{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.011 visninger | Oprettet:

Andelsbolig - Altan - Afskrivning {{forumTopicSubject}}

Hej.

Står og skal have etableret altan i min andelslejlighed, men prøver lidt at finde ud af, hvor meget den afskrives med pr. år.

Har skrevet meget med foreningen, enten er jeg dum og fatter brik eller så svare de bare ikke på spørgsmålet.

De siger at den afskrives over 30 år - men de kan ikke sige med hvor mange % pr. år. (de siger det kommer an på det lånte beløb) - Satser bestemt ikke på, at den afskrives 100% ialt (og hvis den gjorde, havde % satsten intet med det lånte beløb at gøre)

Så kort spørgsmål - Nogle som ved hvor meget en altan til 115.000 forbedre prisen på lejligheden (da jeg købe den 660.000,-)

Har googlet meget, og fandt intet brugbart.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andelsbolig - Altan - Afskrivning
  • #1   21. jul 2016 Spørgere en lokal ejendomsmægler

  • #2   21. jul 2016 Det er vel en forbedring af lejligheden ligesom et nyt køkken/bad så din lejlighed er vel 775.000kr værd nu ! Og afskrives stille og roligt som alt andet i en lejlighed ??

  • #3   21. jul 2016 Daywis S - Har skrevet en mail til EDC, håber på fint svar der fra smiley Tak.

    rge - Ja det er en forbedring - men et køkken/bad, der bliver tingene slidt og der kommer nye, mere energivenlige ting på markedet. - En altan bliver jo ikke slidt på samme måde og den giver 3 ekstra m^2.

    Hvis den afskrevs over 30 år (100%) så det jo let nok at sige, at den afskrives med 3,333% pr år. - Og håber ikke den afskrives 100%..


  • #4   21. jul 2016 Men det er ikke sikkert, at den afskrives lineært.
    Den er vel næppe 0kr værd om 30 år...
    I andre sammenhænge afskrives akkumuleret, så afskrivningsprocenten tages af restbeløbet og ikke af det oprindelige beløb. På den måde bliver værdien aldrig nul.
    Håber jeg har forklaret mig forståeligt smiley


Kommentér på:
Andelsbolig - Altan - Afskrivning

Annonce