5.238 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Defekt forhjulsleje Aygo? Defekt forhjulsleje Aygo?

Min lille pendler øse er begyndt at have en rumlende/knurrende lyd, har haft skiftet dæk så det kan udelukkes. Lyden er stærkest når jeg drejer mod venstre således der kommer mest vægt på højre hjulsæt.
Har haft den løftet op og kan ikke høre støj eller mærke slør i nogle af lejerne, har sågar ligget med en skruetrækker mod øret og holdt den mod selve hjulspindlerne mens der blev drejet rundt, men uden resultat.
Lyden ændrer sig ikke hvis jeg kobler ud/accelererer og der er heller ikke "slør" i trækakslerne.

Har I nogle fif, eller er det bare at køre løs indtil det bliver værre?

Hilsen Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Defekt forhjulsleje Aygo?
  • #1   3. maj 2016 Defekt trækakselled.

• #2   3. maj 2016 Det er jo ikke sikkert at du kan genskabe lyden uden belastning på lejet - altså når den er hævet op og bare drejer hjulet rundt. Har du prøvet at tage fat i hjulet med to hænder - "kl 11 og 5" og prøvet at vrikke hårdt i hjulet - evt have en til at kigge og lytte fra den anden side? Det er ofte en hjælp for mig!

Syntes at et leje lyder som et rigtig godt bud.

VH

• #3   3. maj 2016 Fif. Det er da bare at få skiftet hjullejet. Den rumlene lyd lyver ikke.

• #4   3. maj 2016 kan bedst beskrive et defekt hjulleje som meget høj dækstøj eller en susende lyd

og du kan lige så godt skifte begge sider for der går ikke længe så det galt med den anden også

• #5   3. maj 2016 Hej Folkens, tak for svarene.

#2 ja har prøvet at tage fat som du beskriver, havde en til at hjælpe mig mens jeg lå under bilen men kunne ikke se eller mærke noget.
    Hilsen Morten

• #7   4. maj 2016 Yep , hjul lejet smiley
    Men #4 , er uenig med dig mht at udskifte begge sider...det kunne jo være bilen har "taget " en kantsten eller andet slag/ kant ved feks. en parkering med kun det ene hjul.
    Jeg skifter selv mine , når de begynder at "snakke" og sidst for 3 år siden det ene , netop pga. et dybt hul i asfalten...den anden side "snakker " ikke endnu smiley

• #9   4. maj 2016 Har haft en sten til at sidde i klemme ved bremsen, jeg troede også på det tidspunkt, at det var lejet. Måske er det en mulighed.

• #10   4. maj 2016 Vores Aygo havde også et defekt hjulleje foran til venstre efter ca. 130.000 km. Vi fik det bare skiftet og lever nu lykkeligt med det nye.

• #12   6. maj 2016 #9 Nej det er lejet, belastning på hjulet i sving og knurren= forhjulsleje smiley

• #13   6. maj 2016 Jeg hviler altid en hånd på fjederbenet mens jeg drejer hjulet rundt. Er lejet defekt mærker man små vibrationer. Sammenlign evt med den anden side. Er en af lejerne defekt er du ikke i tvivl mht til de vibrationer. Metoden har aldrig svigtet endnu.

• #14   6. maj 2016 Min 107'er som er samme bil har også leje problemer... har fået skiftet begge forhjulslejer, og nu er det baghjulet den er gal med smiley Jeg plejer bare at køre til syn, så længe det ikke påvirker køreegenskaberne men kun larmer.

Kommentér på:
Defekt forhjulsleje Aygo?

Annonce