Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shell v-power
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #1   15. aug 2016 Det er det der kostede dig de sidste 5km/t.

Højere oktan benzin indeholder mindre energi og er sværere at antænde end lavere oktan, men det er bedre til at tune med - mere specifikt trykladning.

• #2   15. aug 2016 Så kan du få deres MILES i stedet for....så er der bare længere mellem de lækre hotdogs smiley

• #3   15. aug 2016 Du har INTET at bruge V-Power til på en standard Ninja 300, den er beregnet til oktan 95 / 92 ;-).

Du sparer kun penge nu.

• #4   15. aug 2016 Så vil jeg da se om jeg kan hive 5 km/t mere ud af den med 95 smiley

• #5   15. aug 2016 tab dig 5 kg.

mvh

• #6   15. aug 2016 Oktan er udelukkende benzinens evne til at selvantænde under tryk.
    Så medmindre du har tændingsbanken, får du intet ud af højere oktan.

https://da.wikipedia.org/wiki/Oktantal

Angående V-Power så er forklaringen at det på sigt/over tid fjerner belægninger i motoren, hvorved du OVER TID KAN få forøget effekt - altså såfremt du havde belægninger i motoren da du startede.

Og hvis du kører på en 300 ccm som får lidt bundgas ind imellem så har du ikke belægninger.

Så køre du friskt på 92 Okatn og vær glad.

• #7   15. aug 2016 Tja min gl r1 turbo gik 305 på både 95 og 99. Men da den blev rullet på 99 og var tætnet for div, små utætheder på tryksiden, ja der gik den fra 202 HK til 216 HK på hjul!

• #8   16. aug 2016 Jeg tror vi skal konkludere at det er tætningen af diverse små utætheder smiley
    Men du har jo samtidig leget med trykket i motoren, og ja så kan oktantallet spille ind hvis den har tændt for tidligt på lavere oktan

• #9   16. aug 2016 Alt for dyrt kontra hvad jeg har fået ud af det på mine køretøjer.

• #10   16. aug 2016 Mupersule N Ifølge denne test 5th gear har lavet er der en væsenlig forskel på om det er 92 eller 99 oktan, så tror godt at oktan tallet kan have noget at sige vis man har noget motor med tryk smiley https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI

• #11   16. aug 2016 Ja, der hælder man noget 92 oktan på en motor som er anbefalet fra producenten til at køre 98 oktan, da man ellers får tændingsbanken.
    Motoren registrerer denne tændingsbanken via en bankesensor, og ændrer på tænding m.v. for at undgå banken = mindre ydelse.

Hvis man hælder 89 oktan på en Ninja, får man også lavere ydelse.
    Moralen er at man skal køre på det producenten foreskriver. (...eller højere, men der opnås intet derved...)

Kommentér på:
Shell v-power

Annonce