{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.064 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring opvejning af påhængsvægt på bil {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg ved godt det ikke har noget med motorcykel at gøre, men folk herinde plejer at vide lidt af hvert.
Jeg er på udkig efter en minibil, dvs. Getz, Clio, Peugoet 206 eller andet i den størrelse.
Jeg ejer samtidig en båd, hvor båd + trailer vejer små 500 kg(ubremset trailer).
Jeg talte med en bekendt, der påstod at det intet problem var at få vejet en bil i forbindelse med syn, så den måtte køre med 50-100 kg mere ubremset påhængsvægt.
Jeg har søgt Google tyndt, men kan ikke finde noget omkring opvejning af ubremset påhængsvægt, kun bremset.
Kan man som hovedregel veje bilen op, eller er det ikke så nemt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring opvejning af påhængsvægt på bil
  • #1   27. maj 2016 Spidser lige ører på den her smiley

  • #2   27. maj 2016 Jeg mener at have hørt at man kan flytte noget af kapaciteten fra bilen og over på trækket ubremset, således at det samlede vogntog ikke kommer højere i faktisk vægt når fuldt læsset.

    Men jeg vil også gerne vide det med sikkerhed


  • #3   27. maj 2016 spørg i en synshal hvis der ikke findes noget relevant via google

  • #4   27. maj 2016 Det er påhængsvægten med bremse der kan sættes op hvis man har dok. fra fabrikanten og nogle gange er det et krav at bilens totalvægt nedsættes for at vogntogsvægten ikke bliver for høj.
    Har aldrig set eksempel på at påhængsvægten uden bremse kan ændres til over det som bilen er typegodkendt til.


  • #5   27. maj 2016 vores C3 1,6 blue hdi må tage 570kg uden bremser
    en Hyundai i10 1,25 må tage 450kg ligesom en Getz 1,5


  • #6   27. maj 2016 Hvis en bil KAN vejes op er det importøren, af det pågældende bilmærke som regner på det og udsteder et dokument, som man skal medbringe til syn. Du skal som regel gå til forhandleren af det pågældende mærke, som så søger for dig hos importøren. Hvis du har en Opel i tankerne, kan jeg oplyse at alle dem som hedder ECOFLEX IKKE kan vejes op.

  • #7   27. maj 2016 Så hvid jeg ved så for at veje en bil op kræver det en om bygning af bilen som, for eksempel bremser som kan holde fabrikantens standarter og et nyt syn + told på bilen. Det kan ikke svare sig på nogen måder.
    Min far bygget en almindelig Ford Sierra om til cosworth for mange år tilbage. Det krævet et nyt syn og told.


  • #8   27. maj 2016 Opvejning af anhængervægt Ønsker du at undersøge muligheden for at få opvejet din anhængervægt, kræver det indgående informationer om det enkelte køretøj helt ned på stelnummer. Sådanne informationer kan kun indhentes hos fabrikanten eller dennes repræsentant (importør eller forhandler). Det vil derfor altid være nødvendigt at kontakte forhandler eller importør med oplysninger om stelnummer, hvis du ønsker at undersøge om anhængervægten kan ændres. Det er også kun fabrikant, importør eller forhandler, der kan udstede tilladelse til ændring af anhængervægt.

    FDMs tekster er underlagt ophavsret og må ikke kopieres helt eller delvist til kommercielt brug uden tilladelse fra FDM. Læs evt mere på

    http://www.fdm.dk/ophavsret/ophavsret-paa-wwwfdmdk


  • #9   27. maj 2016 De hel små biler som C1 osv. Har ikke anhænger træk. Der skal du over i en Hyundai for eksempel.

  • #10   27. maj 2016 Det kræver IKKE ombygning af bilen. Heller ikke betaling af afgifter og lign. Jeg sidder selv ved en stor bilforhandler af bla. Opel og søger hos GM Danmark et par gange i ugen. Det du snakker om Daywis er jo en helt anden sag. Her bliver en almindelig Sierra til en Cosworth og det er modelskifte, som rigtig nok udløser ny registreringsafgift og naturligvis syn.

  • #11   28. maj 2016 Tak for svarene.
    Det lyder ikke til at man kan veje den ubremsede vægt op, så det er nok det nemmeste at finde en bil, der må køre med traileren fra start smiley


  • #12   28. maj 2016 Ja større bil eller trailer med bremser.

  • #13   29. maj 2016 Ja, jeg har kig på en Seat Ibiza 1,9 TDI, den må tage 600 ubremset, men jeg ved ikke helt om det er dumt at købe en brugt dieselbil med 340.000 km på tælleren.

  • #14   30. maj 2016 Ja...det er dumt. Diesel er dyrt når det går istykker.

Kommentér på:
Spørgsmål omkring opvejning af påhængsvægt på bil

Annonce