget at sige til at de danske værdier forsvinder, når ingen tør stå bag dem....

• #87   13. nov 2015 @Martin: kan du komme med et eksempel på "stor skare af danskere der i et eller andet omfang mener, at det er fortjent hvis man som indvandrerskeptisk bliver overfaldet og gennempryglet"?

For mig lyder det sgu' lidt som om du lige trak offerkortet der. Jeg tror simpelt hen ikke på, at så mange synes det er legitimt at anvende vold overfor folk de er politisk uenige med. Med en mulig undtagelse af de yderste højre/venstrefløje.

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#88   13. nov 2015 Prøv at læse debatter på facebook. Antallet af halvmilitante halalhippier er, til tider, overvældende.
    Og nej, det er ikke offerkortet. Der blev stillet spørgsmålstegn ved, hvorfor nogen danskere ikke er ærlige omkring deres holdninger på gaden, og jeg gav et no-BS svar på hvorfor. Det kan du så forholde dig til eller lade være.

Jeg har ikke rigtig lyst til, at der kommer tre gutter ud på min arbejdsplads, trækker mig ud på parkeringspladsen og stikker mig ihjel.

• #89   13. nov 2015 ja eller tænk hvis der kommer en fra IS og springer ens familie i luften fordi man står ved sine holdninger..

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#90   13. nov 2015 Tjah, vi har jo haft det første tilfælde af islamisk terror i Danmark allerede, så det er jo nok bare et spørgsmål om tid.
    De skal nok bare lige først være færdige med deres religiøse folkemord i mellemøsten og Afrika, før de committer sig helt til Europa.

... Men det var da et fornøjeligt lille forsøg på at forklejne mine argumenter, Mirza.

• #91   13. nov 2015 Netop Martin.. så er det jo bedst at vi bare sidder og snakker med store ord på nettet, og holder vores mund i det daglige...

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#92   13. nov 2015 Mirza, hvad er det helt præcist, du prøver at opnå med dit argument?
    Det jeg prøver at fortælle dig er, at jeg af personlig erfaring og observation ved, at det ikke er sikkert for en person at ytre sig om sine holdninger til indvandring omkring indvandrere - Med mindre de er 100% ukritiske.
    Man kan ikke have en debat på det grundlag. Jeg vil i hvert fald ikke lægge mit liv i hænderne på nogen, jeg ikke stoler på.
    Du syntes sikkert, lidt lyder meget melodramatisk, men det vil jeg sådan set skide på. Alene i denne uge er der en dansker der har lært, at man ikke må have en anden holdning. Det kostede ham livet.
    Og vi kommer til at se meget mere af den slags fremover.

Det man kan gøre, er at stemme på de partier, der varetager ens interesser og så håbe på, at der bliver fundet en løsning.

EDIT: Eksempel:
    Jeg kunne gå ind i en jødisk forsamling med et pro-palæstinensisk synspunkt og have en objektiv samtale og derefter forlade stedet i god ro og orden, men jeg ville aldrig kunne gå ind i en muslimsk forsamling med et pro-israelsk synspunkt og komme derfra udskadt.
    Du kan vel kalde det for en slags kuffar-taqiyya med et glimt i øjet.

• #94   13. nov 2015 Martin..

Ja det er helt sikkert en kedelig tendens der er ved at udvikle sig, der blev også udført et terror angreb i Sverige begået af en etnisk svensker, på mindreårige børn af anden etnisk herkomst end svensk..

jeg synes helt klart man skal snakke åbent om det også i det daglige og tage afstand fra det...

men hvis du er bange for dit liv, så lad endelig vær med at gøre noget...

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#95   13. nov 2015 Jeg tager afstand fra al terror, ingen tvivl om det, og det glæder mig, at han betalte med sit liv.
    Men skal vi prøve at lave en bodycount på hvilken kultur der på verdensplan myrder flest gennem terror?

@Harley: Det skal handle om at ytre sig, fordi retten til at ytre sig uden risiko for ens liv og helbred er en kerneværdi i vores samfund og den er under pres fra en gruppe af mennesker der mener, at de og deres kultur er hævet over kritik - Noget de har en tendens til at bakke op med handling.

• #96   13. nov 2015 Jeg tror anders breivik "fører" men du må da gerne tælle ?

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#98   13. nov 2015 Hvis du tror det, så skal du godt nok til at læse nyhederne lidt oftere.
    Han myrdede i omegnen af 70 mennesker.
    For ISIS, Taliban, Al Queda, Al-Shabaab, Boko Haram, Abu Sayyaf og et hav af andre ligesindede organisationer er det sgu en lidt sløj dag på jobbet.
    Kom igen.

Harley: Kan du huske dengang Jyllandsposten lavede en konkurrence om at tegne en parodi på Jesus, hvilket i praksis gjorde, at samtlige tegnere måtte gå under af jorden af frygt for deres liv?
    Næh, det kan jeg heller ikke.

• #99   13. nov 2015 Altså Martin, snakker vi terror eller krige ?? For hvis det er sidste nævnte, så tror jeg du skal lave en ny body count..

World War II 60,000,000–85,000,000 1939–1945 Worldwide see World War II casualties
    Mongol conquests 40,000,000–70,000,000 1206–1324 Eurasia [1][2][3][4]
    Taiping Rebellion 20,000,000–100,000,000 1850–1864 China [5] – may be underestimated
    Three Kingdoms War 36,000,000–40,000,000 184–280 China [6][7]
    An Lushan Rebellion 13,000,000–36,000,000 755–763 China [8] – may be underestimated
    Second Sino-Japanese War 25,000,000 1937–1945 China [9] – Part of World War II
    Qing dynasty conquest of Ming Dynasty 25,000,000 1616–1662 China [10]
    World War I/Great War 20,000,000 1914–1918 Europe see World War I casualties
    Conquest of the Americas 8,000,000 - 145,000,000 1492–1898 Americas [11][12][13][14] See Population history of indigenous peoples of the Americas, estimates vary greatly due to lack of historical population data.
    Chinese Civil War 8,000,000 1927–1949 China [15]
    Conquests of Tamerlane 7,000,000–20,000,000 1370–1405 Eurasia [16][17]
    Dungan Revolt 8,000,000–12,000,000 1862-1877 China
    Russian Civil War and Foreign Intervention 5,000,000–9,000,000 1917–1922 Russia [18]
    Kurukshetra War 3,936,600 1200 to 800 BCE India [19]
    Napoleonic Wars 3,500,000–6,000,000 1803–1815 Europe see Napoleonic Wars casualties
    Thirty Years' War 3,000,000–11,500,000 1618–1648 Europe [20]
    Second Congo War/Great War of Africa 2,500,000–5,400,000 1998–2003 Central Africa [21][22][23][24]
    Goguryeo-Sui War 2,000,000 At Least 598–614 Korea [25] – Korean(Goguryeo) and civilian casualties are not included.
    French Wars of Religion 2,000,000–4,000,000 1562–1598 France [26] – also known as Huguenot Wars
    Shaka's conquests 2,000,000 1816–1828 South Africa [27]
    Korean War 1,200,000 1950–1953 Korea [28]
    Conquests of Mehmed II 'the Conqueror' 873,000 1451–1481 Eurasia [29] – may either be underestimated or overestimated
    Vietnam War/Second Indochina War 800,000–3,800,000 1955–1975 Vietnam [29][30][31]
    Mexican Revolution 1,000,000–2,000,000 1910–1920 Mexico [32]
    Siege of Jerusalem 1,100,000 73 Middle East
    Iran–Iraq War/First Persian Gulf War 1,000,000 1980–1988 Middle East [33]
    Japanese invasions of Korea 1,000,000 1592–1598 Korea [34]
    Biafra War 1,000,000 1967–1970 Nigeria
    Soviet war in Afghanistan 957,865–1,622,865 1979–1989 Afghanistan [35][36][37]
    Seven Years' War 868,000–1,400,000 1756–1763 Europe [38][39]

• #100   13. nov 2015 Harley Underhyl

Der var demonstrationer udenfor rockerborge - beboere ville ikke have dem liggende i deres nærområde.

Der blev lavet politirazziaer i vildskab.

Der blev lavet særlove direkte rettet mod rockerne.

Skat gik målrettet efter rockerne.

Hvordan kan du sige at der ikke blev gjort noget?

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#101   13. nov 2015 Nej, du kan ikke afspore debatten med random tal fra Wikipedia, Mirza.

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#103   13. nov 2015 Det behøver du heller ikke, i og med at du ikke ser et problem med indvandring.

• #106   13. nov 2015 Jeg har ikke sagt, at problemet er løst. Du skriver til gengæld: Der er jo ikke gjort en skid ved de problemer der er blandt os selv.

Der er, og der bliver gjort noget. Du taler enten mod bedre vidende eller også er du uvidende om hvad der foregår i samfundet lige udenfor dit vindue.

Og blot lige for en ordens skyld: Bandekriminalitet er altså ikke forbeholdt leverpostejsfarvede danskere. Langt, langt fra!

• #107   13. nov 2015 Martin..

jeg afsporer ikke noget, det var dig der ville lave en body count, det gjorde jeg lige og de tal passer..

ifølge alle kilder så blev der dræbt over 60.000.0000 i 2. verdenskrig alene..

men du har måske nogle andre tal ??

Kom så lad os lave en body count ??

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

#109   13. nov 2015 Mirza, jeg kan godt lide, at du slet ikke tager stilling til - Eller prøver at argumentere imod - Mange af mine argumenter.
    Vi talte om terror, og jeg nævnte blot et lille udpluk af de muslimske terrororganisationer der i dag kører Jihad.
    Så skriver du, i post 99:
    "Altså Martin, snakker vi terror eller krige ?? For hvis det er sidste nævnte, så tror jeg du skal lave en ny body count.. "

Godt, hvis du er forvirret, så taler vi om terror.
    Når du skriver sådan som du gjorde i post 99, så tolker jeg det på følgende måde:
    1. Jeg har ikke noget modargument til, hvem det er der begår terror.
    2. I og med at jeg ikke har noget modargument må jeg prøve at dreje fokus væk fra den debat og over på et nyt debatemne (krig), så alle glemmer det faktum at punkt 1 er et reelt, globalt problem.

Har der været andre krige i verden? Ja.
    Er der terror i verden i dag? Ja.
    Er terror og krig det samme? Nej.
    Er der nogen form for tendens i hvem, der står bag moderne terror i Verden i dag? Ja det er der - Også selv om der er en hær af apologister desperat prøver at finde på røverhistorier der kan afvise det faktum.
    Er det ovenstående på nogen måde relevant for din originale klage om, at nogen danskere ikke er åbne omkring deres standpunkt i flygtningedebatten? Ja det er der, fordi det, ikke overraskende, viser sig, at der er en vis risiko forbundet med at modsige personer af den pågældende kulturelle baggrund.

Jeg hæfter mig i øvrigt ved, at du ikke umiddelbart så noget grundlag for at argumentere imod min påstand omkring upopulære synspunkter i forskellige kulturelle forsamlinger.

Endelig vil jeg - Igen - Slå fast, at det at dele sine ærlige holdninger om kontroversielle emner med fremmede mennesker indebærer en vis grad af tillid.
    At nogen ikke har den tillid betyder ikke, at de nøjes med at sidde og skrive store ord på internettet. Det betyder, at de bruger deres demokratiske indflydelse til at stemme på de partier, de føler repræsenterer deres synspunkter bedst.
    I andre kulturer betyder det måske, at man former en organisation til, med våbenmagt og terror, at bekæmpe dem, der har andre holdninger og livssyn.

Jeg kan huske dengang DF opstod. De var en joke.
    I dag er de et af Danmarks mest magtfulde partier - Et faktum jeg ikke nødvendigvis er udelt begejstret for - Men som jeg er nødt til at forholde mig til.
    Skyldes det udelukkende at alle danskere er dumme og lugter af tis?
    Eller kunne det tænkes, at det politiske skred der har været bunder i folks egne erfaringer med nye, eksotiske kulturer?
    Prøv at se lidt indad også.

• #110   13. nov 2015 nu er der jo forskel på krig om man gør det af politiske,frihed,religion, eller diktatur

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#111   13. nov 2015 Mirza er (højst) halvt dansker og har flere gange givet udtryk for at han foragter danskerne, bl.a. for ikke at gøre noget ved indvandrerne.
    Jeg så utroligt gerne at vi gjorde det han siger vi ikke tør. Hvor mange bosniere bor der i Serbien og Kroatien nu?

Jeg skriver under et "nom de guerre" fordi det er absolut karrieredræbende at være flygtninge/indvandrermodstander, hvorimod det er ufarligt eller ligefrem karrierefremmende at være fuldstændig lalleglad hallalhippie.

• #112   13. nov 2015 " givet udtryk for at han foragter danskerne, bl.a. for ikke at gøre noget ved indvandrerne."

Hvis du finder EN tråd, enten her på mcg eller på bg, eller andre steder på nettet hvor jeg skriver noget der bare minder om det du beskylder mig for så sletter jeg min konto med det samme.

Det er simpelthen så lavt af dig Ebbe, men så ved jeg hvad du er for en fremover, tak...

• #113   13. nov 2015 det tror jeg heller ikke men siger man a er du der for at sige b diskussions lysten det er du dælme

• #114   13. nov 2015 Og det er et problem fordi ? smiley

• #115   13. nov 2015 Har jeg sagt det ? det var bare en konstatering og nogle gange tror jeg bare du søger emner hvor du kan sige det stik modsatte

• #116   13. nov 2015 Jamen jeg vil da godt bekræfte din konstatering smiley Jeg kan godt lide at diskutere, jeg synes det er vigtigt at diskutere, men jeg kan ikke lide når folk lyver, eller ikke tør stå ved det de siger, så jeg håber at Ebbe kan underbygge sin påstand

• #117   13. nov 2015 det holder jo forummet igang kan man sige smiley

• #118   13. nov 2015 Hvis nu jeg giver en omgang rød saftevand og en kagemand, kan i så ikke gå i seng ? I burde sove til middag nu, og når i vågner igen kunne i finde et mere egnet forum til denne diskussion!!

• #119   13. nov 2015 Sidst gav du altså øl og snaps smiley

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#120   13. nov 2015 Kan du ikke engang huske hvad du selv har skrevet, Mirza?
    Taqija har du fået ind med fadermælken.

• #121   13. nov 2015 Ebbe.. jeg har aldrig givet udtryk for at jeg foragter danskerne, det er noget pis at skrive..

men hvis du er sikker på din sag, og du er så træt af mig, så brug da endelig de få minutter det tager at finde det citat, så sletter jeg min profil i dag..

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#122   13. nov 2015 Jeg er jo dansk, og kan læse mellem linierne.
    Du har skrevet noget i stil med "I tør jo ikke gøre noget", men det er jo også rigtigt, for musvitterne har 38 fætre der kommer springende når de sender én SMS.

Der skal kun 25 kølevogne til at evakuere Vollsmose

• #123   13. nov 2015 #119 Alt til rette tid og sted smiley Det kan da godt være at der var et par stykker her der kunne tåle det, men de fleste har vist bedst af saftevand lidt endnu smiley

• #124   13. nov 2015 Hvad hvis man ikke kan lide saftevand? :S

• #126   13. nov 2015 Ebbe.. nu prøver du at redde den i land ved at skrive jeg sagde noget i stil med, og det i stil med, er slet ikke i nærheden af at jeg har foragt for danskere..

Stop dig selv please... eller så kom med et citat...

Jeg har sågar det danske flag (eller i hvert fald 75% af det) på mit profil billede..

Jeg elsker Danmark, og størstedelen af den danske befolkning, jeg kan dog af gode grunde ikke elske folk som eksempelvis er vattede og lyver..

• #127   13. nov 2015 "Jeg elsker Danmark, og størstedelen af den danske befolkning, jeg kan dog af gode grunde ikke elske folk som eksempelvis er vattede og lyver.." Det var faktisk noget af det mest fornuftige der har været skrevet længe i denne tråd, hvis det ikke var det at jeg måske er halvvattet (lyver gør jeg aldrig) kunne vi da blive kærester smiley smiley

• #128   13. nov 2015 smiley

• #129   15. nov 2015 Det er egentlig meget underligt, at der på visse områder af denne meningsudveksling kan være SÅ forskellig opfattelse af, hvad man formoder må være fakta. En del af problematikken er måske uoverskueligheden for den almene borger…. Men vedr. den del af problematikken der drejer sig om samfundsøkonomien, der vil jeg godt nok gerne have en nøjere forklaring på, hvor fortalerne for indvandring/flygtningetilstrømning (eller hvad I nu vil kalde det) faktuelt mener de økonomiske midler skal komme fra! Jeg går ud fra, at det ikke kan være en infantil tilgang til problemet, således at man tror, at statsministeren har en guldhat, han bare kan trække den ene milliard op af efter den anden (det prøvede Tyskland vist tidligere uden særlig stort held).
    Derfor ”køber” jeg naturligvis heller ikke, den, for mig at se, totalt ignorante argumentation ”at man selvfølgelig ikke kan blande (penge)kasser sammen, når jeg forsøger at argumentere for, at flere uproduktive mennesker VIL medføre bl.a. en øget økonomisk belastning af samfundet og dermed til langt voldsommere besparelser på alle andre områder, herunder sygehusvæsnet, ældreområdet og vejvedligehold osv. –Og lige for at tage broden af min term ”uproduktive”, så er det IKKE et prædikat jeg bevidst vælger, fordi det er folk udefra, men ”uproduktive” tæller i denne sammenhæng alle, herunder også etniske danskere, på diverse offentlige ydelser.
    Rent politisk er hele den her flygtningefarce i DEN grad med til at cementere min opfattelse af danske politikere og EU-tyranniet som en flok selvfede, selvglade vatpikke med en rygrad som en vandmand i deres overklasseverden hvor politisk korrekthed og det at have slået sit navn fast (udadtil) som enten overmåde empatisk og/eller som bygherre for et eller andet større projekt uanset gavn for den almene befolkning.
    Jeg føler mig desuden ekstremt pinlig berørt, når jeg så må se stiltiende på, at vores rygradsløse politikere forsøger at ”tørre” problemet af på fx Tyrkiet, ved at lokke med et kommende EU-medlemskab (øhhh er dette en gode???) samt et stort pengebeløb. Christ…… hvad fanden må tyrkerne ikke tænke om tøsedrengene fra EU?
    Velvidende at ”sandheden” ikke nødvendigvis kan fås/ fås udelukkende fra medierne (og da jeg ikke ønsker at bruge specielt megen tid på det her deprimerende emne), så undgik en spalte naturligvis ikke min opmærksomhed. ”Gatestone Institute (som jeg ikke selv har hørt om før) noterer sig at de 1,5 mio. muslimske flygtninge Tyskland forventer at modtage inden marts 2016, kan udvikle sig til 10 mio. (fødsler, familiesammenføringer m.v.) så det samlede antal muslimske indbyggere i Tyskland nærmer sig 20 mio. Desuden angives det at der skulle ligge en bevidst strategi bag hjælp til migrationen og information om det gyldne Europa, hvilket angiveligt ønskeligt skulle føre til stordrømmen om at udbrede et muslimsk overherredømme (synes at have hørt det før i Tysklands historik).
    Uanset om det er en muslimsk, kristen eller for den sags skyld nazistisk tro på styring af det enkelte menneske, så vender jeg mig altså mod dette! Det ER sq da et skræscenarie! Og jeg begriber ganske enkelt ikke, at så mange almene borgere i EU, virkelig tror på det jeg vil kalde ”kejserens nye klæder”. Vi SKAL med djævelens død og magt tvinges til at forstå, at muslimsk indvandring KUN kan medføre noget godt (gælder det også Paris????) og at enhver der vover at lufte kritik af politikken eller måske snarere mangel på samme, er en flok racistiske eller som minimum nazistiske tosser som bare skal holde kæft og i øvrigt ellers følge den store fåreflok, som godt kan se kejserens nye klæder…….

• #130   15. nov 2015 Du skriver en længere smøre med nogle postulater og vagt formulerede spørgsmål, men undlader at svare på spørgsmål der er blevet stillet til dig tidligere i tråden. Så det gider jeg ikke ulejlige mig med.

Men Gatestone Institute, som du refererer til, er en amerikansk tænketank med en klar anti-muslimsk dagsorden. Personerne bag er bl.a. John R. Bolton, der var en del af højrefløjen i Bush Jr.'s regering. De har en ret lemfældig omgang med fakta, så udsagn derfra skal tages med en kop salt. Det er nogenlunde lige så videnskabeligt som Den Korte Avis.
    Bare lige så vi ikke tror vi konkluderer på baggrund af den ypperste videnskab:-)

• #131   15. nov 2015 Jeg kan ganske enkelt ikke se meningen med denne tråd, på et site der handler om MC. Hvor kommer storpolitikken ind, har det indflydelse på vores motorcykler, eller hvordan hører det hjemme her? Er MCG blevet en underafdeling af facebook??

• #132   15. nov 2015 tom i Off topic er den frie munds afdeling smiley

men nej kunne være fedt hvis man kunne gå ind på et site hvor man ikke altid får kastet dårlige nyheder i hovedet som man gør i tv radio avis osv smiley ikke at man skal benægte men man kunne måske få frirum i et forum et sted

• #134   15. nov 2015 Jeg ved sgu da godt at man bare kan lade være med at se det, men det ændrer jo ikke på at hvis man bare lader stå til, så bliver det mere et forum for politik end for MC!! Det er såmænd bare det jeg opponerer imod, for min skyld må folk have alle de mærkelige meninger de lyster, og om de så tilbeder en gammel støvsuger fra 1955 som deres gud, er det fint med mig! Bare de ikke vil suge på mig smiley smiley

• #136   15. nov 2015 #135 Er det noget du har personlig erfaring med? Fortæl, fortæl, og husk, et billede siger mere end 1000 ord smiley smiley

• #137   15. nov 2015 Tom> Er det ikke lidt selvmodsigende, når dit eget profilbillede i den grad er et politisk statement?

• #138   15. nov 2015 #137 Nej det synes jeg faktisk ikke, det er bare min form for humor (som du ikke hverken skal være enig i eller forstå) at du opfatter det sådan er så din sag! Hvis man skulle følge den form for logik, er du en krøllet britisk hund, og det er du vel ikke? Men har du så meget imod mit profilbillede, så kan du da slette det! I sletter jo ikke de, efterhånden mange, tråde der er rent politiske, med deraf følgende kommentarer der klart overskrider regelsættet; vel ???

• #139   15. nov 2015 Tom, jeg har ikke udtalt mig om hvorvidt jeg er enig eller uenig med budskabet i dit profilbillede, og det er slet ikke det jeg forholder mig til.
    Jeg stiller heller ikke mit spørgsmål fordi jeg er hjælpeadministrator, men stiller det som en del af debatten. (Min ageren som "HA", foregår i PB, ikke i forum.)

Jeg spørger dig, fordi du forholder dig kritisk til at der debatteres politisk i OT på MCG, og det finder jeg bare spøjst, når du samtidig selv vælger at sprede et politisk budskab i alle dine indlæg, i form af dit profilbillede.
    Det kan sagtens være at det forholder sig som du skriver, og det bare er din form for humor, og fred være med det. Men når du selv er så rummelig over for den slags humor, så er det bare svært for mig at forstå at du samtidig kan føle dig pikeret over at der er andet politisk indhold på MCG (og det endda kun i OT, som kan fravælges, i modsætning til dit profilbillede smiley )

Anyway, jeg er ikke interesseret i en lang langhalms-tærskende diskussion om grad eller omfang af dine politiske budskaber, jeg ønskede blot at påpege at dobbeltmoral også er en slags moral smiley smiley

God søndag folkens smiley

• #140   15. nov 2015 Buggi, jeg kan sagtens følge dig smiley Men jeg synes bare at der bliver mere og mere af den slags, og jeg tror (min ydmyge mening) at det er ødelæggende for MCG. Jeg har intet imod OT, det er da fint, har også selv brugt det, men der er forskel på at forsøge at finde hjælp til et konkret problem, og så det vi snakker om her, nemlig at få luftet sine holdninger! Det mener jeg (stadig) ikke hører hjemme her, og der er så mange andre muligheder for at diskutere det! Og at man ikke griber ind over for mere eller mindre racistiske indlæg, tja det må du jo så have en god grund til smiley

• #141   15. nov 2015 Du har ret til din holdning smiley
    Jeg griber ind, når jeg støder på noget der strider i mod reglerne, men jeg læser langt fra alt herinde, og jeg kan også kun slette indhold der er mindre end 3 dage gammelt, så ofte kan jeg ikke gøre noget hvis jeg ser det for sent.

Men lad det her da være en opfordring til alle jer brugere, om at anmelde det til en "HA" hvis i støder på indlæg der strider i mod reglerne. Så skal der nok blive taget affære smiley
    Skriv enten en PB (helst til alle HA´ere), eller endnu bedre, smid en udstemme, da det registreres centralt. Er der mere end 5 udstemmer, kan vi tage affære, og det behøver ikke betyde at man bliver smidt på porten, men at man måske får en advarsel og evt. et par dage i fryseren.

• #142   15. nov 2015 #141 Et eller andet sted tror jeg sgu vi er ret enige, det var så ikke ment som en kritik af hverken dig eller andre, mere holdningen bag smiley Det der er "giftigt" i denne slags tråde, er såmænd ikke selve oplægget, men det medfører som regel kommetarer der er pænt under bæltestedet. Og fuld forståelse for at man ikke lige tæsker hele tråden igennem, netop derfor jeg mener at den slags ikke hører til her!

• #144   15. nov 2015 #143 Ser du, det er så også en uskik, igen noget wannabe FB smiley Må dog indrømme at jeg bruger det hvis jeg synes nogen kommer med et godt svar, det er jo lettere end at skrive man er enig, og jeg er jo doven smiley

• #146   15. nov 2015 "Kære" Tom. Du er åbenbart ufattelig klog og lang klogere end jeg- tilsyneladende. hvor pokker ser du NOGET SOM HELST racistisk i mit indlæg (hvis det er mig du bliver ved med at hentyde/kommentere til).
    Hvis du synes indlægget her er upassende, irriterende m.v. så er da satme da påfaldende at du gang på gang skal kommentere under tråden - det fatter jeg så til gengæld slet ikke.
    og Buggi er BESTEMT ikke den eneste der finder dit profilbillede..... ja lad os så kalde det atypisk. Jeg tror det sætter mange tanker igang - men som du sikkert vil opponere, så er jeg sq nok ikke intelligent nok til at forstå det du kalder humor. jeg kan ikke se det humoristiske i det - det ER vel nærmere et statement. Har du tænkt over at mit indlæg også kunne tolkes som humoristisk, når vi nu er i den afdeling?
    Måske skulle administrator sætte ind på upassende eller måske racistiske statement-profil-billeder?

• #147   15. nov 2015 Hmmm jeg kan nu godt li Toms profil billede......... Måske det er udtryk for en delt holdning ?? Men den tager vi i et nyt OT emne smiley

• #148   15. nov 2015 #146 Hvis DU mener at jeg ikke må kommentere på dine tråde, så gør du bare som de andre pattebørn, smider mig på filterlisten! Og ja, jeg er sgu nok klogere end dig, jeg formår da i det mindste at sige fra, når jeg finder noget upassende, måske du skulle tage sydpå og slås for dine ideer, men det er der vel ikke rigtigt klodser til smiley

• #149   15. nov 2015 Jamen dog jamen dog lille Tom *SSSSSSS* Ork jo kommenter du bare.
    Men jeg forstår dog igen ikke at du skriver, at du forstår at sige fra (men det skal nok defineres bedre). Som sagt griber du enhver lejlighed til at kommentere din utilfredshed med fx indlæg som mit (men også andres), så snart det går din overbevisning imod. Af de mange ting du ikke mener jeg forstår, så er det én af dem.
    Jeg synes desuden det er rigtig fint at du i dine kloge kommentarer medtager indhold som din slutsalut her. Det underbygger virkelig den høje IQ du forsøger at blamere dig med hihihihi. Det var frygtelig klogt og intellektuelt i dennekontekst og SLET ikke noget personligt angreb som administratorer burde kigge nærmere på *SSSSS*

• #150   15. nov 2015 #149 Med hensyn til "personligt angreb" kommer du nok før mig, med din nedladende tone! Så måske du bare burde overlade det til administrator at kigge på det? Men jeg vil ikke hives ind i det du prøver, så hav en fortsat god dag, hyg med din lille tråd, og bliver den for kedelig er der alle muligheder for at lave en ny.

• #151   15. nov 2015 Ja lige præcis! VIL det så sige at du ikke har flere ord vi andre kan lære af og at du er så fortørnet at du gudskelov holder dig væk? (kom nuuuuu!)

• #153   15. nov 2015 I love it!!!

• #154   15. nov 2015 Har det lidt stramt med udfordringer, nok derfor tuden er så skæv smiley men det er så det absolut sidste herfra, godnat gammelsmølf smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=VyV4qncrpv8

• #155   15. nov 2015 YES!!!! did it again... I love it smiley

• #156   16. nov 2015 der blev så stille

• #157   17. nov 2015 Du skal nok bare give det "rigtige" skub *GGGGGG*
    -men mit "sølle" indlæg her, blev sq nok overtrumfet af Paris"tingen" her på MCG, men JEG skal satme ikke sige noget om, hvem der udførte angrebene, hvorfor og da slet ikke at det med stor sandsynlighed også snart dukker op andre steder længere nordpå. Hvis jeg var IS-planlægger, ville jeg sq da være dum, hvis ikke jeg gjorde alt for at menneskestrømmen fra syd ville fortsætte og selvfølgelig sende en mængde sympatisører med...... så deeeeeet..... smiley

• #158   17. nov 2015 Snehvide kommentere lige på den her kommentar som jeg laver nu

Kommentér på:
Flygtningeforhold VS danskerforhold

Annonce