Registreringsafgift på varevogn {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen..
Jeg lavede et indlæg tidligere i dag vedr. lænden på min MC, da jeg overvejede at købe en varevogn.
Det affødte så en masse spørgsmål fra min side..
Oprindeligt indlæg:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=26811
Jeg fik svar på det meste, men et nyt meget vigtigt spørgsmål opstod.
Jeg er kommet frem til at jeg som privat person skal betale den fulde afgift, som er 9.950 kr. om året.
Det er fordi der i 1998 kom noget der bliver kaldt "misundelsesafgift"
Mit spørgsmål er så. hvor meget registreringsafgift skal man betale på en gul-plade varevogn som er indregistreret før 1998.
Jeg undskylder at jeg laver et nyt indkæg, istedet for at skrive i det gamle, men det var efterhånden blevet så langt, og folk skulle læse det meste igennem for at få meningen..
jeg håber at kunne hjælpe dig mht. til dine varevognsspørgsmål. Jeg sælger biler til daglig, og skulle mene at vide en del om netop gulpladebiler.
Hvis du skal undgå den der "misundelsesafgift" skal bilen være registreret før 2. juni 1998. Den afgift du slipper for, som privat bruger, er kr. 5040,- pr. år!!
Hvis du køber en spritny kassevogn (godt nok det forkerte mærke) så bør du sætte kryds på erklæringen under privat brug. Du skal betale ca. 2500 mere om året, end hvis du krydser ved ½ - ½ . I mine øjne, og det siger jeg til alle kunder, kan det ikke betale sig at spare de 2500,- i forhold til, som du selv var inde på, hvis skattefar kommer på besøg.
Hvis du stadig ønsker at køre ½-½ vil det være en god ide at få din arbejdsgiver til at lave et dokument hvori han forklare at netop den kassevogn du køber er nødvendig for virksomheden og har et specielt formål.
Altså kan du ikke skrive at det er fordi du medbringer firmaets post på din hjemvej. For det kan jo også klares i en Kia Picanto (har du gættet hva' mærke jeg sælger?)
Under alle omstændigheder er du velkommen til at give mig et kald hvis du har spørgsmål vedr. bilkøbet.
Men pas på, det ender med at jeg sælger dig bilen i stedet for. Måske kan jeg, hvis du stadig vil ha den der H1 skaffe dig lidt rabat... lyder ikke dårligt, vel ??
Nummeret er 61698676
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.008
Dvs. at hvis jeg køber en bil fra før 1998, skal jeg kun betale ca 5.000 i afgift??
Må jeg tilføje dig på min venne liste, jeg er p.t. bare ude og bare ude og undesøge markedet..
Men det kan nok blive aktuelt snart, da min person bil synger på sidste vers.. og til den tid kunne det godt tænkes at jeg gerne ville have nogle råd eller måske handle...
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.077
http://www.fdm.dk/public/biler/okonomi/afgift/vagtafgift.htm
Det årlige tillæg for privat kørsel er hvis bilen er fra efter 7. måned 1998.
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.008
Er det korrekt forstået??
Registreringsafgift på varevogn