{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Et Arbejds dilema {{forumTopicSubject}}

Ikke at jeg ved hvad jeg vil med dette indlæg , men her kommer den, Jeg har nu i to måneder været stress ramt . Jeg blev sendt hjem " grundet akut ordre mangel "og var faktisk meget lettet over min nye situation , da jeg har tegnet en lønsikrings forsikring smiley Men den vil godtnok ikke udbetale mig noget når jeg er sendt hjem på de betingelser. Så langt og så godt ! Og for to uger siden er jeg så ved at være klar til at tage fat igen , jeg kan føle at jeg ikke rigtig vil tilbage til det samme igen. Jeg har fået tilbudt en noget lignende stilling hos et andet firma , og det til en bedre hyre og det har jeg faktisk sagt jatak til og skal starte til den første. Så der er bestilt en firmabil til mig og der er fundet et projekt til mig i Ringsted, arbejdet vil betyde lange dage og mange nætter hjemmefra.
Men så er det jo lige at jeg var nede og snakke på værkstedet og se til min nye bil og der møder jeg en gammel kollega der nu har et lille montagefirma , og har spørger om jeg er frisk på at hjælpe et par dage da han hører jeg ikke er kommet igang endnu , det gør jeg så og sjældent har jeg da hygget så meget og så fået penge for det. Han vil godt have mig fastansat.Jeg føler faktisk at jeg vil falde godt i hak , og han vil give en ok håndværkerløn. Men jeg plejer aldrig at løbe fra en aftale og der er jo sat en del i værk for min skyld , måske kunne jeg snakke mig ud af det , men det er jo ikke god stil og så er der jo lønnen , det er ikke så fedt at gå så meget ned i løn , og slet ikke efter at have gået hjemme i så mange uger . Men det ku ha været fedt !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et Arbejds dilema
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #1   12. aug 2016 Der er to ting mit arbejdsliv har lært mig.

    1. Arbejdsglæde kommer LANGT foran lønnen i rækken af ting der er vigtige.

    2. Brænd aldrig broer du kan risikere at skulle gå over senere.


  • #2   12. aug 2016 Faktisk er lønnen kun i sig selv relevant, hvis alt andet er noget lort. Ellers er den "ligegyldig".

  • #3   12. aug 2016 Det samme som sajmon.

    Men aldrig have en ven som chef. Det ødelægger altid et venskab. Prøv det firma du skal starte i. Kan være du har det pisse fedt der og så er lønnen god.

    Men arbejds glæde er det vigtigste smiley penge er sekundært. Selvom man lever af dem smiley

    Du kan jo altid stoppe senere og sige du ikke føler for det.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #4   12. aug 2016 Ja det glemte jeg jo at skrive.

    Det første firma du lavede en aftale med - dem bør du stå ved indtil videre.

    Hvis så det viser sig at være noget stresset lort, vælger du noget helt tredje.


  • #5   12. aug 2016 Sajmon. Arbejdsglæde er vist en luxusvare. der l i dette tilfælde vil koste mig Brændte broer,en firmabil og en halvering af min løn .

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #6   12. aug 2016 Det er på ingen måde en luksusvare - det er hele dit eksistensgrundlag når nu du ikke har opfundet noget du kan leve af resten af dit liv (som ca 99% af os alle sammen).

    Har du et job uden, er din fornemste opgave at finde et med.


  • #7   12. aug 2016 KLoge ord fra Søren.
    Og du har ganske ret Fuhrer,


  • #8   12. aug 2016 Jeg startede på et nyt arbejd for 2 måneder siden og troede det ville være røv med fin løn. Har det mega godt der. Mere i løn end andre steder og hygger mig helt vildt. Kunne arbejde for en god ven og få mindre i løn. Men vil ikke ødelægge mit venskab.

    Så du kan hurtigt blive positivt overrasket.

    Jeg vil ikke skifte arbejd selvom jeg kan få meget mere på et andet job jeg hurtigt kunne få.


  • #9   12. aug 2016 Må være enig med Føreren, jeg har arbejdet for en ven i knap to år, vi er nu på tredje år siden ophør af samarbejdet og har ikke snakket sammen siden, så tænk dig grundigt om... smiley

  • #10   12. aug 2016 Godt Fuhrer godt det flaskede sig for dig. Og Ja jeg må give det en chance , kan da være det er det fedeste

  • #11   12. aug 2016 Enig med de andre kommentarer, det er ikke godt at blande venskab og arbejde sammen, du risikerer begge dele. Og der er jo forskel på at gå til hånde et par dage og være fastansat.

    Men ang det nye arbejde og din stress, har du fået styr på hvad der udløste stress på det gamle arbejde? Og vil det være anderledes på det nye? Og hvis det kan være det samme, vil du så bedre kunne håndtere det nu? Det virker jo som et job med høje krav og dermed måske også stressfyldt?

    Held og lykke under alle omstændigheder


  • #12   12. aug 2016 fuck lønnen

    arbejdsglæde er 10 gange så meget værd

    jeg syntes du skal bestemme dig på forhånd den der med at sige at prøve det nye arbejde som du har sagt ja til og så stoppe efter en måned fordi du ikke føler for det det syntes jeg sgu er at skide på firmaet, for de har arrangeret en hel masse for din skyld brugt tid og penge på at få dig i gang, så kommer man ikke efter en måned og siger at det var sgu ikke interessant


  • #13   12. aug 2016 Bliv glad i dit nye job!
    Har selv lige idag fået bekræftet at der er arbejdsgivere til som vil en det godt, give en ok løn for et stykke veludført arbejde og ikke som alle dem der forlanger en supermand til kr 150 i startløn, det er jo en skændsel uden lige.
    Mødte en maskinarbejder i går som havde kr 25.000 om måneden, efter 21 år det samme sted, kørte med en maskine til en million.


  • #16   16. aug 2016 Er super glad for mit arbejde, men fik jeg imorgen tilbudt et tilsvarende arbejde med en højere løn så var jeg sq smuttet. Ikke fordi at arbejdet er skidt , men fordi at lønnen er den laveste eller næsten i hele branchen. Men som de fleste andre vil jeg hellere være et godt sted til en mindre løn, end være et sted til en høj løn men hvor arbejdsmiljøet og stemningen bare var noget lort.

Kommentér på:
Et Arbejds dilema

Annonce