1.612 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Lave sokkel i eksisterende bygning Lave sokkel i eksisterende bygning

Jeg har et 40m2 træværksted der står på fliser. Jeg vil godt ha lavet beton gulv i og derfor skal jeg ha lavet en sokkel. Men skal jeg grave en rende under træremmen og fylde beton i og fastgøre remmen til det og så fjerne de gamle støttepunkter(fliser) efterhånden som man kommer rundt eller er det bedre med leca/funda blokke. Eller noget helt 3.
Nogen forslag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lave sokkel i eksisterende bygning
  • #1   1. apr 2016 Er din bundrem så kraftig at du evt. kan udgrave til x punkter, f.eks ved hver 1,5 - 2 meter og lave nogle punktfundamenter, mens fliserne/jorden holder skuret på plads. Så kan du efterfølgende grave hele skidtet ud (undtagen de nye støtter selvfølgelig)

• #2   1. apr 2016 I hvor god stand er dit eksisterende skur ?? hvis det er 15 år gl, ikke ret godt isoleret, ikke helt med den ønskede loftshøjde og mangler den aluport du altid har drømt om. Så er det tit under projekter som det du har i tankerne at man fortryder man ikke bare byggede noget ordentligt ...
    Rækkefølgen er at man starter med soklen smiley Hvis ikke så er det noget midlertidigt man bygger smiley

• #3   1. apr 2016 Lav et punktfundament, når det bare er et værksted.

• #4   1. apr 2016 Ja tænkte lidt på at lave det netop med punktfundament og så fjerne de gamle støttepunkter og derefter støbe en sokkel resten af vejen rundt. Tænker at remmen nok skal kunne holde så det er det den står på nu
    Ja ved godt man altid skal overveje om man skal bytte nyt... men det får lov at blive da det stadig er billigere end at bygge nyt.

Kommentér på:
Lave sokkel i eksisterende bygning

Annonce