{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.574 visninger | Oprettet:

Slange stukket af! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Min kammerats konge boa på 1,5 meter er stukket af fra sit terrarie. Vi har ledt med lys og lygte, men dyret er bare væk. Er der nogen der har prøvet noget ligende, og som har en snedig idé til hvordan man finder kræet igen? Vi er ude i noget med at lokke den med rotter i et bur, men andre forslag modtages gerne.
Hilsen Anders. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slange stukket af!
  • #1   15. nov 2006 Den nyder den ældre dame i stuen sikkert i suppen nu... :oD

  • #2   15. nov 2006 Tjek højtalere og karme og sådanne steder - Har han en stor bas - så kig!

    Har en veninde der var ude for noget lignende - hun fandt den efter 1 uge i en højtaler :S

    Mvh
    Michael


  • - Kristian -
    - Kristian - Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 29
    #3   15. nov 2006 Mikael P- (Tønder) -

    En konge boa er ikke farlig for mennesker


  • #4   15. nov 2006 fy for helved. smiley

    Hvorfor holder man sådanne skabninger?


  • #5   15. nov 2006 lol... øh lad som ingenting???

  • #6   15. nov 2006 hold da op en gang hyklere... skal jeg så føle mig skyldi fordi jeg engang havde en undolat der fløj væk?? bare fordi i ikke kan lide dem... jeg forstår stadig ikke folk der har en kat.. katte er snot dumme og pisse grimme... men derfor begynder jeg dog ikke at skrive at folk "ikke" kan holde styr på deres kæledyr osv..

  • #7   15. nov 2006 hvem kan ikke lide en go mis

  • #8   15. nov 2006 Det skal lige siges at han bor ude på landet. Langt til naboerne. Så der er ikke mennesker i fare. (selvom den ikke rigtigt kunne gøre et menneske fortræd). Vi aner ikke hvordan den er smuttet. Terrariet er stadig lukket og uden huller. Total Hudini orm.!


  • #9   15. nov 2006 Vi har også prøver at kalde på den, men det blev sgu for åndsvagt. smiley


  • #10   15. nov 2006 så har han vel brugt en transmogrif og lavet sig om til savsmuld

  • - Kristian -
    - Kristian - Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 29
    #11   15. nov 2006 Morten (Fredericia) P

    Du ligner også lidt en kat der er blevet kørt ned på dine billeder


  • #12   15. nov 2006 Mit gæt er at den har levet for mørkt, og derfor har fået sine øjne reduceret væk i løbet af natten fordi den ikke havde brug for dem. Udover det, er den blevet lille og hvid, med andre ord, en bændelorm. Tjek din kammerats tarm, bare for hans egen skyld smiley

  • #13   15. nov 2006 jeg har ALDRIG hørt om slanger der kunne åbne en låge, og så lukke den igen...

  • #14   15. nov 2006 sygt...

    Forstår nu ikke hvordan en orm på 1½ meter bare kan forsvinde... I har vel ikke åbne vinduer eller døre når det er så koldt som det er??

    Er det i øvrigt ikke noget med at hvis den begynder at fryse går den totalt istå??

    /Jan


  • #15   15. nov 2006 Så må din kami bare køre slangeløs fremover...

  • #16   15. nov 2006 Holdop... hvem der kan huske den gang en stor fugle edderkop i en boligkompleks ved Kolding for nogle år tilbage forsvandt.... uh!!
    Der måtte alle beboere kigge godt og grundig under sengene og i skoene....
    Ja jeg er sgu ræd for edderkopper... hehe...fy føj!!


  • #17   15. nov 2006 Check også bag radiatorer og lignende... De kan godt kravle op og ligge sig på de beslag der holder radiatorerne fast til vægen. Hiv køleskabe og frysere ud fra vægen... disse maskiner afgiver varme, så slanger kan også li´ at kravle om og gemme sig i hulrummet mellem dem og skabet. Håber i finder den.

  • #18   15. nov 2006 vent da nogle uger, så er luften da løbet udaf den slange !!, ej pjat Peter har vist fat i noget der, varme på "evt en griselampe"

  • #19   15. nov 2006 Krybdyr er og blir aldrig kæledyr, aldrig!! Og det skulle ikke være tilladt for private at holde dem. Hvorfor gør nogle det? Ja hvorfor ser man tit ham på bænken med guldbajeren, i selskab med enten en schæfer eller rottweiler? Ganske enkelt svar, lavt selvværd og potensforlænger, sådan...

  • #20   15. nov 2006 Michael har fat i noget af det rigtige med "potensforlængeren" - desværre.... Faktum er, at det ikke er nemmere at opdrage en lille hund - der er bare ikke så meget potensforlænger i en cocker spaniel...

  • #21   16. nov 2006 smid mel over hel huset smiley så kan i se hvor den har øhhhh kravlet eller krybet eller hvad sådan et bæst gør.....

  • #22   16. nov 2006 Ham på bænken med guldbajeren har da hund fordi han får tilskud af staten til det vidst. Dvs. ekstra penge til øl, menes jeg at have hørt smiley

  • #25   16. nov 2006 Jan J. (Slagelse) ­
    katte er da pisse farlige!!!!!!!!!!!!!!!!

    Min kone falder død om hvis hun snuser til en....
    astma allergi smiley
    Skal nævnes at min svigerfar heller ikke kan tåle kat......
    Men min svigermor elsker sin Fifi, så mand og datter må bare gå ud og trække frisk luft smiley


  • #26   16. nov 2006 Slanger er noget underligt noget. Selv om de har mange rigtig interessante reaktioner, lærer man aldrig rigtig at forstå og forudsige dem. De er altså heller ikke allesammen lige praktiske i social sammenhæng!

    De har det ene til fælles, at de er vekselvarme, men nogle foretrækker tørre pletter, mens de fleste foretrækker mere fugtig varme. Er den løbet væk, er det derfor en fordel at vide, hvilke præferencer dyret har.

    Jeg har været mange år om at lære min "anakonda" at kende, og efterhånden har jeg mere styr på den. Den er selvfølgelig også blevet mere doven med årene. Det skal derfor være rigtig vamt og ret fugtigt inden den forsøger at stikke af.

    Kostvaner er noget underligt noget. Sådan en skal fodres med mus og mindre krybdyr, men min vil altså hellere have missekat, men sådan overraskes man jo...

    Nå jo... den nemmeste måde at undgå, at slangen løber hjemmefra? ...Hold lynlåsen lukket!!! smiley


  • - Kristian -
    - Kristian - Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 29
    #27   16. nov 2006 Helt enig med Jonas J (Vejen ) ..

  • #28   16. nov 2006 "Vi har også prøver at kalde på den, men det blev sgu for åndsvagt. ;-)"

    Fuck ville det være fedt at stå nede i parken hvor folk går og lufter hunde, så lige kalde på Pia K (slangen), hvorefter 1.5 m boa kommer "rendende"!


  • #29   16. nov 2006 Jonas J (Vejen )
    Du har helt ret, jeg fatter ikke hvad folk ser i det, det kan sgu da ikke være særlig interessant at glo på en slange der ligger ubevægelig 23 timer i døgnet. Du kan kalde mig lige hvad du har lyst til, jeg er bedøvende ligeglad, men jeg står ved hvert et ord jeg har skrevet.Og så skriver du at kræet ikke er mere farlig end en akvariefisk,,oki, spørg lige 99% at befolkningen om hvad de helst vil møde i deres opgang, en kongeboa på 1½ m eller en sprællende guppi?? Hvordan synes du selv det lyder??
    Og nu har det lige været oppe i medierne, ang. kamphunde, læger behandler cirka 1 person om ugen der er blevet skambidt, og en hundeekspert har udtalt at de hunde i bund og grund bare er mere aggresive og vagtsomme,,hvorfor i helvede skal folk så ha den slags hunde?? ´Det kan da ikke være for at få en kærlig familiehund, så havde de vel valgt en labrador. Nu er jeg jæger, og jeg kender de fleste dyr i den danske natur, gør du det jonas? Jeg bor ikke i en boligblok, men skulle jeg møde en slange i min have, som jeg kunne se ikke var hverken en hugorm eller snog eller stålorm, så garanterer jeg at at jeg uden at blinke ville blæse hovedet af kræet med en haglstørrelse 5 .. Kan godt være jeg er uvidende ang. slanger og kryb man ikke forventer at støde på i den danske fauna, men jeg ville lade enhver tvivl komme mig selv og mine børn tilgode..Og der er sgu nok så meget tilbage af kræet at en ekspert kunne identificere det.. Nu havde vi jo nogle episoder med undvegne slanger i sommers, og er der ikke noget med at man har pligt til at underrette det lokale politi? Bla. for at varsko "uvidende" naboer, men det er selvfølgelig sket i overnævnte episode.....


  • #31   16. nov 2006 Øhhh...... hmmmm jeg stod skisme lige af.....Jeg mindes ikke at have skrevet noget om, at man skal forbyde noget som helst..... Kan se på mine tidligere indlæg, at jeg endda kom med et par ideer om, hvor den forsvundne slange kunne tænkes at gemme sig.... Ud fra den viden jeg rent faktisk har om disse smukke dyr. Viden jeg har tilegnet mig gennem et vennepar, der har 5 af slagsen.
    Ja jeg gav Michael ret i, at mange mennesker desværre har en større hund - såsom rottweiler og schæfere - fordi de så selv syntes de er seje. Altså potensforlængere. Mennesker som absolut ingen viden har om disse racer (det gælder i øvrigt også pitbulls osv). Har kommet en del i schæferhunde klubbens regi, med min gamle hund, og mødte der mennesker der ikke anede hvad de gik ind til - da de anskaffede hunden. Man køber ikke et dyr, fordi man syntes det er sejt med en stor hund - eller for den sags skyld en slange. Man anskaffer sig dyret, efter at have sat sig grundigt ind i - hvad det kræver !!

    Hvis den holdning gør mig til en idiot - så fint med mig. Det lever jeg med......


  • #34   16. nov 2006 Jonas J...

    Jeg skrev: Michael har fat i noget af det rigtige med "potensforlængeren" - desværre.... Faktum er, at det ikke er nemmere at opdrage en lille hund - der er bare ikke så meget potensforlænger i en cocker spaniel...

    Der ER desværre mange mennesker der køber et dyr - uden at vide en pind om det. Dyr der er in, eller seje i deres øjne. Men disse mennesker er ikke i stand til at tage ordentlig vare på dyrene, og så opstår de farlige situationer. En pitbull er ikke farlig, hvis den bliver opdraget rigtigt. Som du selv skriver, så er det menneskerne der fejler, ikke dyrene.

    Din reaktion var: jeg plejer ikke at bruge den slags ord herinde, men du er simpelthen en idiot! og tullebach følger trop.

    Fint nok, syntes bare du var lidt hurtig på aftrækkeren der - vi har jo trods alt den samme holdning til det her....


  • #36   16. nov 2006 dem der skriver kamphunde ikke er farlige hvis de bliver opdraget ordenligt.. PIS siger jeg bare. de hunde er avlet som kamphunde, og det er ikke lige til at pille ud af dem..

    et eksempel.

    min kærestes veninde havde en goldstaff(tror jeg den hedder)
    Det var den sødeste hund, som var opdraget rigtig godt og var så tam og lydig.. (vi passede den ofte.)

    en dag fik hende veninden så et barn, og kort efter det, en dag de sidder derhjemme, sidder en af hendes kærestes venner og kæler med hunden.. da hunden hopper op og bider ham i ansigtet, og øret halvt bidt af..

    hunden var ganske sød igen lige efter episoden, og den fattede sikkert ikke at den havde gjort noget galt...

    man kan ikke bare tage en lille goldstaff eller pitbull og opdrage den som en labrador og regne med det bliver en dejlig familiehund..

    Den har en kort lunte og kan blive aggrasiv af ingenting.. det ligger i generne..

    tror i ikke på mig.. jamen så skaf en masse penge, og køb en bengalsk tiger.. jamen det er jo opdragelsen det handler om ikke?

    en hund er ikke bare en hund, nogen er aggrasive og uforusigelige som f.eks pitbull og goldstaff, andre er søde familie hunde som f.eks labrador og golden retriver..

    alle hunde kan presses til at bide, men nogen af dem gør det bare af natur..


  • #37   16. nov 2006 Og til alle dem som vil fortælle mig at jeg tager fejl fordi de kender nemlig en som har pitbull og den er bare så sød.. Jeps, det kan en tiger også godt være.. indtil en dag!!!!!

  • #38   17. nov 2006 DET reagerede jeg på. og ærlig talt, så blev jeg så arrig over micaels indlæg, at jeg ikke gad nærlæse mere af tråden på det tidspunkt.
    Jamen jonas, det skinner jo også tydelig igennem i alle dine svar, du udtaler dig uden at ha sat dig ind i det..
    Og du ER opgivet, udenfor pædagoisk rækkevidde..:o))


  • #39   17. nov 2006 Fuldstændig enig med Jonas. Helt og aldeles.

    Jeg kan komme med 2 eksempler selv.

    Min storebror ejer 2 ægte Amerikanske bull dogs, og kender man min bror ret, så ville man vide at han er ALT andent end en macho type, hans 2 hunde er kærlige og han dyrker de hunde som mange folk her dyrker deres mc'er.
    Han bruger alt sin fritid på at gå til hundeshows og træne dem til hunde shows.

    Mit andet eksempel er en god ven af mig som er mere den lidt flippet type der kan finde på at male sin tæer med neglelak, han har 5 slanger, og han dyrker dem også som en hobby og syntes de er pisse spændende og sjove at holde, og det sidste i verdenen han kunne finde på var at pisse dem af for at virke sej overfor vennerne.

    I bund og grund er det nærmest altid ejerne der er noget galt med, når der sker episoder som der kommer frem i aviserne. Og som Jonas også skriver, så skal aviserne sælges, og alle ved at en avis ikke sælger så meget når den fortæller om de tusindevis af lykkelige hunde/slange ejere der lever i harmoni med deres dyr, og passer på dem.

    Og jeg vil for en kort periode nedværdige mig selv til at kommentere Pizzabager KBH's indlæg.
    Få lige et realitetscheck før du poster i denne tråd igen.
    Man sammenligner ikke en tiger med en hund eller slange. Det er bare forkert af så mange grunde. Som at sammenligne kæledyrs kvaliteten imellem en alligator og en gekko.


  • #40   17. nov 2006 "en dag fik hende veninden så et barn, og kort efter det, en dag de sidder derhjemme, sidder en af hendes kærestes venner og kæler med hunden.. da hunden hopper op og bider ham i ansigtet, og øret halvt bidt af..
    "
    Han har sikkert kigget den ind i øjenen uden at kende den godt nok i forvejen; og alle med bare en anelse forstand på hunde ved; at man ikke kigger en hund direkte i øjene medmindre at man er helt fortrolig med hunden og den underkaster sig fremfor at blive aggresiv:

    jeg gjorde det selv engang da jeg var meget yngre med en skt bernards hund; som var top trænet og havde vundet utallige præmier til dyre skue/udstilling; og jeg vidste faktisk godt at med mindre man havde en hunds fulde tillid; så skal man ikke kigge den direkte ind i øjene: og selvom jeg havde snakket med den før; så bed den mig i hånden; da jeg gloede den direkte ind i fjæset:


  • #42   17. nov 2006 Arg skyd nu de dyr
    lav mcsæder af deres skind og æd kødet
    det kød vi ikke gider æde eksporter det til et sted hvor de gider fx kina

    mvh Peter
    Der stadig har dårlig samvittighed over hvordan jeg passede min kanin da jeg var lille næste kæledyr blir gobler jeg samler ved stranden og putter i et akvarium i stuen; det har jeg truet med i årevis jeg syntes nemli det er det mest macho og spændende dyr


  • #43   18. nov 2006 Undskyldning godtaget Jonas J......

    TulleBach

    (som vildt gerne vil have en rottweiler.....)


Kommentér på:
Slange stukket af!

Annonce