1.984 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 64 Svar

valg af fladskærm valg af fladskærm

efter at have monteret vores 5 år gamle fladskærm ,finder jeg ud af den ikke understøtter alle kanaler på boxertv , så nu skal jeg have nyt i elgiganten kan man få en 40 tommer til 1800 kr og et smart tv til 3400 kr kan i give input hvad skal man købe (skal være 40tommer) hvad er fordelen ved smart tv hvad ka det ?
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE40K5515XXE/samsung-40-full-hd-smart-tv-ue40k5515
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/F40B3904/tcl-40-full-hd-tv-f40b3904

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  valg af fladskærm
  • #1   4. dec 2016 Jeg "plejer" at kigge på Flatpanels.dk og se hvad der er godt.

Sidst jeg skulle have tv var samsung en af de første skærme vi fravalgte, farvedybden var dårlig og det var ren pixelsalat at se på når der var meget bevægelse i billedet - men det var så også 5 år siden.

Vi valgte et Bravia, som vi stadig har...

LG skulle være blevet et ganske ok mærke nu og er stadig forholdsvist billigt, men andre har nok klogere ting at sige smiley

• Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 2 Svar: 79
    #2   4. dec 2016 Smart TV -> Der er lidt apps fx en Netflix app, som gør at du kan streame dit abonnement direkte på skærmen, uden at skulle caste via anden enhed.
    Jeg har lige købt et Philips 49PUT6101 over nettet. Det var ikke en succes. Det lider af pixel retention.

• #3   4. dec 2016 Det kan vel erstattes af en chrome-cast til 200kr ?

• #4   4. dec 2016 Vi fik et smart fra lg for da 1. År siden.
    Genialt. Godt billede med direkte adgang til Netflix, viaplay, blockbuster osv. 10-4 herfra.

• Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 2 Svar: 79
    #5   4. dec 2016 #3 ja

• #6   4. dec 2016 Det er ikke meget modgang du møder før du slår tilbage med visakortet hvá Michael ?? smiley
    De kanaler du ikke kan se. er det overhovedet nogle du gider zappe forbi ??

Pengene kunne jo bruges på mc smiley

• #7   4. dec 2016 jeg har ikke netflix er smarttv så ligegyldigt

• #8   4. dec 2016 smiley Brian jeg har i lang tid haft et B &o med en sort stribe i , men jeg gider ikke høre på fruen mere så nu skal det ordnes , men lige de kanaler der mangler er fx discovery og et par mere ,hvor der er bil, båd ,og mc programmer ,dem kan jeg jo ikke undvære.

• #9   4. dec 2016 ja det siger du nu.... Men om 4 måneder laver du en ny tråd.:

Mit ellers nye tv kan ikke modtage signalet fra mit nye net abbonement, Hvad for et smart tv vil i anbefale ????
    Har kigget på billig og billigere smiley smiley smiley smiley smiley

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #10   4. dec 2016 "Smarte fjernsyn bruger kun deres intelligens på at skuffe dig"

http://www.fagbladet3f.dk/temaer/digitalt/bca96f74e1bc410cbd8a7c215bf70e76-20150226-bedste-billige-tv-tablets-tvbokse-og-mobiler

• #11   4. dec 2016 nævn lige de kanaler der har seværdige bil/båd/mc programmer som du ikke kan se ???

Discovery er desværre ikke hvad det var... Jeg ser det aldrig mere. det er genudsendelse på genudsendelse af ufattelig poppede programmer FYLDT med reklamer... Viasat når dem ikke til sokkeholderen smiley smiley smiley

• #12   4. dec 2016 alt er bedre end de julefilm der sendes nu ,på de andre programmer smiley mener du de er for billige dem jeg kigger på ? hvad er bedre alternativ ? Ebbe og andre er smart tv unødvendig eller ?

• #13   4. dec 2016 selvfølgeligt slår billedkvaliteten et gammelt b&o. men man får altså ikke et ret godt 40" tv for 1800,- Men så tit du skifter kan det nok ikke gå at smide 10k efter det smiley

• #14   4. dec 2016 Hvis du virkelig mener ALT slår gamle julefilm. så burde du kraftigt overveje en streaming tjeneste. TV når jeg har tid er vanedannende smiley

• #15   4. dec 2016 michael b,gå ned i din lokale tv forretning,der kan du få svar på alle dine spørgsmål og se hvad der er på marked.det får du mere ud af end her. smiley

• #16   4. dec 2016 For at svare simpelt på dit spørgsmål, et "smart" TV kan gå på nettet. Så kan du, som andre skriver, gå på Netflix og div. streaming tjenester (hvis du betaler, vel at mærke!) men du kan gratis bruge det til Youtube f.eks.
    Jeg har et Samsung, og det virker fint for mig, mit anlæg har ikke været tændt i de sidste par år, skal jeg høre musik bruger jeg Youtube på TVet smiley

• #17   4. dec 2016 "15" de sælger det der giver flest penge på bundlinjen smiley
    ja det er ikke nemt kan være jeg skal fremtidssikre med smart tv , er ikke så vanskelig med billedkvalitet,

• #18   4. dec 2016 Panasonic enkelt nemt tv med dejlige store knapper til os gamle.
    Husk PVR , det er så du kan optage , sætte på pause osv. Det er sgu rart.
    Kan man købe tv i dag uden Wi-Fi?

• #19   4. dec 2016 køb et der ikke er et smart tv hvis det er billigere så kan du jo altid købe den chromecast senere hvis du vil have apps jeg personligt har samsung desværre velvidene at de ikke holder mange år da de putter små modstande i så de ved tvene bliver defekte nogle år efter ellers vil jeg stadig anbefale samsung , sony , Medion smiley

• #20   4. dec 2016 ellers har jeg et totalt fejl frit mx 8000 på drejefod der bare stå og ikke bliver brugt .

mvh

• #21   4. dec 2016 Personligt ville jeg gerne betale ekstra for at undvære de Smart-funktioner - jeg har endnu ikke prøvet noget, der virkede ordentligt.

Ligesom 3D eller DLNA så er det sjovt i en halv time og derefter tænker man hvorfor fanden man betalte ekstra for det.

En Chromecast eller Nvidia Shield hvis du vil have noget der er smart - og SÅ virker det.

• #22   4. dec 2016 har det på nøjagtig samme måde søren brugte netflix app en kort årgang og 3D nåede jeg at købe en dvd til så var det ikke sjovt mere at sidde med de fjollede briller

• #23   4. dec 2016 Jeg ville nok undlade, at anbefale Samsung - trods jeg har et selv - men de er begyndt, at snige tvungne reklamer ind på skærmen. Så kan de bare brænde op i helvede med deres nok så gode fjernsyn.

• #24   4. dec 2016 Phillips har en høj fejlrate, så det vil jeg så absolut ikke anbefale.

LG har generelt en en god lyd og et rimeligt billede.

Samsung's 6000 og 7000 serie er klart at anbefale.

Vi har ikke reklamer på vores Samsung SMART TV smiley
    Det beror vist på, hvilke apps man putter på smiley

• #25   4. dec 2016 LG kunne jeg bestemt også godt finde på, at kigge på. Eller et Sony. Samsung, Panasonic og i særdeleshed Philips har jeg et lunkent forhold til. Jeg vil endda gå så langt, at fraråde Philips.

Eller naturligvis en projektor til når man skal se MotoGP smiley

• #26   4. dec 2016 jeg købte sidste år et 40" Phillips fladskærm, 2000 kr. tilbud i elgiganten (ikke smarttv) istedet for mit gl 32" widescreen Phillips billedrørs tv, det nye jeg har købt er vist ikke et af de bedste, men hold da op hvor er det fedt, og nu har jeg også fået sådan en cromecast, og det rykker sku da for vildt...
    anyway, da jeg stod i butikken prøvede de selvfølgelig at sælge nogle andre til min. dobbelt pris, der alle hang på væggen, og ja billed så da federe ud, men jeg havde heldigvis Google en aktikkel der beskrev hvordan de indstiller de tv de vil sælge til at vise det bedste billed,,, det her tv jeg nu har købt, er mit bedste køb længe...

• #27   4. dec 2016 #26 Når du er den lykkelige ejer af en 40" Phillips faldskæm, så flyver du vel meget ???????????? smiley smiley
    Sorry, men den var for god til ikke lige at reagere på smiley

• #28   4. dec 2016 fair nok, haha, Danm stavekontrol

• #29   4. dec 2016 har et sony 42" smart tv.
    Det virker fint, Bruger den indbyggede dr tv app meget.
    Har brugt netflix, men gider ikke at betale for eks. serier som jeg ikke får set alligevel

• #30   4. dec 2016 Køber du et SmartTV så køb et ordentligt! Mine forælde købte et SONY SmartTv for er par år siden (der er muligvis sket meget siden da). Og det er da det værste skrammel at rode rundt i... Den har funktionerne, men de er nærmest værdiløse.

Vi købte selv tv i sommers. Det blev et billigt Blaupunkt fra Føtex smiley 50'' for 2800kr... Og det er sku' fint til vores behov.

Jeg køre så alle ''smart funktionerne'' over min Xbox i stedet. NEtflix, Viaplay osv. osv. osv.

• #31   4. dec 2016 uha der er meget at tage stilling , har været i elgiganten og overvejer disse 2 ,da de har 4k og 100 hz og det skal man vist ha smiley jeg fatter hat af det der.
    http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/43UH610V/lg-43-4k-uhd-smart-tv-43uh610v?scid=SEM1 (nu kan jeg så se på pricerunner ,det kan fås for 3500)
    dette er vist magen til ikke ? ) https://www.foetex.dk/elektronik-spil/tv/alle-tv/lg-43-ultra-hd-tv-43uh610v/p/100234459?cmpid=pris_02070207000000000000

eller dette samsung http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE43KU6075XXE/samsung-43-4k-uhd-smart-tv-ue43ku6075 som jeg kan få for 5000kr

har i nogle input ?

• #32   4. dec 2016 4K er vist lidt lala - har du overhovedet noget materiale i 4K? Indtil videre er det vist primært Netflix, der tilbyder noget i 4K (om end det da stille og roligt kommer på markedet).

• #33   4. dec 2016 Jeg købte et helt nyt 2016 LG i sommers og det er jeg ovenud tilfreds med. Det er et smart tv, men bruger dog kun smart delen, når jeg streamer fra min NAS i netværket.

3D kan godt gå langt udenom....alle producenterne er stoppet med at lave dem, da de, efter undersøgelser, ikke bliver brugt særligt meget. Det er, som andre siger her, kun sjovt i starten.

Hvis man er typen som bruger tvét til feks konsol spil, vil jeg da klart anbefale LG´s dualplay versioner. Her kan man, hvis man spiller konsolspil, køre fuld skærm, selvom man er 2 spillere, da man her kan bruge specielle 3D briller, så den ene spiller kun ser det "højre" billede og den anden spiller kan kun se det "venstre" billede.
    Nice lille feature synes jeg.

• #34   4. dec 2016 #33 Det udelukker jo fuldstændig snyd smiley Det er jeg ikke fan af.

• #35   4. dec 2016 #34
    LÅL

• #36   4. dec 2016 Enig i at et Samsung tv minimum skal hedde +6000 for at skærmen er værd at se på. I Smart tv-funktioner plejer Samsung at ligge forrest, hvad understøttede filformater og indbyggede apps angår. (Har også en udvikler-funktion, hvor du kan lægge apps ind som ulango.tv, hvis den indbyggede siptv app siptv.eu ikke giver tilstrækkelig mange iptv-kanaler. Hvis det er det, du er ude efter).

Og Flash er der ikke mange andre end de nyeste Samsung tv og BD-spillere, der understøtter; har lige igår set BBC1 og ITV1 (engelsk tv) fra den frie www.filmon.tv via den indbyggede web browser på en Samsung H-serie BD-spiller med Smart tv-funktion. Samsung E-serie tv'ets web browser kan ikke at vise Flash-tv-billedet.

Rigtig god skærmkvalitet fandt du også på Panasonic's LED tv efter de droslede ned for plasma-teknologien for et par år siden. Men deres smart tv-funktioner er begrænsede. ( www.ctmagazin.de)

God jagt smiley

• #37   4. dec 2016 har i lagt mærke til .

at uanset hvor tit man skifter sit tv ud, og uanset hvor dyrt et man køber, så er det ,det samme lort der bliver sendt i det og med totalt til grin mega mange igen og igen genudsendelser som man har set mange gange før .

gaaaab

smiley smiley

mvh

• #38   4. dec 2016 tak til alle der bidrager er konklusionen at jeg bare skal købe det billigste af de 2

• #39   4. dec 2016 Hvorved kanaludvalget qua antenneforhold, kabettvpakker og de før omtalte streaming- og IPtv-tjenester heldigvis spiller en stor rolle for udvalgets mangfoldighed og kvalitet smiley

• #40   4. dec 2016 Det kommer jo netop an på, om du vil bruge (hvilke) Smart tv-funktioner, og hvad du synes om billedet på de enkelte apparater. Altså retur til Start – uden at indkassere 200 kr...

• #41   5. dec 2016 Drop de der fesne kanaler og stream direkte fra din pc..4K selfølgelig

• #42   5. dec 2016 Jeg ville købe et UHD TV (4K) Da både Netflix og Youtube kan vise 4K indhold og 4K bliver mere og mere almindeligt.
    Samtidig ville jeg gå efter HDR (High Dynamic Range) som viser en bedre kontrast mellem farver.
    Minimum 100Hz. for et mere flydende billede.

Jeg er stor fan af ekstern "smart TV" som f.eks Nvidia Shield og Chromecast, men hvis jeg skulle have smartdelen i TV skal det være Android styresystem da det giver dig flere muligheder med apps. Hvis du vælger et smart TV skal du også være opmærksom på processor hastigheden og det vil sige et high end TV (dyrere). Nyere Sony kører Android. Som regel bruger LG WebOS 3.0 og Samsung Smart HUB 2015 eller Tizen.

Hvis du kun skal bruge Youtube og Netflix er Tizen et meget brugervenligt system.

• #43   5. dec 2016 "42" er der et af de 2 Lg eller samsung der lever op til de krav du skitserer ?

• #44   5. dec 2016 Bud KUNNE være:
    Samsung 40" Ultra HD 40KU6405

De er ikke glade for at oplyse hz men Samsung siger selv at 6-serien kører 100hz.

LG: LG 40" UHD LED Smart TV 40UH630V

Prisen er omkring de 4000 kroner på begge

• #45   5. dec 2016 så er der der hængt et et LG 43 tommer som jeg linkede til højere oppe , og foreløbig er jeg meget positiv-

• #46   5. dec 2016 Det tror jeg bestemt heller ikke du går galt i byen med. Tillykke med det smiley

• #47   5. dec 2016 tak umiddelbart er det rigtig fint , og datteren mente vi skulle have netflix så det er også installeret ,nu er vi klar til vinteren smiley underligt alt det et tv kan nu for 3400 , sidste gang mener jeg at jeg gav 34000 kr for et tv !

• #48   5. dec 2016 Jeg ved godt du skriver billigt, men bare for sjov, når du er i butikken, så tag et kig på lg med oled-panel. De billigste koster 13k for et 55' det er så fedt at det kilder alle de rigtige steder smiley

• #49   5. dec 2016 (skal være 40tommer) smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #50   5. dec 2016 40 tommer er stort i cirka 40 minutter - så vil man faktisk gerne have 80 tommer smiley

• #51   5. dec 2016 Det kommer an på afstand til tv'et. 40 duer fint hvis man sidder 2,5 til 3,5 meter fra skærmen. Længere væk så kan det nemt bære et større tv. Men hvis man ikke vil have et stort tv, så er 40 fint. Mit næste tv bliver lg oled 55'.

• #52   5. dec 2016 Enig - selvfølgelig kommer det an på afstanden. Jeg synes blot man hurtigt vænner sig til størrelsen.

• #53   5. dec 2016 Det gør man også, jeg har 50' og jeg sidder 5 meter fra, jeg kan sagtens have et 65' men hvis det skal være oled (og det skal det) så bliver det meget dyrt smiley

• #54   5. dec 2016 grunden til de 40 e væggen den hænger på , og en gammel 40 tommer er samme bredde som en 43 tommer

• #55   5. dec 2016 65 tommer og OLED går bare slet ikke hånd i hånd smiley

• #56   5. dec 2016 Ikke prismæssigt, men opleveæsmæssigt gad jeg godt smiley

• #57   7. dec 2016 Bemærk at Samsung lige har annonceret at de vil begynde at sende reklamer direkte til ens TV - Dvs. du kan ikke slippe ved at skifte kanal eller lign. Så vidt jeg ved er de ikke begyndt på det i Danmark endnu. Det er bare lige en heads up.

Vi har 2 x LG 4K TV herhjemme (ét på 65" og ét på 49"). De fungerer absolut upåklageligt. Nærmest det vigtigste du kan gøre når du skal ud og købe - uanset mærke og pris, er at undersøge tingene grundigt hjemmefra. Det er løgn og Latin der står på æskerne og dem der sælger dig dem giver dig det samme løgn og Latin hvis du spørger (her tænkes specielt på Hz)

• #58   7. dec 2016 Og den vidunderlige kvalmelde påtvungne reklame stukket direkte ned i halsen på et Samsung kan man ikke slippe for - den kommer helt automatisk via opdatering. Så sørg for, at få slået automatiske opdateringer fra.

http://www.recordere.dk/2016/11/samsung-nu-sender-vi-reklamer-til-dit-tv/

Jeg er ved at brække mig af væmmelse, når jeg læser en fra Samsung udtale sig så vederstyggeligt.

• #60   7. dec 2016 A Hayabusa: Ja det er nemlig. De bruger alle mulige smarte tricks til at få det til at se ud som om at de har mange flere Hz end de egentlig har. Derudover, så har nogle så også forskellige Hz på forskellige indgange. Har set 4K TV som kun var halv så god opdateringsrate på TV signaler som den var på USB og HDMI... men det skrev de selvfølgelig ikke nogen steder. Så ALT panorering hakker når man sidder og ser TV, men hvis man ser film man selv har sat på (og det der bliver vist i butikken selvfølgelig) ser det fint ud.

Mit råd: Når du står i butikken eller sidder online og har kig på en specifik model. Så søg på google på specs, anmeldelser, test, reviews og alt andet man kan komme i nærheden af. Det der står på skiltene og det som producenten oplyser kan man ikke regne med.

Her er en meget god forklaring på det.
    http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1288865091

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #61   9. dec 2016 Da jeg købte mit 46" Sony Bravia kunne det vise Youtube, så de videoer jeg fandt på mobilen blev vist på TV'et når jeg trykkede på det blå ikon. Nu kan jeg ikke se YouTube på TV'et længere.

NetFlix kom kun på den amerikanske version af mit TV.

TV-producenterne er interesserede i at sælge nyt hardware, og opdaterer kun det gamle i nogle få år.

• #62   2. jan 2017 Hvad kan de kloge hoveder anbefale i 55" genren ? smiley
    vi skal have lavet ny tv stue, jeg kigger lidt på

http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hifi/tv/fladskaerm/samsung-55k5505-smart-tv

og

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE55KS7005XXE/samsung-55-4k-uhd-smart-tv-ue55ks7005

men har ikke fulgt så meget med i den verden....
    vi bruger yousee, viaplay osv

• #63   2. jan 2017 jeg kan kun bidrage med ; at LG vi købte virker kanon og med et rigtig godt billede på,

• #64   2. jan 2017 Jeg ved godt hvor jeg havde brugt pengene smiley

• #65   2. jan 2017 På nordkapturen!? smiley

Kommentér på:
valg af fladskærm

Annonce