{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Forslag til bil {{forumTopicSubject}}

Halløj

Jeg er på udkik efter en 4-hjulet krabat til at flytte rundt på min dovne krop, her til den forestående sæson med elendigt vejer.
Jeg har aldrig ejet en bil, da jeg uden problemer har dækket det transportbehov jeg nu engang har haft, med min mc. Sagen er at jeg er kommet til den beslutning at jeg simpelthen ikke gider i år.
Biler har aldrig sagt mig en skid, så jeg har absolut ingen ide om hvad jeg skal anskaffe mig, og håber at der er nogle der er et nummer mere bevandrede i bilkredse der kan komme med en god idé eller to.
Kravene fra min side er:
Skal være billig at eje (jeg er sømand, så har intet fast kørselsbehov)
Den skal være forholdsvis simpel at vedligeholde (ikke fordi jeg ikke kan, jeg gider bare ikke)
Det skal ikke være noget der ruster som noget der er løgn.

Jeg har kikket på citigo/up!/mii, en sådan vil koste mig ca. 2000kr/md fra ny, med 20k i udbetaling, Inc forsikring, vægtafgift, serviceaftale og reparationsaftale.

Hvad kan man ellers få for 20k brugt, som er nogenlunde driftsikker, men som stadig er billig at have?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til bil
  • #2   3. okt 2016 Jeg har lige købt en Kia Picanto, årgang 2004, billig, grim og ellers ikke så meget andet at sige - Jo 82å kroner om året i afgift, så ikke meget dyrere end en MC smiley

  • #3   3. okt 2016 kia picanto , det bliver nok ikke billigere , hverken med forsikring , ejerafgift eller benzinforbrug og vedligeholdelse

    vi har en som lånebil på mit job (en 2005) den levede de første 420000 km som pendlerbil før vi fik den , men en gennemtæring i bundkarret gjorde at den smed olien og maskinen døde , havde man været bare lidt opmærksom på det havde den nok kørt på den originale maskine endnu
    ellers alt andet funker stadig nu med knap 500K på klokken og de sidste 70K som låne bil med variende chauffører , med variende mekanisk sympati smiley

    så kan man leve med sådan en gang koreapotte uden AC og ikke skal trække en autotrailer eller en campingvogn så er det faktisk en fornuftig bil på trods af den kommer fra korea (KIA = koreansk industri affald) smiley


  • #4   3. okt 2016 http://www.dba.dk/hyundai-getz-16-aarg-2005/id-1027807207/
    Den kan også trække sig selv


  • #5   3. okt 2016 En fiat panda er en relativt rummelig bil, når man river bagsæderne ud (hvis der skal hentes øl i tyskland), og kan da slæbe en lille trailer.
    Og så tror den her at den er en subaru med guldfælge og blå lak smiley

    1,2 benzineren skulle være ganske holdbar, og rusten fraværende hvis den har fået undervognsbehandling et par gange tidligere.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/panda/12-ciao/3006814


  • #6   3. okt 2016 desværre lider fiatterne af de italienske elproblemer , lygter der smelter i stik , comfortelektronikbokse , motorstyringer der står af med jævne mellemrum uden grund
    det kan meget nemt blive meget dyrt , comfortelektronikboksen til sådan en panda koster lige knapt 4000 kr + moms og kodning


  • #7   3. okt 2016 Trillingerne (107/C1/Aygo) kan snart fås til den pris, om ikke andet 25.000.... Meget simpel konstruktion, ikke meget der kan gå galt. Haft min i 4 år.. kørt 70.000 km (oppe på 175.000km). Aldrig haft motorfhaveri. kun lejestøj uden slør, som er til at leve med..
    10 år gammel og stadig uden rust. (undervognsbehandling betyder alt)


  • #8   3. okt 2016 I Toyota Yaris af de første årgange.
    I modsætning til Aygo, i10 og tilsvarende, var de første Yaris ikke bygget til at vinde en priskrig.
    Har en 2003 1,0 som snart runder de 150.000km uden nogen problemer.


  • #9   4. okt 2016 I den prisklasse ville jeg uden tvivl gå efter en yaris.
    Det er en super lille bil med nærmest skudsikker teknik. Den sidste rigtig gode Toyota.


  • #10   4. okt 2016 Hvis du ikke vil have en lille pispotte men noget større så kan jeg klart anbefale en Hyundai Sonata, har haft min 2003 i over et år og har kun skulle skifte en forlygtepære og for en 2.0 er den forbavsende økonomisk i benzin.
    Nu ved jeg ikke med priser i DK ( bor selv i Irland ) men jeg betalte 750 Euro for min herovre så ville da forestille mig at den også kan fås til under 20k i DK


  • #11   4. okt 2016 Gå efter en Civic eller Corolla, så ny og pæn som mulig for 20.000kr

    så får du med garanti en bil der er billigere og bedre end alle de andre små pispotter...


  • #12   4. okt 2016 Vælg en med aircon smiley

  • #14   4. okt 2016 Som du kan se, kunne du lige så godt lukke øjnene og vælge en bil på dba.

  • #15   4. okt 2016 Toyota starlet fra 96-97 eller Yaris 1,0 eller 1,3

  • #16   5. okt 2016 vi har har vores chevrolet nubira 1.8 CDX St benzin i omkring 6 år.
    Vores er fra 2006 og modellen med en del udstyr. sådan en kan fåes fra 15-20 tusind, og man får ufattelig meget bil for pengene.

    Det vi har fået skiftet siden vi købte den, er 2 bremsekalibre. alt andet har været sliddele som fx skiver og klodser.

    Det eneste rust der er, er pga stenslag som jeg har været for doven til at gøre noget ved.

    Om den fylder for meget (I forhold til fx VW up) eller om vægtafgiften er for dyr kontra mindre biler må være op til dig smiley


  • #17   6. okt 2016 #16: Har også haft sådan en, men den var dyr i drift. Topstykket røg ved 130.000km, hvilket ifølge chevrolet mekanikeren var ret normalt. Så det skal man sikre sig er skiftet, hvis man køber en brugt. Bremsekalibre bag, skiftede vi 2 gange i vores ejertid. Det er også en svaghed ved dem.
    Men ja, rummelig bil med tørstig motor og ok med udstyr.


  • #18   7. okt 2016 #17
    vores har været utrolig billig i drift i de år vi har haft den, så der har jeg en helt anden erfaring.
    dog er vi enige om at den er ret tørstig i forhold til mange andre biler smiley


Kommentér på:
Forslag til bil

Annonce