3.338 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

er Michelin energy saver green x et helårsdæk? er Michelin energy saver green x et helårsdæk?

Min søster er i april blevet solgt en ny twingo med helårsdæk. (ved Renault) Jeg tror dog ikke det er helårs dæk. Der er hverken snefnug eller m+s mærkning på det. Ej heller lameller. Er der nogen der kan hjælpe her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er Michelin energy saver green x et helårsdæk?
  • #1   10. jan 2016 Det har ikke det fjerneste at gøre med et helårsdæk, som der iøvrigt ikke er mange af.
    Lige nu er det kun vinterdæk der dur.
    Det der helårsdæk er vist opfundet af nogen der ikke tænker på sikkerhed..

• #2   10. jan 2016 Jeg er enig. Fuldstændig. Det er foruroligende at rt autoriseret værksted sælger det som helårsdæk til en 18 årige pige.

• #3   10. jan 2016 Det er jo sikkert sælgeren der har været et fjols eller noget, vi bestilte igår en ny Clio stcar til fruen som bliver leveret om tre uger, der blev vi nøje gjort opmærksom på at sådan en ny bil leveres på sommerdæk, så den service vi har fået fra Renault har ihvertfald været i orden, og de solgte så lige et sæt nye vinterdæk.. smiley

• #4   10. jan 2016 Min Renault twingo jeg købte i 2014 fabriksny blev også leveret med sommerdæk.

• #5   10. jan 2016 Vi fik leveret 2 nye Ford på arbejdet med helårsdæk. Vi stod 4 og gjorde sælgeren opmærksom på vi gerne ville have vinterdæk på, han fastholdte at de dæk der sidder på nu er nøjagtig ligeså gode som vinterdæk, og samtidig ligeså gode som sommerdæk. Vi sagde flere gange til ham det var direkte løgn, og spurgte pænt om han ikke kunne få sat vinterdæk på, det nægtede han smiley
    Og det var ikke fordi vi ikke ville betale for det, han skulle bare sælge os 2 nye sæt.
    Godt så.. Han vandt ikke aftalen om service og salg af flere biler.
    Jeg tror ikke altid bilsælgere ved hvad de sælger.

• #6   10. jan 2016 Det er godt nok stærkt kritisabelt. Alt for mange tror det kun er vedkommende i bilen uden vinterdæk som rammes af evt. Uheld. Lige indtil den lille pige cykler ud foran og man ikke får bremset

• #7   10. jan 2016 Der skal vel være MS mærkning på, før man kan tale om, at det er et rigtig helårsdæk?
    Jeg har et sæt goodyear 4 seasons på min bil..Fint tilfreds - men er heller ikke afhængig af bilen i hverdagen. Fik dem på i 2010.

Michelin har lavet et nyt - http://www.fdm.dk/nyheder/nyt-daek-giver-alle-andre-daek-baghjul

• #10   10. jan 2016 Jeg kører med de nye Michelin Crossclimate dæk (215/55-16). Kørte sidste vinter med Michelin Alpin 5. Jeg har ikke kunnet mærke forskel i sne (de står altså bare fast), men synes at de har en del bedre egenskaber i vådt føre - og det udgører jo hovedparten af den danske vinter. Af gode grunde kan jeg ikke udtale mig om deres egenskaber om sommeren. Støjmæssigt er der ikke noget at komme efter...

• #11   10. jan 2016 Man kører selvf med vinterdæk om vinteren og sommerruller om sommeren !
    Tror også mine viterdæk kun er godkendt til 180 kmt

Kommentér på:
er Michelin energy saver green x et helårsdæk?

Annonce