429 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

SKAT's registreringsafgifter SKAT's registreringsafgifter

Hej allesammen, det er sikkert et emne som de fleste ikke ønsker at røre med en ildtang, så undskyld på forhånd smiley Det drejer sig om SKAT's registreringsafgifter og hvordan de beregnes.

Kort fortalt så har jeg kig på en CBR500 RA fra 2013 i sverige, men jeg har svært ved at vurdere hvor meget jeg evt må slippe i dansk registreringsafgift. Er der nogen af jer der kender afgiftssatsen for CBR500? Eller kan henvise til den bedste måde at få en så præcis vurdering som muligt?

Jeg har været inde på SKAT's afgiftsberegner, men den forekommer mig ret mangelfuld i forhold til den udelukkende går ud fra pris og ABS, men ikke nævner noget om motorcykeltype, model, årgang, brændstofforbrug, osv.

Hvis der er nogen med erfaring på dette område så er I mere end velkomne til at smide en kommentar, og evt gode råd hvis I lyster smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SKAT's registreringsafgifter
  • #2   15. maj 2016 Der findes nogle private firmaer som kam beregne det for dig for ca. 500kr hvorefter de kam garantere at de beløb de har beregnet er det du kommer til at betale i afgift. Du kan også tit få nummerplader gennem disse firmaer så det går lidt hurtigere end at bestille dem på SKAT. Så hvis du seriøst er interesseret i sådan en, er de 500kr måske en meget god investering så du ved præcis hvor meget eller hvor lidt du skal ligge i afgift. smiley

• #3   15. maj 2016 #2
    det koster 350kr på skat.dk at få en reg.afgift pris, som er fast og gælder i 6 mrd smiley

• #4   16. maj 2016 #2 ......men det kan tage to til tre måneder før man har svaret, i mit tilfælde tog det 10 uger!

• #5   16. maj 2016 #1

Der er ingen motorcykler, hvor man betaler 65% af handelsprisen i afgift. Det fremgår af flg formler for afgift -

Afgiftsformler 2016 -

Afgift = (0,6 - 8646/nypris) * handelspris (for ikke-ABS, nypris > 43.635)

Afgift = 21/41 * (1 - 9400/nypris) * handelspris (for ikke-ABS, 9.400 < nypris < 43.635)

Afgift = 0 (for ikke-ABS, nypris < 9.400)

Afgift(ABS) = (0,6 - 8646/(nypris-4165)) * (1 - 4165/nypris) * handelspris (for ABS, nypris > 47.800)

Afgift(ABS) = 21/41 * (1 - 9400/(nypris-4165)) * (1 - 4165/nypris) * handelspris (for ABS, 13.565 < nypris < 47.800)

Afgift(ABS) = 0 (for ABS, nypris < 13.565)

Eller man kan plotte procentssatsen af handelsprisen som en funktion af nyprisen (nederste kurve gælder for ABS, øverste for ikke-ABS)

For en CBR500RA, årgang 2013 med nypris ca. 80.000 udgør afgiften dermed 46,07% af den vurderede DK-handelspris inkl afgift.

profilbillede
  • #6   16. maj 2016 @trådstarter

SKAT's afgiftsberegner er egentlig ikke mangelfuld som sådan, i det afgiften alene bestemmes af nyprisen og handelsprisen (og så de såkaldte fradrag - ABS og for et fåtal radio), når man således kender nyprisen og handelsprisen, kan afgiften beregnes. Nyprisen kan man som regel slå op, mens den vurderede handelspris kan være alt fra simpel (f.eks på niveaulistemodeller) til vanskelig at estimere - Det er vel at mærke SKAT's opfattelse af handelsprisen, man skal forsøge at ramme, og den kan variere betydeligt fra det, man selv tror/mener, den skal være. smiley

Kommentér på:
SKAT's registreringsafgifter

Annonce