817 visninger
|
Oprettet:
måske er de bare er specielle for mig! {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke med alle andre, men for mig er ducati noget specielt.. noget æstetisk.. Hvis man skal sammenligne dem med andre ting, må de være ligesom en ferrari (hvilket de jo også oftest bliver).. og ligesom når jeg ser en toyota supra der har fået et testarossa bodykit på, har jeg det helt underligt når jeg ser folk bruge ducati 916 kåben på en japaner.. jeg syntes bare det virker helt forkert.. nærmest helligbrøde så at sige.. ved ikke om det bare er mig der har det sådan....
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.329
Men forstår ikke hvorfor folk vil betale dobbelt op for et produkt der ikke er et hak bedre... Er det udelukkene for at vise den frem på langlinie?
Mvh. Rune
apr 2005
Følger: 19 Følgere: 25 MC-er: 13 Emner: 51 Svar: 588
Når det så er sagt, så er der utroligt delte meninger om det. Det er vel bare smagen, behagen og økonomien der gør det.
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.267
Meeeeeen, det eneste der kan være lidt irriterende i mine øjne er at visse grupper af Ducati folket tror de er en helvedes masse, i forhold til folk på andre mærker, bare fordi der står Ducati på tanken...
Rune
dec 2003
Det var så lige præcis det, der gjore det ret grineren at køre fra en 999 på min DR-Z400 ude på de små snoede
*ggg*
Mvh. RuneCNR
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.638
Men omvendt så må det være folks egen sag, så jeg blander mig ikke, jeg ser det bare lidt som "falsk varebetegnelse"
Ducati som sådan ser jeg som en rigtig fed kværn, men den repræsentere ikke noget ypperligt eller specielt for mig, den er bare en lækker kværn ikke så meget andet. Jeg ser langt hellere på cykler der udmærker sig ved at være teknisk overlegne, eller på anden måde bare gør "jobbet" bedre end alle de andre.
At nogle "ducatister" føler sig hævet over "pøblen" kan jeg kun smile af............ Mens jeg kører fra dem
jan 2004
Det var også en der var lidt kæphøj og mente at en gut på en MZer ikke ku kører med os... Men gutten på MZ'eren kørte som lyn og torden og væk var ham den "smarte"...
Men er det bare mig, eller er der bare en smule hold i min påstand...???
Fordi der står Duc på tanken bliver man ikke lige pludselig 2 lorte høj, smider 50 kg, snakker italiensk og hedder Capri Rossi... he he...
Ikke dermed sagt at jeg er nogen Nicky Hayden... he he
Rune
okt 2006
Følger: 79 Følgere: 71 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 5.345
For mig påvirker det ikke det midste , bare fedt at folk gider gøre noget ud af deres bike.
det somreglet ikke bare lige til at klaske sammen så vidt jeg har hørt 8)
dec 2003
Kender da nogen flinke Ducatister
jan 2004
Nå nu vil jeg i seng... kan i hygge jer...
Rune
dec 2003
Det gjore du da også...
Sov godt så!
(Mens vi andre må arbejde...)
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.412
dec 2003
Vil give dig ret! Men der er en god grund til at olieflaget bliver kaldt "Ducatiflaget" ude på racerbanerne
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.229
Hvis du så en Ducati med en kåbe fra foreks. en Kawazaki, ville du så føle at det var "helligbrøde" overfor Kawazaki? Eller ville du mene at det var noget "uægte" klamp der var smidt på en "hellig" Ducati?
Hele dit indlæg, oser langt væk af at du ser Ducati i en klasse for sig, langt over japanere.. Det er jeg absolut ikke enige med dig i,- Ducati er helt sikkert en fin og god maskine, men hverken bedre eller dårligere end de japanske mærker..Måske lidt dyrere ja, men ikke det fjerneste bedre..
aug 2005
okt 2006
Følger: 79 Følgere: 71 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 5.345
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.888
Jeg er ikke snobbet omkring ducati... teknikmæssigt tror jeg ikke det er overlegne i forhold til alle andre, designmæssig mener jeg at MV laver nogle maskiner der er federe end de fleste ducati (Jeg elsker bare 916 looket :D) og personlig elsker jeg da også andre cykler.. har altid været vild med x11 fra honda.. ved ik hvorfor
Men for mig, der er ducatis design bare en perfektion som man i mine øjne bør hylde ved at være sig selv.. er muligvis blevet tabt på hovedet som barn, men sådan har jeg det bare..
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 1.047
smag og behag du ved..
duc vasr som harley engang specielle i dk, nu er de nærmest på hvert et gade hjørne, forstå mig ret de er fede, men så specielle er de altså ikke hverken i design eller andet, bare min mening.
har det lidt svært ved "snobberi" ikke at det er det du gør, men nogle andre*GG* vær glad for netop din mc, uanset hvad man kører, for der er jo en grund til at det er netop den du har valgt at købe.
aug 2005
apr 2006
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.020
De som jeg har mødt på Ducati elsker deres cykler meget højt og det kan sikkert godt misforstås som at de føler sig hævet over andre. Det er min opfattelse at det er de færreste der i virkeligheden gør det. Selvfølgelig joker Ducati-folket da om at deres cykler er de bedste! Det samme gør folk der kører Honda, Yamaha og whatever, dog oftest uden at blive beskyldt for at føle sig hævet over andre og det er imo lidt mærkeligt!
FX kan en Mazda og en Nissan ejer sagtens stå og sige at deres bilmærke er det bedste osv, uden at nogen vil mene at de føler sig hævet over andre. Kommer der en gut med en Mercedes og siger det samme, vil det ofte blive opfattet på en helt anden måde... Hvorfor?
Måske det i høj grad skyldes fordomme, jantelov, og misundelse (baseret på enkeltindividers udtalelser)? -Jeg skal ikke kunne sige det! Jeg undrer mig bare over hvorfor svaret ikke oftest er: "Nej xxx er ikke bedre, du har bare betalt 2x så meget for det samme..." istedet for det forudindtagede "Han kører Duc, Mercer,whatever, altså føler han sig hævet over os andre..."
aug 2005
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
...........................................................................................
undskyld ,men hvad er det for noget bræk at fyre af .
jeg kunne forstå det hvis du havde skrevet nogle duc men at du ophøjer alle får mig lidt til at grine .
det er det jeg kalder snævertsynet og det ender som regel med at den slags folk bliver kaldt snobber .
tore du har selv en ducati og jeg kunne godt tænke mig at vide om du mener at dens design bare er et stykke perfektion som man bør hylde ?? .
i mine øjne er den feks nemlig langt fra noget der ligner perfektion .
forstå mig ret jeg sidder ikke og sviner din maskine men smag kan jo ikke diskuteres .
apr 2006
Jeg syntes, deres super/hypersport altid har skilt sig ud hvad angår design, og jeg tror ikke der er nogen der her vil nedgøre en ducs køreregenskaber... Deres Monster serie ser jeg også som den pæneste og velproportionerede naked bike på markedet (dog kan jeg også virkelig godt lide x-eleven fra honda) generelt har jeg altid kunne lide dem om den er fra 87 og der står pantah på siden..
Men efter en del.. hvad kan man sige.. selvrationalisering, tror jeg det handler om at italierne i højere grad end japaner, designer cyklerne ud fra en vision, og når folk så begynder at smide noget som ellers er ret enestående over på mærker som efter min mening mangler denne vision, så er det lidt ligesom at jeg føler det virker forkert, for noget som jeg mener er smukt.. det er sgu nok bare mig....
apr 2006
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 850
Hvis folk kan lave et pænt arbejde og det er gjort med det gode gamle kærlighed til ens MC, så synes jeg alt er tilladt.
Synes også at en eksempelvis GSXR 1100 fra 92 der er ombygget og hvor der virkelig er kælet for detaljer er langt mere interresant end f.eks. en Yamaha R1 SP.
R1 SP er et spørgsmål om pengepung, hvor sådan en ombygget er udtryk for personlig stil, fantasi og evner til at ombygge.
/Simon
mar 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 87 Svar: 321
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Vi har alle vores egen smag, og nogle står så mere ved den end andre.
Altså ønsker nogen at bygge en gammel Lada om, så den ligner en F-16, så er det da OK for mig, sålænge man ikke risikerer andres liv og helbred.
LÆNGE LEVE MANGFOLDIGHEDEN!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Nu er jeg jo Honda-mand og kan ikke tale om de andre japanske mærker. Men sjæl og sammenhold finder man såmeænd også i Honda. Det er bare spredt mere ud med forskellige mærke-klubber. F.eks. CX-klubben, Bold'or klubben eller VFR-klubben. Der er nemlig stor forskel på en CX500c og en VFR800 V-tech, hvorimod forskellen på en Ducati SS og en 748 syntes mindre når man ser på den udefra.
Og mht. Honda, så handler det ikke kun om at masseproducere. Når man sætter sig ind i historien bag (og sikkert også ved de andre mærker), kan man da kun blive facineret af, at det var i 1954 at Soichiro Honda fandt ud af at det var Isle of Mann TT der skulle satses på, og allerede i 1961 var det Honda der stod øverst på skamlen. Japanerne har skam også en stor passion for deres maskiner, de har bare været bedre til at markedsføre sig, og dermed fået efterspørgslen med sig. Derfor virker de mere kønsløse. Meeeeen, historien er der ved alle mc'er.
/
Jesper
aug 2004
At japanske cykler ikke skulle være tilpasset race, er noget forkvaklet sludder. De er da netop ved at blive alt for race-orienterede.
Japanske cykler er som lækre kvinder og skal nydes mest muligt. Nu har vi jo ikke samme smag i kvinder, men hvorfor begrænse sit sexliv til en kvinde der ondt i hovedet hver anden dag...Got the point
/Simon
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 28 Svar: 733
Det kan nemlig få dem til at glemme at japanerne bare er bedre og hurtigere maskiner
aug 2005
aug 2004
Det er jo netop den slags bemærkninger man hører fra personer der skal stive deres egen selvtillid af....
/Simon
aug 2004
Ånd og fællesskab har ikke noget at gøre med kvalitet og performance af det enkelte MC mærke. Det er den slags man hiver frem når man er løbet tør for fakta...
Men ja, den selvoptagede fælleskabsfølelse er da misundelsesværdig. Det må da være fantastisk at gå rundt og være selvfede i flok...
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 435
Hmmmm den fedeste bil er i øvrigt en Kia Picanto!
Jeg går lige på toiletet og vasker min mund (burde vel være fingre, når det er et tastatur..)
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.229
Det viser jo bare at det er en dygtig fabrik, der forstår at udvikle sig, dynamisk og fremsynet ledelse..
Det er hvad enhver virksomheds-ledelse, med sund forretningssans vil kalde risikospredning. At Yamaha så laver så gode produkter, at det giver overskud over hele linien er en anden sag.- Det giver jo bare flere penge til deres udviklings-afdeling, og dermed foreks. endnu bedre motorcykler til os der køber dem..At de har spredt sig, gør ihvertfald ikke deres motorcykler ringere, nærmere tværtimod..
Skulle jeg være til et arrangement i en eller anden yamaha-klub, med levende musik, og guitaristen spillede på en yamaha-guitar, og musikken drønede ud af yamaha højtalere ville jeg da bare smile og tænke,,yes,,sådan...
Ducati plejer ved gud ikke at holde sig tilbage når det drejer sig om at få deres navn på så meget som muligt.Støder man på en ducati-kører kan man være næsten sikker på at se ducati skrevet mindst 20-30 gange.- alle mulige mærkelige steder...Gad vide om der findes lokumsbrætter med ducati-navnet på,-ville være oplagt til de mest hardcore-fans.. :o))
aug 2005
aug 2005
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 413
Og vil det være blasfemi at køre hondaen i sådan nogle?
;O)
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 413
Meeeeen - hvis nu man hiver en gul vest ud over?
he he....
aug 2005
måske er de bare er specielle for mig!