{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

måske er de bare er specielle for mig! {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke med alle andre, men for mig er ducati noget specielt.. noget æstetisk.. Hvis man skal sammenligne dem med andre ting, må de være ligesom en ferrari (hvilket de jo også oftest bliver).. og ligesom når jeg ser en toyota supra der har fået et testarossa bodykit på, har jeg det helt underligt når jeg ser folk bruge ducati 916 kåben på en japaner.. jeg syntes bare det virker helt forkert.. nærmest helligbrøde så at sige.. ved ikke om det bare er mig der har det sådan....


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  måske er de bare er specielle for mig!
  • #1   19. jan 2007 Kan godt følge dig lidt hen af vejen...
    Men forstår ikke hvorfor folk vil betale dobbelt op for et produkt der ikke er et hak bedre... Er det udelukkene for at vise den frem på langlinie?

    Mvh. Rune smiley


  • #2   19. jan 2007 Der findes kram indenfor alle mærker og lort indenfor alle mærker.
    Når det så er sagt, så er der utroligt delte meninger om det. Det er vel bare smagen, behagen og økonomien der gør det.


  • #3   19. jan 2007 Tjaaaaa... For mig er det sku ligegyldigt... har aldrig tænkt over det sådan...

    Meeeeeen, det eneste der kan være lidt irriterende i mine øjne er at visse grupper af Ducati folket tror de er en helvedes masse, i forhold til folk på andre mærker, bare fordi der står Ducati på tanken...

    Rune


  • #4   19. jan 2007 Rune [København] .
    Det var så lige præcis det, der gjore det ret grineren at køre fra en 999 på min DR-Z400 ude på de små snoede smiley

    *ggg*
    Mvh. RuneCNR


  • #5   19. jan 2007 Jeg synes generelt det er lidt lamt at bygge et kåbesæt fra et andet mærke på sin MC, uanset hvad mærke det så er.
    Men omvendt så må det være folks egen sag, så jeg blander mig ikke, jeg ser det bare lidt som "falsk varebetegnelse" smiley

    Ducati som sådan ser jeg som en rigtig fed kværn, men den repræsentere ikke noget ypperligt eller specielt for mig, den er bare en lækker kværn ikke så meget andet. Jeg ser langt hellere på cykler der udmærker sig ved at være teknisk overlegne, eller på anden måde bare gør "jobbet" bedre end alle de andre.

    At nogle "ducatister" føler sig hævet over "pøblen" kan jeg kun smile af............ Mens jeg kører fra dem smiley .....JK


  • #6   19. jan 2007 ha ha... RuneCNR[KBH], det kunne jeg så godt forestille mig... Har prøvet en lignende episode!
    Det var også en der var lidt kæphøj og mente at en gut på en MZer ikke ku kører med os... Men gutten på MZ'eren kørte som lyn og torden og væk var ham den "smarte"...

    Men er det bare mig, eller er der bare en smule hold i min påstand...???
    Fordi der står Duc på tanken bliver man ikke lige pludselig 2 lorte høj, smider 50 kg, snakker italiensk og hedder Capri Rossi... he he...

    Ikke dermed sagt at jeg er nogen Nicky Hayden... he he

    Rune


  • #7   19. jan 2007 du bare Ducati elsker 8P,

    For mig påvirker det ikke det midste , bare fedt at folk gider gøre noget ud af deres bike.

    det somreglet ikke bare lige til at klaske sammen så vidt jeg har hørt 8)


  • #8   19. jan 2007 Rune din påstand holder i visse tilfælde, men ingen regel uden undtagelser smiley
    Kender da nogen flinke Ducatister smiley


  • #9   19. jan 2007 RuneCNR, helt enig... gør jeg skam også... Mener også jeg skrev "visse grupper af Duc folket"... smiley

    Nå nu vil jeg i seng... kan i hygge jer...

    Rune


  • #10   19. jan 2007 he he
    Det gjore du da også...
    Sov godt så!

    (Mens vi andre må arbejde...)


  • #11   19. jan 2007 så længe det er kvalitet så kan mærket sgu være ligegyldig, men en præference har vel lov at have... min er honda.... men det er måske bare et spørgsmål om tid før den skifter til en anden... ps... ville til en hver tid hellere have en porshe, eller en corvette, eller end en ferrari.

  • #12   19. jan 2007 jonas greve W
    Vil give dig ret! Men der er en god grund til at olieflaget bliver kaldt "Ducatiflaget" ude på racerbanerne smiley


  • #13   19. jan 2007 Tore (København) S
    Hvis du så en Ducati med en kåbe fra foreks. en Kawazaki, ville du så føle at det var "helligbrøde" overfor Kawazaki? Eller ville du mene at det var noget "uægte" klamp der var smidt på en "hellig" Ducati?
    Hele dit indlæg, oser langt væk af at du ser Ducati i en klasse for sig, langt over japanere.. Det er jeg absolut ikke enige med dig i,- Ducati er helt sikkert en fin og god maskine, men hverken bedre eller dårligere end de japanske mærker..Måske lidt dyrere ja, men ikke det fjerneste bedre..


  • #14   19. jan 2007 tror aldrig jeg ville købe en ducati.... de laver ikke choppere : )

  • #15   19. jan 2007 nej men Jonas du kunne da save en i sykker og lave en selv ,, he he. men det ville nok tage livet af en del Ducati elskere 8)

  • #16   19. jan 2007 hmm. skal nok forklarer det her lidt... men for mig er italienerne nogle med en sjæl og charme som japanerne bare ikke kan følge med i.. rent køreteknisk, så er ducatis topmodeller og alle andres topmodeller nogenlunde lige gode... men designet er for mig noget specielt.. Jeg ville også grimmes hvis jeg så en mv augusta f4 kåbe på en gsx.. omvendt så syntes jeg at japaner cyklernerne ligner hinanden så meget at det stort set er lige meget...

    Jeg er ikke snobbet omkring ducati... teknikmæssigt tror jeg ikke det er overlegne i forhold til alle andre, designmæssig mener jeg at MV laver nogle maskiner der er federe end de fleste ducati (Jeg elsker bare 916 looket :D) og personlig elsker jeg da også andre cykler.. har altid været vild med x11 fra honda.. ved ik hvorfor smiley

    Men for mig, der er ducatis design bare en perfektion som man i mine øjne bør hylde ved at være sig selv.. er muligvis blevet tabt på hovedet som barn, men sådan har jeg det bare..


  • #17   19. jan 2007 tore
    smag og behag du ved..
    duc vasr som harley engang specielle i dk, nu er de nærmest på hvert et gade hjørne, forstå mig ret de er fede, men så specielle er de altså ikke hverken i design eller andet, bare min mening.
    har det lidt svært ved "snobberi" ikke at det er det du gør, men nogle andre*GG* vær glad for netop din mc, uanset hvad man kører, for der er jo en grund til at det er netop den du har valgt at købe.


  • #18   19. jan 2007 hvis vi skal snakke mcere med charme er vi nød til at hive de gamle (og "nygamle") triumphs på banen... se de har charme.... og et godt øje til værktøjet desværre.

  • #19   19. jan 2007 Absolut.. Der blev jo skabt en hel klasse omkring de engelske cafe racere.. og engelsk charme har de da på den helt vildt fede underspillede måde i stil med jaguar e-type og aston martin (den alle sammen :D)

  • #20   19. jan 2007 Tore jeg kunne ikke være mere enig med dig! Er vild med det italienske design, stilen, charmen og personligheden.

    De som jeg har mødt på Ducati elsker deres cykler meget højt og det kan sikkert godt misforstås som at de føler sig hævet over andre. Det er min opfattelse at det er de færreste der i virkeligheden gør det. Selvfølgelig joker Ducati-folket da om at deres cykler er de bedste! Det samme gør folk der kører Honda, Yamaha og whatever, dog oftest uden at blive beskyldt for at føle sig hævet over andre og det er imo lidt mærkeligt!

    FX kan en Mazda og en Nissan ejer sagtens stå og sige at deres bilmærke er det bedste osv, uden at nogen vil mene at de føler sig hævet over andre. Kommer der en gut med en Mercedes og siger det samme, vil det ofte blive opfattet på en helt anden måde... Hvorfor?

    Måske det i høj grad skyldes fordomme, jantelov, og misundelse (baseret på enkeltindividers udtalelser)? -Jeg skal ikke kunne sige det! Jeg undrer mig bare over hvorfor svaret ikke oftest er: "Nej xxx er ikke bedre, du har bare betalt 2x så meget for det samme..." istedet for det forudindtagede "Han kører Duc, Mercer,whatever, altså føler han sig hævet over os andre..."


  • #21   19. jan 2007 PS Min bedste ven kører Ducati, fordi han er vild med det italienske design, stilen, charmen og personligheden, men jeg tror ikke han føler sig hævet over andre, selvom han sikkert synes at Ducati er det bedste - ellers havde han vel næppe købt en! Lige som ham med Hondaen og ham med... smiley

  • #22   19. jan 2007 indsat: Jeg ved ikke med alle andre, men for mig er ducati noget specielt.. noget æstetisk...
    ...........................................................................................
    undskyld ,men hvad er det for noget bræk at fyre af .
    jeg kunne forstå det hvis du havde skrevet nogle duc men at du ophøjer alle får mig lidt til at grine .

    det er det jeg kalder snævertsynet og det ender som regel med at den slags folk bliver kaldt snobber .

    tore du har selv en ducati og jeg kunne godt tænke mig at vide om du mener at dens design bare er et stykke perfektion som man bør hylde ?? .
    i mine øjne er den feks nemlig langt fra noget der ligner perfektion .
    forstå mig ret jeg sidder ikke og sviner din maskine men smag kan jo ikke diskuteres .






  • #23   19. jan 2007 selvfølgelig er det ikke alt hvad der kommer fra ducati fabrikkerne jeg falder i svimler over, hvis man kan sige det på den måde... Men fra 916, til 999, til 1098 jeg syntes de er smukke som kunstværker... alle som en.. og for mig har ducati altid betydet en hvis form for pedigree, fra da jeg var lille og mine ældre brødre kørte motorcykel har de altid snakket om dem som noget specielt.

    Jeg syntes, deres super/hypersport altid har skilt sig ud hvad angår design, og jeg tror ikke der er nogen der her vil nedgøre en ducs køreregenskaber... Deres Monster serie ser jeg også som den pæneste og velproportionerede naked bike på markedet (dog kan jeg også virkelig godt lide x-eleven fra honda) generelt har jeg altid kunne lide dem om den er fra 87 og der står pantah på siden..

    Men efter en del.. hvad kan man sige.. selvrationalisering, tror jeg det handler om at italierne i højere grad end japaner, designer cyklerne ud fra en vision, og når folk så begynder at smide noget som ellers er ret enestående over på mærker som efter min mening mangler denne vision, så er det lidt ligesom at jeg føler det virker forkert, for noget som jeg mener er smukt.. det er sgu nok bare mig....


  • #24   19. jan 2007 Der skulle have stået Om den er fra 87 og der står pantah på siden, eller om den er fra 2007 og der står 1098 for mig er de sgu specielle og skiller sig ud, som rubiner blandt diamanter smiley

  • #25   19. jan 2007 Med hensyn til det indledende spørgsmål:

    Hvis folk kan lave et pænt arbejde og det er gjort med det gode gamle kærlighed til ens MC, så synes jeg alt er tilladt.
    Synes også at en eksempelvis GSXR 1100 fra 92 der er ombygget og hvor der virkelig er kælet for detaljer er langt mere interresant end f.eks. en Yamaha R1 SP.
    R1 SP er et spørgsmål om pengepung, hvor sådan en ombygget er udtryk for personlig stil, fantasi og evner til at ombygge.

    /Simon


  • #26   19. jan 2007 Før i tiden var jeg fuldstændig skudt i Ducati, især designet. Men da jeg så prøvede en 749'er blev jeg skuffet. Bremser, affjedring osv fungerede super, men der var godt nok ikke meget skub i den i forhold til en gammel gixxer fra 1998! Men jeg synes stadig deres design er rigtig fedt, men det hænger bare slet ikke sammen med prisen.

  • #28   19. jan 2007 E det ikke som vin, kvinde(mænd og musik??

    Vi har alle vores egen smag, og nogle står så mere ved den end andre.

    Altså ønsker nogen at bygge en gammel Lada om, så den ligner en F-16, så er det da OK for mig, sålænge man ikke risikerer andres liv og helbred.

    LÆNGE LEVE MANGFOLDIGHEDEN!


  • #29   19. jan 2007 Strada: Det er jo kun en myte. Grunden til Ducati ikke er en masseproduktion skyldes nok mere at, efterspørgslen ikke er til det.
    Nu er jeg jo Honda-mand og kan ikke tale om de andre japanske mærker. Men sjæl og sammenhold finder man såmeænd også i Honda. Det er bare spredt mere ud med forskellige mærke-klubber. F.eks. CX-klubben, Bold'or klubben eller VFR-klubben. Der er nemlig stor forskel på en CX500c og en VFR800 V-tech, hvorimod forskellen på en Ducati SS og en 748 syntes mindre når man ser på den udefra.

    Og mht. Honda, så handler det ikke kun om at masseproducere. Når man sætter sig ind i historien bag (og sikkert også ved de andre mærker), kan man da kun blive facineret af, at det var i 1954 at Soichiro Honda fandt ud af at det var Isle of Mann TT der skulle satses på, og allerede i 1961 var det Honda der stod øverst på skamlen. Japanerne har skam også en stor passion for deres maskiner, de har bare været bedre til at markedsføre sig, og dermed fået efterspørgslen med sig. Derfor virker de mere kønsløse. Meeeeen, historien er der ved alle mc'er.

    /
    Jesper


  • #31   19. jan 2007 Synes da nok at de forskellige japanere har ders egen stil. En R1 ser da meget anderledes ud end en ZX10. Men når opbygningen er nogenlunde ens, er det grundet fysikkens love.

    At japanske cykler ikke skulle være tilpasset race, er noget forkvaklet sludder. De er da netop ved at blive alt for race-orienterede.

    Japanske cykler er som lækre kvinder og skal nydes mest muligt. Nu har vi jo ikke samme smag i kvinder, men hvorfor begrænse sit sexliv til en kvinde der ondt i hovedet hver anden dag...Got the point smiley

    /Simon


  • #33   19. jan 2007 Ducati folk ligger mest vægt på design, og at de er specielle..
    Det kan nemlig få dem til at glemme at japanerne bare er bedre og hurtigere maskiner smiley


  • #34   19. jan 2007 susanne n... så det er altså kun harley der må lave choppere??? så syntes jeg også at alle andre end honda skal gå tilbage til tromle bremse, da det var honda der først lancerede skivebremse som standard.

  • #36   19. jan 2007 - Ducati er motorcykler med sjæl, Ducati er ikke masseproducerede konsumvarer, Ducati er ikke allemandseje osv.....

    Det er jo netop den slags bemærkninger man hører fra personer der skal stive deres egen selvtillid af....

    /Simon


  • #38   19. jan 2007 Synes nu ikke jeg er en kværulant. Har faktisk kun kommet med saglige indlæg og kommenteret enkelte postulater. Men okay når man ikke er enig er man åbenbart en kværulant.

    Ånd og fællesskab har ikke noget at gøre med kvalitet og performance af det enkelte MC mærke. Det er den slags man hiver frem når man er løbet tør for fakta...

    Men ja, den selvoptagede fælleskabsfølelse er da misundelsesværdig. Det må da være fantastisk at gå rundt og være selvfede i flok...


  • #39   19. jan 2007 Er personligt en sucker for Lifan og Jinlun.. det er kval!
    Hmmmm den fedeste bil er i øvrigt en Kia Picanto!

    Jeg går lige på toiletet og vasker min mund (burde vel være fingre, når det er et tastatur..)


  • #41   19. jan 2007 Ja, foreks. Yamaha har jo succes på mange fronter, topkvalitet hifi-anlæg, topkvalitets muskiinstrumenter, og selvfølgelig motorcykler...
    Det viser jo bare at det er en dygtig fabrik, der forstår at udvikle sig, dynamisk og fremsynet ledelse..
    Det er hvad enhver virksomheds-ledelse, med sund forretningssans vil kalde risikospredning. At Yamaha så laver så gode produkter, at det giver overskud over hele linien er en anden sag.- Det giver jo bare flere penge til deres udviklings-afdeling, og dermed foreks. endnu bedre motorcykler til os der køber dem..At de har spredt sig, gør ihvertfald ikke deres motorcykler ringere, nærmere tværtimod..
    Skulle jeg være til et arrangement i en eller anden yamaha-klub, med levende musik, og guitaristen spillede på en yamaha-guitar, og musikken drønede ud af yamaha højtalere ville jeg da bare smile og tænke,,yes,,sådan...
    Ducati plejer ved gud ikke at holde sig tilbage når det drejer sig om at få deres navn på så meget som muligt.Støder man på en ducati-kører kan man være næsten sikker på at se ducati skrevet mindst 20-30 gange.- alle mulige mærkelige steder...Gad vide om der findes lokumsbrætter med ducati-navnet på,-ville være oplagt til de mest hardcore-fans.. :o))


  • #42   19. jan 2007 michael så goe er deres musik instumenter heller ikke. de er ikke i øverst på listen inden for nogle instrumenter overhovedet.... dog er de som regel billige og ok til prisen...

  • #43   19. jan 2007 det er da langt fra størstedelen af japanernes produktion der er cruisere der er da langt flere racere.. i hvert fald i dk... prøv fx at se her på siden hvor mange honda cbr der er her på siden. i forhold til hvor mange cruiser hondaer her er

  • #45   19. jan 2007 AIjjj strada - hvor kan man købe de der sko -går ud fra at de er røde?
    Og vil det være blasfemi at køre hondaen i sådan nogle?

    ;O)


  • #47   19. jan 2007 Strad>>næhhh nej - det er ikke sikkerhedsmæssogt forsvaligt at køre i bikini - så meget har jeg da lært her inde.....

    Meeeeen - hvis nu man hiver en gul vest ud over?













    he he....


  • #49   21. jan 2007 Man kan få Ducati G-streng... smiley

Kommentér på:
måske er de bare er specielle for mig!

Annonce