{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flexleasing
  • #1   9. maj 2016 hvad mon leasingselslabet lever af?

  • #2   9. maj 2016 Højest sandsynlig det samme som bankerne men der kan være fordele ved at vælge det ene gram for det andet
    Jeg er lige med på en lytter da jeg prøver på at finde helt ud af de regler der er inden for det


  • #3   9. maj 2016 En bruger herinde skrev for et godt stykke tid siden et detaljeret og grundigt svar omkring hvad der er op og ned på leasing - prisen skulle gerne være fra 250.000 og op, før det kunne svare sig. Måske kan du være heldig, at finde det indlæg.

  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #4   9. maj 2016 Jeg har skrevet masser af indlæg om flexleasing. Prøv at søge på det i forum.

    Der KAN grundlæggende være to fordele ved det fremfor at eje og indregistrere sit køretøj selv:

    (1) Likviditet: Du ejer ikke selv køretøjet og betaler registreringsafgiften i månedlige rater i stedet for "up front", og du slipper dermed for at binde kapital i i begge dele (købspris og registreringsafgift).

    (2) Mindre værditab: Eftersom der ikke er betalt fuld registreringsafgift af køretøjet, bliver værditabet reduceret, da det kun er bilens "rene" pris uden afgift, som oplever et værditab.

    I praksis vil leasingselskabet dog tage sig godt betalt for sine ydelser og derved "spise" en stor del af de økonomiske fordele, som punkt (1) og (2) indebærer.

    Flexleasing kan derfor først og fremmest betale sig, hvis køretøjet er meget dyrt og derved oplever et meget stort værditab.

    Det er dog mit indtryk, at de fleste flexleaser, fordi de har lyst til en større/dyrere bil, end de har råd til at betale fuld afgift af, og ikke nødvendigvis fordi det giver økonomisk mening i forhold til at eje selv.

    Kort svar: Man kan ikke sige, at det GENERELT er smart eller usmart.


  • #5   9. maj 2016 Tak for svar esbern smiley

Kommentér på:
Flexleasing

Annonce