{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

Erfaringer med homeplugs {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Skulle der tilfældigvis være nogen, der har erfaringer med disse homeplugs: https://www.proshop.dk/Homeplug/TP-Link-TL-PA8010P-KIT-1200Mbps-Bro-/2471538?s=homeplug - eller noget lignede (> 1 GBit)?

Jeg tænker i særdeleshed båndbredde og ved godt, at de 1,2 Gbit blot er et teoretisk tal. Mine oldgamle 200 Mbit homeplugs kan desværre ikke levere et ordentligt signal til et par IP-kameraer og fremfor at skulle grave i haven igen og lægge kabel i jorden (det er så prisen for ikke at huske det, når man graver strøm ind!!), så overvejer jeg i første omgang disse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med homeplugs
  • #1   16. aug 2016 Hvis det er et hus med en gammel el-installation kan der godt være rigtigt meget støj, og derved kan det være svært at opnå en ordentlig forbindelse med homeplugs. Hvor lang er afstanden ned til dine kameraer?

  • #2   16. aug 2016 Og der kan også være lidt udfordringer, hvis det sidder på forskellige faser - jeg har dog kun erfaring med et par ældre homeplugs fra D-Link, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente.

    Der er cirka 30 meter. Routeren er placeret i kælderen og så skal jeg levere signal til en PoE-switch ude i værkstedet.

    Kravene til et LAN-kabel, der graves ned er vel de samme som ved 230V - mindst 70 cm under overfladen?


  • #3   16. aug 2016 1200 Mbps igennem strømstikket nægter jeg at tro på kan lade sig gøre i praksis. Og 200 Mbps burde være rigeligt til IP kameraer hvis at det kørte via Cat5+ kabler, så de der Homeplugs lyder da godt noget triste hvis at de ikke engang kan trække IP kameraer med "200 Mbps".

  • #4   16. aug 2016 Det siger min hovedregning mig også, at de burde. Jeg læste en test af dem fra TP-Link, hvor den reelle hastighed lå helt nede på omkring 300 Mbit/sek og det er nok mere realistisk. Men skulle den jeg har på 200 Mbit have samme tab, så kan den heller ikke levere mere end cirka 50 Mbit/sek.

    Så begynder jeg lidt at overveje, om der skulle være signal nok. Jeg kan se, at signalet intet fejler, når jeg tester med et løst LAN-kabel. Så "noget" ødelægger signalet/stabiliteten.


  • #5   16. aug 2016 Søren, vi kører en setup ca 16 overvågningskameraer på arbejde, sat op til at overvåge vores bygning. Skal jeg prøve og se hvad deres trafikmængde er sådan at du har noget at sammenligne med?

  • #6   16. aug 2016 Det må du rigtig gerne, ja.

    Det ser ud til, at de to kameraer bruger cirka 1 Mbyte/sek kontinuerligt, så det er jo ikke fordi det er enorme mængder data de kræver. Men jeg kan tydeligt se, at billedet lagger, når jeg tester via mine homeplugs og billedet er perfekt, når jeg tester med kabel. Det bliver sgu nok en omgang med spaden tror jeg smiley


  • #7   17. aug 2016 Pardon: de to kameraer kræver selvfølgelig 1 Mbit og ikke 1 Mbyte.

  • #8   18. aug 2016 Lyder også meget sjovt, men kunne tyde på at dine kabler ikke er helt ok, eller at der er for meget støj i dem. Men er WiFI helt ude af spørgsmålet eller?. Men vores 16 kameraer trækker ca 20MBps når de alle kører aktivt.

  • #9   18. aug 2016 Ja, det virker til at være noget støj eller selve elinstallationen.

    Men jeg bed i det sure æble og gravede et kabel i jorden i stedet. Så er der i hvert fald nok båndbredde hvis der kommer flere kameraer på og jeg kan få sat TV til også. Det pudsige er, at TV sagtens kan køre derude via de homeplugs. Tak for input.


  • #10   18. aug 2016 spørgsmålet er om ikke tv'et buffer signalet, så stabiliteten ikke er så vigtig. Nu huskede du vel at ligge et tomrør ned ved siden af det kabel du gravede ned, hvis der skulle komme flere behov senere?

  • #11   18. aug 2016 Jo, det må nok skyldes hvordan signalet leveres til de forskellige enheder.

    Og ja, der er lagt rør ned smiley


Kommentér på:
Erfaringer med homeplugs

Annonce