{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Computer hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg har lagt mærke til at der er et par IT kyndige MC'ister her inde så jeg vil lige høre om i kan hjælpe mig og min com.

Mit net hastighed (2000 et eller andet adsl hos TDC) går tit meget langsomt i forhold til hvad den burde. før kunne jeg bla. se youtube film uden at vente på at den loadede dem, men nu kan jeg tit kun se 15-20 sek før den skal loade igen.

Det skal vel også lige pointerest at jeg IKKE kører trådløs eller noget.

Jeg har prøvet :
Slette cookies, både med mcafee og windows.
slette middlertidige internet filer halløj.
Kørt adware, spybot og mcafee antispyware. ( mcafee finder tit nogle spybots som den sletter, men ved næste genstart, så er de der igen, ihvertfald nogle af dem.

kørt forskellige virus programmer osv uden at finde vira.

Jeg er af og til inde og teste hastiheden på TDC siden, og der viser den af og til helt ned til 512 hastighed.

Jeg har så lagt mærke til at hvis jeg feks går ind på et download program, og henter noget, så er den ekstrem langsom, trækker jeg så strøm kablet ud af (modemet, eller hvad den adsl hvide store boks hedder) og sætter det i igen, så har jeg en kanon hastighed i nogle timer.

Er der nogle der aner hvad det skyldes og hvad der kan gøres ?

på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Computer hjælp.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #1   27. jan 2007 Modemmet får noget man kalder "congestion". Det kan nemmest sammenlignes med "forstoppelse", og betyder kort og godt at det ikke fatter at lukke de forbindelser du åbner.

    Hver gang du klikker på et link eller åbner et nyt program som tilslutter sig til internettet, åbner du en session med data. Når data'ene er kommet frem til din PC og vises som en hjemmeside eller som del af et program du er ved at hente, skal den session afsluttes og den forbindelse lukkes.

    Sker det ikke, så bliver routeren eller modemmet på et tidspunkt så fyldt med gamle ikke-lukkede forbindelser at det begynder at lukke den ældste af dem selv hver gang du åbner en ny, men det tager en masse tid og ydelse, så det er det du mærker som at forbindelsen svarer med stor forsinkelse og din hastighed er for lav.

    Løsningen er at få din udbyder til at fejlsøge på linjen eller modemmet, som med ret stor sikkerhed vil resultere i at de bytter det uden omkostninger for dig, fordi de ingen fejl kan finde, hovedsageligt fordi de ikke har nok kompetente folk ansat.

    Et godt trick for at sikre at det ikke ER din maskine som har spyware eller deslige, er at sørge for en opdateret firewall og et godt antivirus program - eller sørge for at have en router mellem modem og PC hvis ikke allerede du har det.
    Jeg kan varmt anbefale TrendMicro Internet Security, som kan hentes på: www.antivirus.com
    Uanset hvad du gør, så glem at bruge Norton selvom mange vil holde på det - det beskytter ikke tilfredsstillende, samt er alt for besværligt at bruge til dagligt.

    En router har indbygget en masse funktioner som sikrer dig mod f.eks spyware angreb eller andre ubehageligheder.
    Her kan jeg anbefale Netgear eller Linksys, som begge er anerkendte mærker.


  • #2   27. jan 2007 Nutnik s - Kan han ikke bare "resette" sit modem?

    til at fjerne spyware er http://www.superantispyware.com/?tag=SUPERANTISPYWARE
    super godt efter min mening - og gratis.


  • #3   27. jan 2007 PS. Ring til TDC smiley og vent en ½ times tid på at komme igennem. fortæl dem hvad du fortæller os.

  • #4   27. jan 2007 Prøv evt. at gå ind i <b>Start --> Kør ---> skriv cmd ---> tryk enter ---> skriv ipconfig/flushdns ---> enter</b>

  • #5   27. jan 2007 Min skriver at den vírtuel hukomelse er ved at være fyldt. Hvad gør man ved det?

  • #6   27. jan 2007 Lars K -

    1. Højre klik på "Denne Computer" ikon på dit skrivebord

    2. Vælg "Egenskaber"

    3. Vælg fanebladet "Avanceret"

    4. Tryk på den øverste knap "Indstillinger" i "Ydeeevne"

    5. Vælg fanebladet "Avanceret"

    6. Nederst ser du "Virtuel Hukommelse" og en knap der heder "skift"


  • #7   27. jan 2007 Lars... det du i virkeligheden har brug for er mere ram... Virtuel Hukommelse er når dit ram lager bliver fyldt, og så bruger computeren din ultra langsomme harddisk som ram lager... såå fordobbel din ram så kører den meget bedre...

  • #8   27. jan 2007 Kan man ikke slette den hukomelse, så den starter forfra. Jeg har ikke vild meget på computeren, der er 68% ledig plads.

Kommentér på:
Computer hjælp.

Annonce