{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.652 visninger | Oprettet:

Kim B
Kim B
Tilmeldt:
13. okt 2016
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29

Pris på skift af toppakning {{forumTopicSubject}}

Jeg mc'ere.
Jeg har lige købt en kawasaki zx6r, men finder så ud af at køber sælger den fordi toppakningen var gået. Så nu står jeg os skal have den skiftet. Jeg har fået priser fra 10 - 18000. Er der nogen der har en go' ide til hvor jeg kan få det lavet billigst. Den lader oveni købet heller ikk, så skal os have skiftet generator.
Hilsen den " lykkelige " MC ejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på skift af toppakning
  • #1   13. okt 2016 Den har forhåbentlig været billig !

  • #2   13. okt 2016 Øv øv håber sælger oplyste de fejl da du købte den. Ikke sjovt at stå med de problemer:-(

    Kan desværre ikke hjælpe med priserne kun moralsk støtte smiley


  • #3   13. okt 2016 hva årgang?

  • #4   13. okt 2016 lyder alt for dyrt......du kan jo få en anden motor til de penge...eller anden mc uden afgift til de penge

  • #5   13. okt 2016 kommer an på årgangen... Men ja det er satme mange penge

  • #6   13. okt 2016 18.000kr for at skifte en toppakning! smiley



  • #8   13. okt 2016 Køb en uden afgift, jeg vil godt hjælpe dig med at skifte motor,jeg har god plads i garagen.Det koster gratis smiley

  • #9   13. okt 2016 Godt tilbud! er det ikke bare at hjælpe med at skifte den toppakning så. Det er da lidt synd at en ellers god motor går til spilde smiley

  • #10   13. okt 2016 Tommy P> Man bliver helt glad når man ser den slags tilbud, som du kommer med smiley

  • #11   14. okt 2016 Jeg ville gå igang med at studere hvordan man gør på zx6r forums, bestille dele og gøre det selv.

  • #12   14. okt 2016 Det er slet ikke umuligt at skifte toppakning selv, ikke engang særlig svært. Og delene til det vil nok koste et par tusinde Maks. Og som allerede skrevet er det oftest bare ensretteren der er gået, den koster sikkert mellem 500-1500 smiley

  • #13   14. okt 2016 topstykke kan være blevet skævt revnet ik sikkert du opdager det hvis du selv laver det


  • #14   14. okt 2016 Hvis du er bange for at topstykke er skævt. Så kan man jo med fordel få det målt ud og planslebet ved cylinderservice smiley Der er dog ikke meget gods i mc topstykker af hvad jeg ved, så det kan være noget lort hvis det meget skævt smiley Mener ikke det koster mere end et par hundrede. Har du en god ven som er mekker så kan i klare det på en lørdag aften og dele for 1500kr cirka

  • #15   14. okt 2016 Jeg skal have:

    Skiftet og boret mine cylindre op, monteret nye stempler, ny ventiler i topstykke, tunings-kit til karburator, monteret elektronisk tænding, og self. div pakningssæt... Og så skal hele skidtet køres ind på rullefelt.

    Det bliver 15.000kr på værksted.

    Så HVORDAN kan det koste 18.000kr at få skiftet en toppakning!


  • #16   14. okt 2016 #15 fordi det er en grisk værkfører (som egentlig ikke gad opgaven) der har lavet tilbuddet smiley

  • #17   14. okt 2016 @milling.
    Er overbevist om topstykket bliver tjekket,trykprøvet og ventiler justeret til 18 k. Mener motoren skal ud af kawaen for at toppen kan pilles af.
    Din HD er lige så let at skille ad som LEGO duplo smiley du har kun 2 stempler og 4 ventiler... Selvfølgelig bruges der flere materialer i dit tilfælde, men langt færre timer.


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #18   14. okt 2016 Tusind tak for alle jeres svar. Køber havde desværre ikk oplyst mig om problemerne med den. Den er fra 99' og gav prisen for den som den ville have koster 100% iorden. Jeg har skiftet flere toppakninger på mine gamle golf 2'ere og 3'ere, men det er mere en 10 år siden, men ved ikk lige hvor meget talent jeg har for at drøfte på sådan en gammel cykel. Jeg er heller ikk 100% sikker på at det er generatoren der er gået. Kan nok os godt være ensretteren. Har skiftet batteri, men har ikk hjulpet. Jeg er lidt på herrens mark. Uanset hvad jeg gør, så bliver det en alt for dyr cykel. Det er min første, og jeg har besluttet mig for at den skal laves. Skal bare være den bedste løsning til de billigste penge,

  • #19   14. okt 2016 Kan du skifte toppakning på en golf. Så kan du også på en Kawasaki smiley køb en haynes manual, væk med frygten og bare kom igang smiley
    Skift ensretteren først ( eller lån en hvis det er muligt)


  • #20   14. okt 2016 Bedste løsning til billige penge? Find en brugt motor.. havde jeg selv gjort smiley

  • #22   16. okt 2016 #21 nu ved du jo så ikk hva jeg ka og ikk ka smiley ku somend nok hvis jeg skulle smiley og ville nok os komme an på hvornår på dæsonen det var.. hvis det var nu ku jeg nok os selv finde på og skifte den men var vejret godt og fik et godt tilbud på en brugt motor havde jeg swu nok taget den smiley

    Jeg kender godt hyggen ved at skrue smiley kæft det hyggede mig da jeg samlede min gs500 efter at have den adskildt for at få stel og kåber malet og købe masser af nye dele til den smiley


  • #23   16. okt 2016 Der er jo ingen garanti for at en brugt motor ikke har en mindre defekt/slidtage den gamle motor ikke havde, Og så har man bare skiftet problem.

    Man skifter i min verden ikke motor pga en utæt toppakning.


  • #24   16. okt 2016 enig det er sq spild af motor... se nogle guides på youtube, tag noter og skaf en haynes

  • #25   16. okt 2016 hvis han køber en uden afgift har han da mulighed for at prøve den ,,,,en rep løber hurtigt op .......han kan jo prøve tjekke ud hvor mange motorer han kan købe til den pris en rep koster......men han spørger jo , og får mange meninger

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #26   21. nov 2016 Tusind tak for alle jeres svar og alt hvad der er skrevet. Jeg tror jeg bliver glad for at være her på MC galleri med alle jer smiley jeg kørte den på værksted. Der blev skiftet toppakning, stator og lidt andre småting. Synkroniseret karburatore så nu kører den bare rigtig godt. Nu er motoren ihvertfald klar til næste sæson. Nu skal jeg bare til at lege lidt med noget lys og sådan. Endnu en gang tak til jer alle.

  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #27   21. nov 2016 Godt du fik den ud at køre..
    Må man høre hvad regningen blev på??


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #28   21. nov 2016 Den blev på lige godt 13.000.-
    Synes egentlig det var okay billig sluppet. Ikke lige med i planen da jeg købte den, at der allerede skulle være en udgift i den størrelse, men nu er den køreklar smiley


  • #29   21. nov 2016 tja så går der da også nogle år inden der kommer en igen forhåbenligt smiley

  • #30   21. nov 2016 Nogle gange må man bare bide det sure æble smiley om 13.000kr er desideret billigt ved jeg ikke, men syntes i hvert fald at det lyder rimeligt!

    Nu ve du det spiller, og skal ikke gå og spekulere mere på det. Det er også en slags penge værd smiley


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #31   21. nov 2016 Ja. Det er nemlig meget værd at jeg ved den er i orden nu. Alt andet virker sund og rask på den, så satser på en sæson uden alt for mange problemer næste år

Kommentér på:
Pris på skift af toppakning

Annonce