Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ubeboelig lejlighed
  • #1   7. jul 2016 Det står vel i din kontrakt?

• #2   7. jul 2016 Vil aldrig betale for en vare man ikke kan bruge, ligesom det med boligen. Jeg ville sige nej og nægte.

Men tror desværre du skal betale.

Se hvad kontrakten siger

• #4   7. jul 2016 Her hvor jeg bor fortsætter man med at betale husleje, men bliver genhuset uden ekstra omkostninger.
    Selvom det er træls for alle parter, er det vel heller ikke fair for udlejer hvis vedkommende skal gå glip af huslejeindtægt pga et uheld.

• #5   7. jul 2016 Lejeren skal ikke betale husleje i de to måneder. Husejeren kan få dækket sit tab af lejeindtægt på en bygnings/huslejetabsforsikring. Lejerens indboforsikring betaler genhusning af lejeren, men fratrækker et beløb svarende til den sparede husleje, så det bliver status quo for lejeren.

• #7   8. jul 2016 Jeg vil tro at http://llo.dk/ er det bedre sted at søge svar end mcg smiley

• #8   8. jul 2016 Hej

Jeg sidder med denne type sager til daglig i et forsikringsselskab jeg har har en idé smiley

Hvis der er en dækningsberettiget skade som det lyder til der er når der er tale om en større vandskade hvor et lejemål er ubeboeligt, kan lejen refunderes. Det skal dog gøres klart fra forsikringens side om skaden er stor nok til at gøres genhusning gældende.

Er du ejer og lejer ud er du berettiget til huslejetab via den kontrakt der er lavet. Dermed skal du rette et krav mod forsikringen for dit tab af leje og som reglen skal lejer selv finde et nyt sted at bo i perioden til de kan flytte tilbage, hvilket de gør gennem deres løsøreforsikring. Du skal dermed kun have kontakt til den bygningsforsikring der er tegnet på den gældende adresse.

Normalt vil lejer ikke betale for leje at et sted de ikke kan bo så om du kender dem godt og de fortsat betaler og du refundere det senere er en indbyrdes aftale i laver.

Kommentér på:
Ubeboelig lejlighed

Annonce