{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.248 visninger | Oprettet:

Piaggio Ciao {{forumTopicSubject}}

Har været så "heldig" at få fingere i en ciao,
men har bare lidt svært ved at sætte en årgang på den.
den er med eger fælge, fælg bremse og ikke nav bremse som man oftest ser dem med.
der ud over har jeg fundet et model nr vil jeg tro, som er hedder C9N1T.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Piaggio Ciao
  • #1   27. jun 2016 Du kan da se det udfra stelnummeret?

    http://www.puchvenner.dk/images/p051_0_00_01.jpg


  • #3   27. jun 2016 Haddock. Tak for hjælpen.
    Sådan, lyder som en klassiker så.. Hehe har fået kigget på det, og det jeg lige kan lure, så er den umildbart fra 1968 ca


  • #4   27. jun 2016 nice find

    er den dansk ? det er vist noget af en sjældenhed med den forgaffel og bremser i DK , har selv kun set billeder af dem på nettet smiley


  • #5   27. jun 2016 Ja den skulle være dansk, købte den for en slik på et loppe markede af en ældre herre der har haft den de sidste 10 år.. smiley

  • #6   27. jun 2016 nice smiley


  • #7   27. jun 2016 Yep, og starter og køre som en drøm, men skal lige ha fundet en original forlygte til den, det er så lige et projekt

  • #8   27. jun 2016 ja det kan nok blive lidt af en opgave , mener den er af metal på de gamle modeller

  • #9   27. jun 2016 Den der er oval eller hvad man nu skal kalde den..?

  • #10   27. jun 2016 den originale danske lygte på dem med tromlebremser minder om denne her , bare i metal og uden kraven neden under , den i linket er til en Super Konfort

    http://www.jmpbparts.com/vespa-ciao-si/frame-parts/lighting/koplamp-vespa-ciao-sc-grijs.html


  • #11   27. jun 2016 Ja de er ikke så svære at finde faktisk, men at finde dem eer er runde, er bestemt noget andet, der er kun en tilsalg på Ebay, og den er fra en årgang 74 og den er ikke komplet. smiley

  • #12   27. jun 2016 syntes der er langt imellem metallygterne , de originale er iøvrigt af mærket aprilia smiley

    mener den hedder type 95 men er ikke sikker , har et billede et sted i gemmerne af sådan en parabol , må lige se om jeg kan hitte det imorgen når jeg er lidt mere frisk smiley


  • #13   27. jun 2016 Den eneste jeg kan finde er den her, men den mangler alt andet desværre ..
    Lyder spændene, vil jeg se frem til at se smiley


    profilbillede
  • #15   29. jun 2016 så var der lige et billede af en parabol i original udformning , årgang 1972 , men om den også er korrekt til de ældre er jeg ikke helt klar over

    profilbillede
  • #16   29. jun 2016 og så lige et af lygten på min egen , eller rettere resterne smiley den har haft en hård tilværelse , først på min morfars ciao fra 1972 , da han døde sidst i 80erne overtog et familiemedlem knallerten og brugte den dagligt i en 15 års tid i al slags vind og vejr , da den så stod for udskiftning til noget scooter fik jeg så resterne smiley men stellet var så tæret at det var nær umuligt at redde , men havde da et stel og lidt stumper liggende så jeg fik en komplet kørende ciao , den kører så stadig med en motor fra 1972 der kun har fået skiftet platiner kondensator samt stemplet smiley
    så motor og forlygte er hvad der er tilbage af den gamle 72er og har da overlevet flere styrt ,sne og græskørsel samt et møde med et lukket led i en skov samt den har været stjålet et par gange med matsort patina til følge



    profilbillede
  • #18   29. jun 2016 Og her en fra 1967

    profilbillede
  • #19   29. jun 2016 Men altid sjovt med en knallert der har en god historie smiley hvad står der under aprilia..? Her er en fra 68

    profilbillede
  • #20   29. jun 2016 Så kan ikke rigtig finde ud af hvad eer passer til hvad smiley

  • #21   29. jun 2016 der står made in italy

    men tror at de runde er forbeholdt luxusudgaverne med kort/langt lyst samt horn og blink og de firkantede til de skrabede som blev solgt i DK


  • #23   29. jun 2016 Ahh på den måde smiley så tror jeg bare næsten jeg holder mig til den skrabede udgave, da der ikke er gjordt noget klar til ekstraudstyr på denne her

    profilbillede
  • #24   29. jun 2016 hold da op , fin ciao smiley , har den været restaureret eller bare holdt pænt ?

  • #25   29. jun 2016 Helt sikkert fin på afstand, men er blevet omlakeret på et tidspunkt, men med en del løbere, så er ikke gjordt helt så godt desværre, men ingen rust, og alt virker som det skal, selvfølgelig bremserne er lidt noget man skal tænke sig til.. Hehe smiley

  • Jensmc
    Jensmc Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 7
    #26   15. jan 2019 Selvom tråden er lidt gammel.
    C9N1T er med 19" hjul. Den er importeret af F. Bülow, Esplanaden i Kbh. Poul Jørgensen (PJC) overtog efter få år importen. Til sidst var det Scanpinta i Odense (Everton).
    Den er sjov, men nok ikke særlig komfortabel. Jeg er ved at restaurere sådan en. Der er ikke så meget, der passer fra de lidt nyere, da disse jo har 17" hjul.
    Forlygten er et kapitel for sig. Den varierer fra land til land. Jeg har nu fundet en i Italien, som jeg "dømmer" til at være den rigtige. Mange lygter på Ciao er af fabrikat Aprilia.


  • #27   21. jan 2019 Jensmc

    Tak for dit svar.
    Den forlygte du mener er den rigrige, er det så den runde, eller er den fra Aprilia .?
    Er sådan en Caio noget værd i forhold til den almindelige .?
    Mvh Jesper


  • Jensmc
    Jensmc Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 7
    #28   21. jan 2019 Den er ikke rund. Det er den lille, jeg mener er til 1968. Muligvis også 69-70-71. Men her er jeg overhovedet ikke sikker. Jeg har instruktionsbogen, og her er den vist med en lygte, der ligner. På ebay findes der mange lygter. Flere af disse er med horn i bunden, og det har DK ikke. Lygtestativet er til elgalvanisering.
    Hvis du skal købe noget, er det bedst på ebay.it.
    Jeg tror ikke, din Ciao er mange penge værd. Ganske vist har jeg ikke set standen af den, men det er ret kostbart at lave i stand. Der er flere af delene, der er specielle på den. Bl.a. er der 32 eger i hjulene. De nyere har 36 bag og 28 for. Så hvis et hjulnav er ødelagt, får du problemer. Fælgene har jeg køb direkte fra fabrik i Italien. 310 kr/stk incl forsendelse. Jeg købte 8 fælge af 3 slags, Ved 2 fælge var det blevet dyere.


    profilbillede
  • Jensmc
    Jensmc Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 7
    #29   21. jan 2019 Scrollede lige op i tråden for at kigge lidt ekstra på den. Den ser da fin ud.
    Jeg kunne da måske nok være interesseret.


  • #30   21. jan 2019 Oki, har selve huset til aprilia lygten, den lidt flade model, men mangler parabol og glas, så bliver nok lidt en udfordring at finde .


  • Jensmc
    Jensmc Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 7
    #31   21. jan 2019 De dukker jævnligt op på stumpemarkeder. Det er samme parabol til begge lygtehuse.

  • #32   21. jan 2019 Det må jeg ha holdt øje med, hvis ikke den ryger tilslag inden

  • Jensmc
    Jensmc Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 7
    #33   22. maj 2019 Så blev jeg færdig med min 1968 model.
    Den skal præsenteres til Graasten Oldtimer løb på lørdag.


    profilbillede
  • Jensmc
    Jensmc Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 7
    #34   22. maj 2019 Og så lige et fra modsatte side.

    profilbillede
  • #35   23. maj 2019 Den står virkelig skarpt jens, rigtig flot .! smiley

  • Jensmc
    Jensmc Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 7
    #36   23. maj 2019 Tak. Det (vist nok) eneste, der mangler, er det rigtige styr. Problemet er, at styrstammen er 22mm. Efter 1970 gik man over til 21mm. Det monterede styr er med 22mm, men ukendt oprindelse. Det passer såmænd meget godt.
    Ved en restaurering må man indimellem gå på kompromis. Ellers bliver man blanket af.


Kommentér på:
Piaggio Ciao

Annonce