1.589 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Gamer Computer Gamer Computer

Godt nytår smiley

Står og skal måske til at have en ny pc, og jeg gamer lidt en gang i mellem, når man ellers kan finde tid til det.

Jeg har nogle krav og vil så høre om der er nogle anbefalinger:

*Max pris ca 8000 (uden tilbehør som skærm, tastertur, mus osv)
*Foretrækker klart Intel og Nvidia
*skal være en stationær, samlet pc med garanti (altså ikke noget sammel selv)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gamer Computer
  • #1   3. jan 2016 den her: http://sharkgaming.dk/gamer-computere/shark-brutality-new

• #3   3. jan 2016 Ved godt du siger du ikk vil, men da jeg købte PC fik jeg en del mere for pengene med sammel selv. Samt der jo stadig garanti på alle delene værd for sig.

• #4   3. jan 2016 Den vision gamer ser da ok ud, bruger man stadig godt nok ikke mere end 8 GB ram ?

Kan godt være man får mere ved at samle selv men står så også selv med bøvlet plus problemet med at finde ud af hvilke del der evt er defekt

• #5   3. jan 2016 Af de to der er linket er den Vision klart den bedste til prisen. Du vil dog kunne få en del bedre hvis du selv samler for de samme penge... og det er (næsten) lige så nemt som at samle LEGO.

8GB RAM er standard. Du kan godt ende ud med at bruge mere, men det er sjældent det der er her flaskehalsen ender. Det er i øvrigt det billigste man kan opgradere i sin maskine, så det er nok den mindste bekymring man skal ha'. Hvis du vil video eller lydredigerer på lidt højere hobbyplan er 16GB dog et must.

NVIDIA GeForce GTX 970 har været stærkt udskældt for at være falsk markedsført som 4GB, da de i virkeligheden er 3.5+0.5GB... og så tænker man, hvad er forskellen? De sidste 0.5GB er røv langsomme i forhold til resten og da ens computer tror at det er 4GB, så kan man (hvis man presser det) lægge kortet totalt ned noget før konkurrenterne med ægte 4GB bliver sløvet.

Personligt ville jeg vælge et kort fra AMD 390, 380x eller 390. De er bare lidt svære at opstøve i færdigbyggede systemer.

• #6   3. jan 2016 Nu har jeg ikke undersøgt markedet i lang tid, men dengang så var sådan noget som Alienware, shark gaming og sådan noget utrolig overpriced iforhold til en ''normal'' computer som ikke behøver at have neon og andet fis.

• #7   3. jan 2016 havde taget denne her med i5 cpu

https://www.mm-vision.dk/vision-Power-gamer-pc-stationaer

• #8   3. jan 2016 Jeg har selv et GTX 970 fra MSI, og kan klart anbefale det! Fungerer upåklageligt. Jeg vil anbefale et GTX 970 eller 980.

• #10   3. jan 2016 copi link og smid det i browser selv, ved ikke hvorfor det ikke virker her?

• #12   4. jan 2016 Lige et par råd jeg selv har været glade for: Gå ikke ned på strømforsyning og kabinet. De to dele er de eneste som ikke vil blive uddaterede.
    Køb et R9 390 frem for et GTX970. Du får stort set samme ydelse, men når der kommer spil frem som kræver mere end 3.5gb vram vil du ønske at du havde købt et R9 390.

Og det kan altså bedre betale sig at bygge selv end det kan at købe et eller andet færdig-produkt; du får selv lov til at vælge det bedste til prisen, vælge de dele som passer til netop DIT behov og så er det også federe rent æstetisk.

PS: Lad være med at købe en færdigsamlet pc med en 550w PSU og et GTX960 for 8300,- hvis det skal være en PC til spil-brug.

• #13   4. jan 2016 www.topdata.dk er dem der giver mest bang for the buck lige for tiden, og i den prisklasse er der ikke noget at hente i at bygge selv alligevel.

gamer du er 8 GB ram for det meste mere end rigeligt.

• #14   4. jan 2016 http://topdata.dk/product.asp?product=9913

• #15   4. jan 2016 samlede selv for 4500,- 6 kernet processor, und so weiter - kunne dog godt have brugt 1000,- ekstra på grafikken men samme maskine (ca) kostede 7000 i samlet.

men forstår godt mht garanti at man køber en samlet, jeg var bare nærig...

• #16   4. jan 2016 @René der er garanti på de dele du køber og samler selv, præcist som hvis du købte computeren samlet...

• #17   4. jan 2016 @Jens R9 360 ligger utroligt langt nede på benchmarks i forhold til f.eks. GTX970. http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

• Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #18   4. jan 2016 Tjek helt klart topdata smiley har lige købt computer der og det spiller bare! smiley

• #19   4. jan 2016 Jeg plejer også at henvise til Topdata når folk ikke vil samle selv. Gode priser, god service og gode maskiner. Man skal dog være opmærksom på at deres maskiner kommer uden styresytem hvis man ikke tilkøber det.

• #20   4. jan 2016 #15

selvfølgelig kan du finde samme komponenter med anden aftermarket til lidt billigere penge, men nu er der altså også væsentligt forskel på om der står Asus strix eller club3d på dit gtx 970 kort.

desuden er en 550 watt PSU ikke bare en 550 watt PSU, der er jo en grund til de er certificeret forskelligt ?

men find gerne nøjagtig samme build som den jeg linker til fra topdata med samme aftermarket komponenter til en besparelse på over 300 kroner, så trækker jeg gerne ordene i mig igen ?

• #21   4. jan 2016 snakker vi customarisering og 15k+ builds er der massere og spare, og er man lidt kræsen om hvordan tingene skal se ud, så er jeg enig i at det kan betale sig at bygge selv, men i den klasse der er markedet efterhånden presset så hårdt i bund, at det på ingen måde kan betale sig mere.

• #22   4. jan 2016 @Patrick R r9 390 ligger ikke langt nede i forhold til et GTX970. R9'eren benchmarker højere på nogle benchmarks og GTX'eren benchmarker højere på andre - det handler i bund og grund om benchmark'et er optimeret til Nvidia eller Radeon - kig evt. på denne video: www.youtube.com/watch?v=vSDQzlKDYq4

Desuden har R9'eren dobbelt så meget VRAM og dx12 support hvilket kommer til at have en betydning længere nede ad vejen.

Og Rasmus - certificeringen er bare et mål for hvor meget strøm du smider ind i PSU'en i forhold til hvor meget der kommer ud af PSU'en. Når Søren skriver at han kun kommer til at bruge den "når der er tid" så kan det næsten være fuldstændigt ligemeget om den kommer til at sluge 250watt eller 275watt.

• #23   4. jan 2016 Er selv lige skiftet fra et HD5850 til et R9 380 og er du vild en forskel bare det skift det gør. Gik fra at kører Witcher 3 og Fallout 4 på Low/Medium til at kører High/Ultra

• #24   4. jan 2016 Tak for alle indlæggene, hvor stor forskel er der på om der står Asus eller club3d, går ud fra Asus er bedst.

Undrer mig over man stadig ikke bruger mere ram da jeg for 4 år siden købte en maskine OGSÅ med 8 GB ram.

Har altid haft nvidia kort og synes bare at ha hørt flere spil er lavet til dem og de kører lidt mere problemfrit hvis man ikke gider rode med det og det bare skal køre

• #25   4. jan 2016 Søren, jeg har altid haft ATI kort og det har bare kørt. Men det kommer meget an på hvilke spil du spiller fordi nogle spil favoriserer Nvidia og andre ATI. Der er sågar spil der negativt påvirker det ene eller det andet kort med skjulte beregninger.

• #26   4. jan 2016 Det er kun NVIDIA der er svin nok til at sløve spil på AMD kort. Det er en af grundene til at jeg ikke støtter dem.

• #27   4. jan 2016 nogle er til mor andre til datter sådan vil det altid være, køb det produkt du synes er bedst, har selv altid kørt med g-force, derfor købte jeg asus gtx 970 og det virker bare smiley

• #28   5. jan 2016 8gb ram kan godt være i underkanten til nogle spil. Jeg opgraderede selv til 16gb for et halvt års tid siden, eftersom mit system kører på ddr3 og ddr3 efterhånden er blevet rimeligt billigt.
    Mht. om der står Asus, Sapphire, c3d, MSI eller lign. på dit grafikkort så er det forskelligt fra kort til kort hvilket der er bedst. På R9 390'eren er det, så vidt jeg husker, kun MSI og Sapphire der har sørget for ordentlig køling til deres VRAM. Jeg valgte selv Sapphire.

• Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    jul 2015

#30   5. jan 2016 På mit Asus strix gtx970 4gb er der en software hvis jeg kan ændre hvor hurtigt blæser og alt muligt andet skal køre, når jeg bare spiller og de står på default køre blæseren slet ikke og den siger næsten ingenting smiley

• #31   5. jan 2016 jeg er også nvidia mand, skyldes det meget lavere strømforbrug, og derved afgiver det meget mindre varme og støj.

desuden har jeg MEGET dårlige erfaringer med AMD kort.

kort fortalt skulle jeg hjælpe en kammerat med et build for et par år siden. Vi byggede op om et Asus r9 280x der kom vi op på 3 kort da de 2 første var fyldt med fejl der gav Micro stutter, gliches og coil whinede af h til.

• #32   5. jan 2016 Nvidia 980ti all the way. Bedste gfxkort jeg har haft men det koster også lidt penge. Et 970 er et super kort og 8gb ram er rigeligt til gaming. Har selv lige opgraderet til 16 GB og kan ikke mærke nogen forskel.

• #33   5. jan 2016 AMD varme og larmende kort er fortid. Den nye 3xx generation er meget bedre og deres drivers fungerer.
    AMD vs. Nvidia vil altid være en nærmest religiøs krig mellem entusiaster. Og Nvidia har længe siddet med de bedste kort. Det ændrede sig dog i sommers da den nye generation kom, og som markedet er pt. får man mest for pengene ved at købe AMD samt er sikker på at ens kort også er optimeret ind i DX12.

• #34   5. jan 2016 Jeg kører også kun AMD i min pc da jeg fik en del power mere til prisen iforhold til det andet.

Har ingen problemer med det.

• #35   5. jan 2016 GTX970 er også DX12 klart smiley http://www.msi.com/product/graphics-card/GTX-970-GAMING-4G.html#hero-overview

• #36   5. jan 2016 Jaja. Det understøtter DX12, men det er ikke der problemet er smiley Problemet er at deres hardware på deres kort kun understøtter én pipeline og DX12 er designet til at køre op til 9 pipelines simultant. Med de informationer og tests der er lige nu, er 290X (altså en ældre generation AMD) hurtigere end INVIDIA's flagskib 980ti på DX12.

• #37   5. jan 2016 Haha sikke noget vrøvl... Smid gerne en kilde til det troværdige medie du har læst dét i smiley

• #39   5. jan 2016 Patrick: Læs lige op på tingene før du kalder ting noget vrøvl. Nvidia har igen og igen og igen taget deres kunder i røven... men folk bliver ved at med bukke sig fremover og købe deres produkter. De bruger alle beskidte tricks i bogen for at tjene penge og har altid gjort det.

Men kig på de links som Jens har smidt og læs igennem på dem her:

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/3iwt2j/oxide_nv_gpus_do_not_support_dx12_asynchronous/

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-ashes-of-the-singularity-dx12-benchmark-tested

• Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    jul 2015

#40   5. jan 2016 Spørg måske dumt men hvad er det dx12?

• #41   5. jan 2016 Simpelt fortalt er DX, (eller Direct X som det egentlig hedder) en lang række værktøjer som udviklere bruger for at få adgang til hardware på din computer (grafikkort, CPU, lydkort, netkort etc.) når de udvikler bl.a spil. DX12 er den nye udvikling af denne type værktøjer.

Det der gør DX12 specielt er at man for første gang nogensinde har adgang til at kunne gennemføre op til 9 forespørglser og svar på samme tid. I alle de forrige versioner her man nemlig kun kunne sende én forespørgsel og dermed også kun ét svar af gangen (1 pipeline). Det bliver hurtigt en længere kø når man skal ud og spørge alle hardware componenter i ens computer mange tusinde gange i sekundet. Det problem bliver nu løst ved at man kan kører 9 pipelines. Det svarer lidt at at udvide en lille landevej til et supermotorvej.

• Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    jul 2015

#42   5. jan 2016 Så det går en stor forskel? smiley min bror skal nemlig ha nyt grafik kort og kunne da være man skulle prøve amd smiley men hvilke er gode til prisen? Hvad sammenligner man med? Kender de forskellige gtx men ingen ide om amd? Nogle anbefalinger? smiley

• Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    jul 2015

#43   5. jan 2016 Så det går en stor forskel? smiley min bror skal nemlig ha nyt grafik kort og kunne da være man skulle prøve amd smiley men hvilke er gode til prisen? Hvad sammenligner man med? Kender de forskellige gtx men ingen ide om amd? Nogle anbefalinger? smiley

• #44   5. jan 2016 Ja, det kommer til at betyde en stor forskel. Den første tid vil det nok "kun" betyde at ægte DX12 kort vil være 10-20-30% hurtigere, men jo mere det bliver udviklet, jo større vil forskellen være.

Der er ret mange ting der spiller ind på hvilket grafikkort man skal vælge hvis man vil have det helt rigtige.

1) Hvad er ens budget?
    Grafikkort koster alt mellem 1000kr og 10.000kr

2) Hvilken opløsning spiller man på (og hvilken skærm)?
    720p, 1080p, 4k? nogle skærme (specielt nyere) kan være låst til NVIDIA Gsync.

3) Vil man spille med 30, 60 eller 140 FPS?
    Nogle er tilfredse med 30 Frames Pr. Second. Andre vil partout have 144.
    Jeg kan personligt næsten ikke holde ud at spille under 60FPS.

4) Hvor meget betyder grafik?
    Der er et hav af indstillinger der har betydning for hvor godt et spil kører.
    Jo flottere spillet skal være, jo større grafikkort har man brug for.

5) Hvilken strømforsyning har man?
    Den skal være kraftig nok til at trække et kort, ellers risikerer man at kortet enten ikke kører optimalt, eller slet ikke kører overhoved.

Jeg har selv investeret i et MSI R9 380 GAMING 4G. De fåes til lige omkring 2000kr. og jeg kan kører de fleste spil i 1080p 60FPS på high-ultra. Det er virkelig solidt kort til pengene. Jeg har valgt ikke at gå top-end, da jeg ved at jeg alligevel vil skifte det når den nye generation kommer.

• #45   8. jan 2016 lad vær med at handle med shark gaming de er indbegrebet af amatører, min bror køber pc, som er testet og klar til at game ifølge dem, starter den op og konstatere at grafikkortet ikke virker, kontakter dem sender den tilbage, venter 3 uger får den retur igen og nu var den igen testet og skulle køre... dette var ikke tilfældet da grafikkortet stadig ikke virker, det viser sig at grafikkortet slet ikke er monteret rigtigt eller låst i bundkortet. altså alt hvad de har sagt om at de havde fikset og testet er direkte løgn

• Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    jul 2015

#46   9. jan 2016 Hvad sammenligner man med? Altså i power et gtx 980 svare til et amd hvad? smiley

• #47   9. jan 2016 Forstår ikke helt dit spørgsmål, men AMD's konkurrent til et GTX980 er et R9 Fury.

• Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    jul 2015

#48   9. jan 2016 Men hvilket af amd's kort svare til gtx 980? Altså hvor godt de trækker spillene med fps og køling/larm osv smiley

• #49   9. jan 2016 Ah. Fury er AMD's svar til 980ti/Titan hvis jeg ikke husker helt forkert. 390x er vist mere i 980'erens boldgade. Fury og Fury X er jo desuden en helt ny teknologi som Nvidia's slet ikke har noget respons på pt. (det er kun AMD der har teknologien på markedet) Det er et proof-of-concept som er ment for entusiaster lidt på samme måde som Titan var da det kom ud.

Med ny teknologi på vej om 6-9 måneder ville jeg personligt ikke lægge over 5000kr. for et nyt kort. Specielt ikke hvis der alligevel spilles på 1080p.

• Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    jul 2015

#50   9. jan 2016 Bliver de nye kort til en sindsyg høj pris eller kommer der nogle man kan betale sig fra? smiley

• #51   9. jan 2016 Det er svært at svare på, da der ikke er ret meget information om dem endnu. Men du kan næsten være 100% sikker på at der kommer kort i alle kategorier (entry level, mid-range, gamer og enthusiast).

Du kan sagtens købe et kort nu, jeg ville bare ikke anbefale dig at købe det største der er på markedet. Det er ofte sådan med teknologi at hvis man venter på det næste der er liiiige rundt om hjørnet - så kan man vente for evigt.

Hvis du skal bruge noget high-end og stadig have god pris-til-ydelse, så vil jeg anbefale dig MSI R9 290x (svarer til GTX980ti). De yder åndsvagt godt og de kan fåes til omkring 3500kr og opefter. Hvis du kan nøjes med midrange og vil spare penge, så gå efter noget MSI R9 380 (svarer til GTX970) i stedet. De kan fåes fra omkring 2000kr. Begge er gode kort, men i hver sit niveau

• Patrick B
    Patrick B Tilmeldt:
    jul 2015

#52   9. jan 2016 Okay mange tak smiley skal lige se på resten og hvordan det passer sammen

• #53   9. jan 2016 Der skulle have stået R9 390x ikke 290x smiley

• niclas H
    niclas H Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Svar: 3
    #54   17. jan 2018 Hej, når man har opbygget den helt rigtige gameing computer, og skal finde ud af hvad man så skal spille, så faldt jeg faktisk over et rigtig fedt link forleden, det hedder:
    https://www.egames.dk/ det er en hjemmeside som går ind og forklare alt omkring det snart så store udtryk esport, hvis det er noget man synes er spændende og man spiller computer synes jeg at man skal gå ind og se hvad de har af forskellige artikler.

Kommentér på:
Gamer Computer

Annonce