804 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

utæt klima anlæg savner hjælp utæt klima anlæg savner hjælp

Skulle her lige være en venlig sjæl, der kan finde utætheden på klima anlæget, på min gamle mercedes 124 fra 1991???
Jeg har prøvet at få fyldt "freon/gas" på, men det holdt kun i 3 uger, så det må være en utæthed :o(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  utæt klima anlæg savner hjælp
  • #1   9. nov 2006 Det værksted som efterfyldte dit anlæg....de har da vist glemt at hælde sporringsvæske i så... for ellers kan du se grønne steder på anlægget...hvis det er utæt.

• #3   9. nov 2006 Hvis der er blevet fyldt r134 på, fylder de normalt en væske med ind i systemet, som bliver synlig vha et par grønne briller, prøv at spørg der hvor de har fyldt det på!
    Det er jo en ret dyr fornøjelse at få fyldt systemet op i tide og utide!

• #4   9. nov 2006 WSU - Nej det gjorde de ikke, de gør ikke i det med biler, men kunne godt fylde "gas" på.

• #5   9. nov 2006 jeg ved godt hvordan det skal gøres, bare ikke et sted hvor det er til at betale!!
    Det kan jo være utæt mange steder, værst hvis det er inden under instrumentbrædet, så hele bilen skal skilles ad :o/

• #7   9. nov 2006 det er det IKKE . så ville du ikke være i tvivl .
    jeg har siddet i en bil hvor det pludselig stod ud med "røg" inde i kabinen pga klimaanlægget blev utæt.
    jeg troede sku der gik brand i lortet smiley .

• #8   9. nov 2006 Det er normal proces at fylde sporingsvæsle i!

Ikk hvis de vil tjene penge...

• #9   9. nov 2006 tak for jeres ider, men det jeg entlig søgte, ver et sted hvor jeg vil kunne få den lavet til en fornuftig penge

• #10   9. nov 2006 Kan være alt fra utæt pakdåse på kompressoren i motorrum, kondensator foran v. køler der har fået et stenslag..., - til utætte samlinger... ja sågar en utæt lodning... Sporingsstof er jo en mulighed eller også tryk på anlægget også læksøgerspray... lidt mere omstændigt men giver det samme... sæbevand kan bruges... bare noget lort at få ind i kølesystemet... Da fugt er et køleanlægs værste fjende...

mvh Offslow...

• #11   9. nov 2006 Thomas du kan lige så godt bide i det sure æble og få en prof til at ordne det... få evt. fast pris på det... Dit anlæg skal måske have et sted imellem 700 gram og 1500 gram kølemiddel til omkring 500-700 kroner kiloet... det er for dyrt at lukke ud til vor herre... så offer det det koster og få lavet det er det billigste i længden... Prøv de gule sider under airkondition/klima/ eller autoværksteder har også service på aircond./klima i biler....
    også brug det køleanlæg hele tiden, om vinteren til at fjerne luftfugtigheden fra at sætte sig på ruderne og om sommeren til at holde temp nede....

mvh Offslow

• #12   10. nov 2006 Offslow - Jeg ved alt det du skriver, kun alt for godt, søger bare nogle der kender/kan anbefale et sted at få det gjort ;o))

Kommentér på:
utæt klima anlæg savner hjælp

Annonce