{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.628 visninger | Oprettet:

Nogle med forstand på lærreder og projektor? {{forumTopicSubject}}

Har en væk (220 x 220 cm) hvor jeg går lidt i tankerne om et lærrede og projektor, lidt hjemmebio.

Men hvad kan anbefales af lærrede og projektor? Skal kunne tilslutte min mobil over et chromecast til projektoren - og gerne også med antennestik og skal kunne tage HD.

Kvaliteten skal (på papirene) gerne være lige så god / bedre end dette tv: http://www.philips.co.uk/c-p/50PFT4509_12/4000-series-full-hd-led-tv-with-smart-tv-and-pixel-plus-hd

Pris : Kan jeg ramme en totalpris på under 6000,- vil det være fedt - men det skal være inkl alt - lærrede, projektor og loft/væg beslag til den

Håber nogle her inde kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle med forstand på lærreder og projektor?
  • #1   1. jan 2016 Jeg har ikke en masse forstand på det. Har haft et sæt for nogle år tilbage, tror det bliver svært at finde til den pris !! Jeg ville gå efter et stort tv i stedet..

  • #2   1. jan 2016 Du vil sikkert få problemer i dagtimerne da lyset ikke er kraftig nok i projektor, og skal du have noget som dur så koster det

  • #3   1. jan 2016 Et ordenlig lærred koster hurtigt 1000-2000+ i sig selv afhængig af størrelse. Hertil kommer så et ophæng til emkring 500.- Altså løber det allerede op før du overhoved kigger på selve projektoren. Det bliver hård presset at få det hele til under 6000DKK. Så skal du gå på kompromis med enten opløsning, lærred eller andet. Det kan nok godt lade sig gøre - men så er kvaliteten også derefter.

    Rettelse: Chromecast leverer kun i 720p, så hvis det skal være din primære kilde, så kan du i hvert fald skære ned fra 1080p (Full HD) til 720p. Det vil spare dig en del penge. Jeg købte en BenQ W750 DLP-projektor til vores lokale bar. Den er billig og har et nogenlunde godt billede. Men forvent ikke en suveræn hjemmebiograf oplevelse for de penge.


  • #4   1. jan 2016 Altså har kigget hurtigt på nettet og fundet ; https://www.av-cables.dk/projektor-laerred/elektrisk-projektor-laerred-16-9-120.html?gclid=CIL8sYnIicoCFUIMcwodNncM_w
    http://www.cinema-shop.dk/raasdal-led228hd.html
    http://www.cinema-shop.dk/kauber-up-12.html
    http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hjemmebiograf-og-soundbar/HTB3520G/philips-5-1-hjemmebiograf-3d-blu-ray-htb3520

    Hvor vil man sige, at man er gået på kompromis med dette?

    (og så selvfølgelig et højtaler sæt oveni, havde jeg glemt)

    Og til lyset. Jeg har mørklægning til vinduerne smiley


  • #5   1. jan 2016 #1

    Edit! Du har en VÆG...

    Jaja...keder mig...og hvad så


  • #6   1. jan 2016 HAHAHAHAH jeg har en væg - og jeg er helt væk smiley

  • #7   2. jan 2016 mikkel hvad skal du have hjælp til,du har jo fundet det du skal bruge?. smiley

  • #9   2. jan 2016 Generelt: hvis du vil bruge en chromecast sluttet til din projektor skal du overveje hvordan du vil få ført lyden videre fra denne?

    Til dit setup:
    Jeg kender ikke den specifikke projektor, men den ser meget billig ud, lav opløsning og lav kontrast. Jeg ville i den grad bruge en større del af budgettet her: eventuelt kig efter en brugt Benq W1070 eller lignenden. Jeg købte selv en brugt sanyo Z3 (kun 720p) for 1200 for et par år siden - og den vil være væsentligt bedre end den LED projekter du har linket til.

    På lydsiden: Igen, du går virkeligt ind i det allerbilligste segment, og der er altså meget skrammel... Jeg skal ikke bestemme hvad du skal gøre, men jeg tror at du vil få en meget bedre oplevelse af et bedre stereo setup end så billigt et surround setup - de helt billige setup giver ikke rigtigt noget wow når man ser film på dem.

    Jeg ved godt at jeg måske sabler lidt, men til dit budget ville jeg selv prioritere anderledes. Hvis væggen der skal ses film på er helt hvid, så ville jeg starte med at bruge den og så droppe lærred - det æder alligevel 1/3 af dit samlede budget.
    Hvad har du af seteroestup nu? Kan dette eventuelt opgraderes?

    Hvad med noget i stil med:
    http://www.dba.dk/projektor-sanyo-z3-rigti/id-1020952840/


  • #10   2. jan 2016 Raasdal er noget af den (hvis ikke den) dårligste kvalitet på markedet. Det er bygget efter absolut laveste standarder i Taiwan og så er der købt rettigheder til at smide et andet navn på når det skal ind i EU. Brug hellere en smule mere og køb en ordenlig kvalitet. Alt andet vil du blive ked af.

    Nu ser jeg lige at den jeg linkede til faktisk er steget en del i pris. Den kostede kun 2800.- da jeg købte den. Så det kan være at du skal lede lidt længere.

    Mht. lyd, ligner det umiddelbart et godt køb for pengene. Du skal bare ikke forvente at det bliver lige som at sidde i Cinemax eller Imperial. Vi har et lidt i samme stil herhjemme (1000W RMS og 5.1) og det dækker da de basale behov for mere rummelig lyd, men jeg vil ikke kvalificere det som "hjemmebiograf lyd". De små højtalere leverer generel fin lyd når der ikke spilles så højt, men jo højere du skruer op, jo mere forvrænges den.

    Dit budget er meget lavt når der både skal projektor, lyd, lærred og beslag. Personligt ville jeg spare lidt mere sammen og så vente til at du kan få noget ordenligt så du virkelig kan nyde din hjemmebiograf. Alternativt, så synes jeg at du skal købe brugt over dba eller lign. sider.

    Du kan også prøve at spørge inde på www.hifigalleri.dk de er ret skarpe til de ting derinde.


  • #11   2. jan 2016 Det er tæt ved, at du kan få et fornuftigt setup indenfor prisrammen. En BenQ 1070 (evt. 1070W), et loftsbeslag og så laver du et fastlærred selv af fire pinde og noget hvidt stof (IKEA har det i massevis) og et stykke sort stof bag det hvide, så det er til at se noget på det hvide.

    Det kan du få til omkring 7000 i runde tal. Det er by far et helt andet billede du vil få.


Kommentér på:
Nogle med forstand på lærreder og projektor?

Annonce