Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gas varmeovn forsvarligt?
  • #1   18. dec 2015 sørg for god udluftning, mht den spiser ilten i rummet .. og husk lige på at en gas flaske med 12 kg gas, udleder 12L vand.. mvh hc

• #2   18. dec 2015 Køb sådan en olie elovn. Den bruger meget strøm ja, men luften med gasovn er ikke til at holde ud, meget fugtig.

• #3   18. dec 2015 Kigger lige med her

• #4   18. dec 2015 Ingen strøm ovn. Garagen står ved min bror så vil ikke give dem en høj el regning, det bliver de nok heller ej særlig glade for smiley

• #5   18. dec 2015 Det lugter frygteligt og gav mig hovedpine. En meget kort fornøjelse på to dage - så var den solgt igen.
    smiley

• #6   18. dec 2015 Hvad anbefaler i så?
    Hvis det ikke skal være på gas, og man samtidig gerne vil ha noget varme ind.

• #7   18. dec 2015 Jeg bruger en gas osv med el blæsere i på mit værksted og det fungere fint..

• #8   18. dec 2015 Altså en alm. gasovn?

• #9   18. dec 2015 Nu skriver du "at du ikke vil give din bror en stor regning"- hvad så med at betale det du bruger?? En 2000w elvarmer fås til noget der ligne 100kr. og den bruger altså 2kw i timen! Her koster en kw ca. 2kr. så vi taler om 4 kr. i timen! Skal du arbejde 6 timer, er det nok kun nødvendigt at den kører i de 3, altså den svimlende sum af 12kr. på en dag smiley Tvivler stærkt på at det bliver billigere med gas, og hvis du vil have det på rene, så du ikke kommer til at betale "overpris" så smækker du en bimåler til ca. 100 op!! Så kan du holde skarpt øje med det, og slukke for varmen når du ikke har råd mere smiley smiley

• #10   18. dec 2015 Ja en alm gas ovn.. Du kan bare få en luksus model med el blæsere i for at blæse varmen ud..

• #11   18. dec 2015 Gasovn eller oliekamin er næsten lige ringe, begge dele tilfører luften fugt ved afbrænding af brændstof, når så du slukker for varmen og går hjem kondenseres fugten på knallerten....
    Billigste løsning er vist en elvarmeblæser, evt med en billig måler i kontakten.

• #12   18. dec 2015 Den gang jeg var ung op på røven boede jeg 3 år på 30 m2 med en olie ovn til 200 kr tror jeg gav 3000 om året og den havde fuld smader hele vinteren

• #13   18. dec 2015 ^^ det plejer far at gøre smiley

varme blæser 2 kw smiley

• #14   18. dec 2015 Hmm.
    En anden ting mht strøm blæser.

De har da tendes til at kortslutte eller relæet slår fra hvis den køre samtidig med feks elkedel eller andet der sluger meget strøm?

De bandlyst fra de fleste danske camping pladser i dk, og kan sagtens tage en sikring på de campingpladser jeg har været på i sydens sol, men det lærer man jo, men det jo ikk til at vide hvad de laver i huset ??

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #15   18. dec 2015 Du kan trække ca. 2kw ud af et alm. 230v stik (ved 10A). Hvis det stik er "fordelt" fra andre stik i huset, så kan den samlede mængde af de stik heller ikke overstige de 2kw.
    I nyere huse "genbruger" man ikke faserne på den måde. Man trækker mange faser rundt så du sjældent render ind i situation hvor el-kedlen og f.eks. en el-radiator ikke kan køre samtidig. Det sker - men sjældent.

Hvis stømføringen i garagen er lavet ved at man har "lånt" strømmen fra et andet sted i huset så er risikoen for overbelastning stor desværre. Hvis det - som normalt - er tre helt separate faser der er trukket over, så er der ingen problemer.

• #16   18. dec 2015 Det blot forlænger ledning til udendørs stik på huset, huset er fra 60 70'erne så næppe nyere installationer men må lige undersøge mulighederne.

• #17   19. dec 2015 #9:
    kW er Joule pr. sekund, og det giver derfor ikke mening at snakke om kW i timen. Det svarer til at sige at man kører 100 km/t i timen. Det man betaler for ved elforsyningen er kWh.

• #18   19. dec 2015 #17 Og du ved jo godt, at har man fundet de gode svampe, eller den stærke tobak, så SKAL man dele smiley smiley Men du kan vel heller ikke regne forbruget på en 40 w gløde pære ud så smiley

• Nicolai S
    Nicolai S Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 25
    #19   19. dec 2015 jeg tør ikke lige udtale mig mht sikkerheden i dit spørgsmål men jeg bruger en petroliumsovn i vores fortelt. det giver ingen lugt- eller fugtgener. jeg købte een fra Harald N. med termostat. det virker fantastisk.
    mvh Nicolai

• #20   19. dec 2015 Sådan en el ovn hvor kan den BEDSTE og BILLIGSTE købes?

• #21   19. dec 2015 Harald Nyborg.
    Koster en 50'er i Harald Nyborg mener jeg

• #22   19. dec 2015 Marcus, kan den godt varme sådan rimeligt op i et 62 kvm værksted på et par timer

• #23   19. dec 2015 Forstår mig ikk på kvm men de kan hurtig opvarme et rimelig stort fortælt på en campingvogn.

De har også stører derinde ka jeg se til ikk mange basøre ekstra

• #24   19. dec 2015 Hvor mange W skal den evt være på så

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 235
    #25   22. dec 2015 I et hus fra 60'erne og 70'erne kan du køre max. 3000-3300 watt pr gruppe med 10 amperes sikring..

Det værste der kan ske er at sikringen bliver varm og springer..

Så ind og find ud af, på tavlen, hvilken gruppe udtaget du bruger kører sammen med fra andre rum.., og regn det sammen..

Som tidligere skrevet kan du ikke køre f. eks el koger sammen med da de typisk bruger omkring 2-2,2 kw. = 2000/2200 watt..

• #26   22. dec 2015 Nu har jeg fået mig en 1800 W som skulle kunne opvarme 70 kvm (står der i manualen) så bare den kan varme op omkring mc'en er jeg sku glad nok. Så nu der en billig næsten ny gasovn med tom flaske tilsalg smiley

• #27   2. jan 2016 Har fået fat i sådan bandit her
    http://www.jemogfix.dk/Kaminovn__1904/Tectro-kaminovn-R133TC-2300-W_9043922

Den kan ikk holde min lille garage varm. Ihvertfald ikk på de 2 - 3 timers sessions jeg bruger herude.

Tror den varme luft bare dør ud uden en blæser til at få det fordelt ud smiley

Kommentér på:
gas varmeovn forsvarligt?

Annonce