14.532 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Laminatgulv på gulvtæppe. Laminatgulv på gulvtæppe.

Hej alle.

Jeg skal have lagt et laminat trægulv i et værelse.
Der ligger i forvejen et gulvtæppe og under det er der et ujævnt betongulv!

Mit spørgsmål er om jeg kan lægge gulvet direkte oven på gulvtæppet for større fleksibilitet i forhold til ujævnhederne i betonen?

På forhånd tak.

Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Laminatgulv på gulvtæppe.
  • #1   13. feb 2007 Hej Michael.. Det vill jeg ikke gøre.. Man kan lige så godt lave det ordentligt fra starten.. Man kan købe noget selvnivilerende spartel, der er udemærket. Bare husk at prime det først.. Og hvis det er på betongulv skal der et undergulv under, der er dampspærrer på.. Ellers suger trægulvet fugten..
    Held og lykke

Pernille

• #2   13. feb 2007 Hej Pernille ..

Undergulv .. det kan der umuligt blive plads til smiley
    når du siger undergulv.. så mener du at bygge en "ramme" op ..?!

• #3   13. feb 2007 Nej nej.. Det er sådan noget skum med en dampspærrer på bagsiden.. Det er måske 2-3 mm tykt.. Det kan sagtens være der.. Dette kan også fåes som filt, men det syntes jeg ikke er nær så godt, og så er det nok også dyrere..

• #4   13. feb 2007 Hvorfor laver du ikk den ujævne beton - jævn. Så er det ikke en lappeløsning du er ude i, men noget der holder....også når du ser 10 år ud i fremtiden.

• #6   13. feb 2007 Ahhh Achsooo smiley
    Det kender jeg jo godt!

Ja.. jeg må hellere gøre det ordentligt .. Heller ikke fordi det er noget problem, men tænkte bare at det ville kunne lade sig gøre smiley

• #7   13. feb 2007 Mine forældre har flere gange lagt laminat trægulv oven på gulvtæppe som lagde på beton og det er sku altid gået fint uden ellers at gøre noget...

Mener måske de har lagt plastik eller et eller andet imellem tæppet og trægulvet ellers kan man også købe sådan nogle tynde plader i byggemarkeder til at ligge på gulvtæppe under trægulv..

• #8   13. feb 2007 Du bliver gladere for resultatet når det er lavet ordentligt.. Tro mig.. Jeg har set meget "ikke så godt" i min tid søm tømrer..

• #9   13. feb 2007 Det her laminatgulv er også så tyndt som ... ja, det er ihvertfald meget tyndt! smiley

Tak for hjælpen!

• #10   13. feb 2007 Michael.

Tror du har fået svar nok, men her er lige et mere.

Du må aldrig ligge oven på dit gulvtæppe, det er stor chance for at dit gulv vil bule ned af de steder du har noget tungt til at stå.
    Og alt det skidt, snavs og røg der er i gulvtæppet kan komme til at lugt rigtig meget når det bliver lukket inde men ikke lukket nok inde til at det ikke vil lugte og det kan du aldrig fjerne på anden måde end at fjerne gulvtæppet.

• #11   13. feb 2007 God pointe Jimmy .. den vej havde jeg ikke tænkt smiley

• Henrik R
    Henrik R Tilmeldt:
    feb 2005

Følger: 1 Svar: 6
    #12   13. feb 2007 hejsa.
    man ligger normalt filt under et "svømmende" gulv.
    de fås med dampspærre i, så der ikke trænger fugt op i gulvet. og det fylder ikke mere end gulv tæppet. det er ikke noet problem at bruge selve gulv tæppet som underlag,for at give et blødere gulv- men hvis beton gulvet er alt for ujævnt skal der altså spartles.
    max 2 mm pr meter.
    håber du kan bruge det til noet. ellers spørg løs.
    mvh Henrik (tømrer)

• #13   13. feb 2007 Hvis gulvet er nogenlunde lige vil jeg anbefale at lægge 20 m.m hårdt flamingo som er beregnet til gulv. Det luner og samtidligt støjdæmpning.

• #14   13. feb 2007 pernille ved squ hvad hun snakker om , lyt til hende

• #15   13. feb 2007 ole 100% nej til flamingo i et byggeri, med mindre at det er støbt ned i beton, da det er kanon brandfarligt og udvikler nitrøse gasser ved brand, er sikkert også officielt forbudt.

• #16   13. feb 2007 Det er jeg godt klar over .. men som jeg sagde at det er et speciel type som er velegnet til at lægge på beton gulvet.

• #17   13. feb 2007 Hold lige hesten !!.. jeg er gulvmand, af med gulvtæppet, der skal jo dampspærre på, og under alle omstændighedr vil gulvtæppet rådne for dig. opretningen plejer jeg at klare med noget gulvsand "kræver øvelse" derefter lægger du combifoam på "en 3 mm skum med plast" hvis du vil ha en detaljeret beskrivelse kan du bare sige til "har lagt over 100.000 kvm træ/laminat på tvivlsom beton"

• #18   13. feb 2007 Gud ja Søren...

Hehe så ku det da være jeg skulle ha dig et smut til Odense, hvis jeg nu får noget til at ligge på mit stuegulv her i fødselsdags gave på søndag.. hihi

• #19   13. feb 2007 Gitte.. helt klart kommer jeg og lægger gulv i din stue "det er jo bare et lille smut-tur".. frisk nok.. GG

• #20   13. feb 2007 Tænke nok jeg kunne regne med dig... GG
    Kan da ikke ta lang tid på sådan en Yamaha... vel

Kommentér på:
Laminatgulv på gulvtæppe.

Annonce