23.553 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Vag's tsi motorer Vag's tsi motorer

Hej

Jeg overvejer at skifte min Octavia fra 06 ud med en nyere model, ligeledes benzin pga vores kørselsmønster.
Dermed er der jo kun diverse tsi motorer at vælge imellem, men når man kigger på brugte modeller, synes der næsten ikke at være nogle der har rundet den 100kkm, er der en grund til det ?

Ved godt de er en relativ ny motor, men synes dog stadigt den har været fremme så mange år at der burde være rullet mange km i dem !!!

Er det bare en motor man skal holde sig fra ?

P.s har også lagt emnet op på BG

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vag's tsi motorer
  • #2   20. dec 2016 Jo men niver det heller ikke, det svindel med deres diesel motorer jeg spørger ind til men holdbarheden af deres tsi motorer

• #3   20. dec 2016 Nogle modeller havde problemer med en "kædestrammer" så vidt jeg husker. VAG tog vist en del på kulance, men der var lidt ballade omkring det som jeg husker.

• #4   20. dec 2016 kæden giver sig og så bliver baby sløj, jeg kan ikke huske hvilke modeller det drejer sig om, men 1,4 og 2,0 var vist de bedre. Har en kammerat der laver sådan noget til dagligt, og det var ikke en opløftende samtale da vi begyndte at snakke om hvilke VAG motorer man godt kunne købe, jeg er selv lidt på udkig efter noget lidt mindre hvor der stadig er plads til noget enduro grej i bagage rummet.

• #6   20. dec 2016 Er godt Klar over det med kæden, de er så gået tilbage til tandrem igen, ved dig ikke lige hvornår de skiftede tilbage

Gasser kan ikke åbne den fb side

• #7   20. dec 2016 Det er primært 1,2 og 1,4 motorerne fra før 2012 der har problemet med taktkæden. Alle dækkes pr kulance såfremt service er holdt korrekt.
    Har selv en Skoda med 1,2 tsi 105 motoren. Den kører ganske fint, og har tilpas med moment til, at en tur på motorvejen ikke bliver træls.
    Den har nu kørt ca 120.000km og har intet at udsætte på den. Olieforbruget mellem service (30.000km) er ikke noget der bekymrer mig. Har endnu ikke skulle efterfylde.

• #8   20. dec 2016 Skiftede i år fra en 122 HK 2011 årgang TSI til en 150 HK fabriks ny.
    Den gamle gik fint men 122 er absolut noget i underkanten til en Octavia.
    Den nye kører forrygende smiley .

1,2 modellen finder jeg alt for svag til en Octavia hvor imod den virker mere anvendelig i Rapid og Fabia.

• #10   20. dec 2016 Mener du 1.4 Johan, synes ikke lige jeg har hørt om 1.6 tsi ? Har du med dem dagligt at gøre ?

• #12   20. dec 2016 Hr en 1.4 tsi som har rundet 160k problemfrit. smiley det er kun vandpumben og flextøret som er blevet skiftet. Og selvfølgelig diverse sliddele via service

• #13   21. dec 2016 Jeg er mekaniker og har arbejdet rigtig meget med dem.
    De første årgange, de var ikke gode.
    Mange fokuserer på kædeproblemerne, men det er måske et af de mindste problemer med motoren.

Jeg har set på 3 eller 4 af de har flækket stemplet på cyl1 = ny motor.
    Derudover har de massive sodproblemer fordi den er med direkte indsprøjtning, så ventilerne bliver ikke vasket af af benzinen. Det kan afhjælpes en del med vpower.
    Når de så er sodede og indsugningen skal afmonteres for rens, så har vi set en del gange at belægning på railen til dyserne er så dårlig ved pakfladerne så den skal skiftes da den ike kan blive tæt igen - mener den koster ca 4000+m.

Mht kædeproblemerne, så har vw taget lidt på deres skuldre, men slet ikke nok.
    Faktisk vil vw ikke dække pr kullance hvis der er under 4 sekunders kædestøj ved start. Når der er 4 sekunders kædestøj, så er kæden så slidt, at vi har set engang eller 2 at den kan hoppe en tand hvis motoren render baglænds f.eks. ved parkering. De burde dække så snart der kom støj i stedet for at lade folk køre med extremt opslidte dele.

Find dig en der er så ny så den har tandrem, på den næste generation har de rettet de fleste af fejlene smiley

• #14   21. dec 2016 Takker for svarene - det er utroligt svært at tegne sig en generelt billede ??

Jesper j hvad er det for nogle årgange du vil tilråde at købe, her tænkes mest på 1,2 1,4 eller den helt nye 1,0 tsi

• #15   21. dec 2016 Jeg kan ikke huske hvornår de nyere generationer kommer. Men der er væsentligt færre problemer med 1,2 fremfor 1,4...

• #16   22. dec 2016 Det lyder lidt som en tikkende bombe for min bank konto det der.

Tror jeg hopper på noget fransk diesel igen, 1,5 Renault eller 2,0 PSA, hvis jeg føler mig heldig 1,6 VAG eller 1,6 PSA 8v (diesel naturligvis)

Og til Søren, god jagt og held og lykke

• #17   22. dec 2016 Du skal ikke tage en 1,6 commonrail fra VW, uha de er dyre at holde kørende.
    Tror noget af det mest fejlfrie diesel på markedet er Renaults.

• #18   23. dec 2016 Jeg har en Octavia /1,8 TSI fra 2013 med 180 HK. Har nu kørt 95000, problem frit og uden olieforbrug. Den har dsg gear også det har været problemfrit, iøvrigt kører den forrygende godt.

• #20   24. dec 2016 Det var nu også bare ment som min historie, jeg har vist aldrig lovet at alle andre holder på samme måde.

• #21   24. dec 2016 Vi kører tsi motorer i hele familien, selv har jeg nummer to.
    På jobbet er der en 7-9 stykker med samme motor.
    Ingen form for problemer nogen steder.
    Det er noget vrøvl skrive som om problemet var generelt.

• #22   24. dec 2016 Har haft en 2,0 TFSI i Audi A6. Trimmet med BSR til 230 hk. Kørte som en drøm og intet olieforbrug. Solgt ved 155 tusinde. Har nu en 200 Hk tsi i Passat CC. Stadig en drømme motor og nul problemer. Denne er med kæde og har nu gået 192 tusinde uden mislyde. TFSI/TSI blot familie navn Audi/VW. Men jeg må indrømme at deres 1,4 tsi er noget af det bedste jeg har prøvet. Sikken en dejlig vibrations og støjsvag motor. Aner ikke noget om holdbarheden på denne, men woow sikken en perle af en motor.
    Alle kender en eller anden der altid har noget skidt eller godt at sige og sikkert nogle motore er mere sårbare end andre.
    Køb den du synes giver mest glæde at køre. God Jul.

• #23   24. dec 2016 Må nok indrømme jeg er lidt skeptisk med de små turbo motorer, og når en som Jesper J skriver der er nogle træls og dyre problemer med dem tja så kommer man da mere i tvivl. Jeg går MEGET op i det er en pålidelig vogn.

Som sagt er det utroligt svært at tegne sig et fornuftigt billede, men nu har jeg læst en del på diverse intra, og synes det lyder til kogle grimme regninger fra tid til anden.

Har i stedet overvejet en Honda Civic Tourer 1.8 i-vtec evt med et par år på bagen

http://www.bilerneshus.dk/biler/honda/civic-18-i-vtec-elegance-tourer/263233063/

Tror nok mere på en gammel 1.8 uden turbo, plus det faktisk virker som en lækker bil

• #24   24. dec 2016 Problemet er at et dårligt rygte spreder sig meget hurtigere end et godt ry, derfor bliver det blæst helt ud af proportioner, spørgsmålet er bare, vil DU være den ene % som står med sådan en monster regning som man hører om fra tid til anden, jeg skal ikke tage chancen NO WAY!
    God jul

• #25   24. dec 2016 hvad skulle der være i vejen med 1,6tdi'en ud over en sløj egr/køler?

Honda's 1,6 diesel skulle også være rigtig god, men jeg vil ikke ane hvor, ud over Honda, jeg skulle gå hen når der skulle laves noget på den, de ligner noget fra Enterprice, og de er lidt dyre.

2,0PSA HDi'en er jeg på nr 2 af, første kørte 520.000 og så kunne det ikke svare sig at skifte starter, generator og kabineblæser, og nr 2 har nået 365.000, så ja det er en lorte motor.
    Olie og filter skift, og gerne før de der overdrevne intervaller, er noget af det bedste du kan gøre for din motor.

NB: nogen der kender noget til om det passer at gearkassen er så dårlig i Opel Astra's 1,7 diesel (130HK) som jeg har læst

• #26   24. dec 2016 25#
    Egr, dyser og div el- og følerfejl.
    Egentligt ikke så galt bortset fra at den motor er sygeligt dyr i stumper og besværlig at arbejde på.
    Går egr på en PD motor kan du køre fra værkstedet en time senere med en regning på 1000 kr. Går den på en CR motor kan du forvente at du skal undvære den hele dagen + en regning på 8-10.000 kr alt efter model.

• #27   25. dec 2016 Har næsten lige renset og smurt egr ventilen på min, og det tog vel 2 timer alt i alt, og jeg har aldrig haft en af før, så det andet lyder helt galt.

• #28   25. dec 2016 Honda's 1,8 er ret skud sikker og køre fantastsik
    Den skal pryglet som en CBR Rr før der sker noget men det en Drivers car der giver en lyst til at tage sving og små veje.

Jeg kigger selv ofte efter dem. Som plus er de ofte ret veludstyret.

Ang. Opel gearkasser. Så ved jeg at 1.9motorens gearkasse smider et hovedelejre ret ofte. Det ikke super farligt det larmer bare. Om det samme gearkasse på 1.7 ved jeg ikke.

Civic Diesel er enormt stærk Tror den stammer fra en Fiat/Alfa og så har Honda leget lidt med den. Så det en go ting (kan også være Honda's egen)

Kommentér på:
Vag's tsi motorer

Annonce