23.553 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
24 Svar
Vag's tsi motorer Vag's tsi motorer
Hej
Jeg overvejer at skifte min Octavia fra 06 ud med en nyere model, ligeledes benzin pga vores kørselsmønster.
Dermed er der jo kun diverse tsi motorer at vælge imellem, men når man kigger på brugte modeller, synes der næsten ikke at være nogle der har rundet den 100kkm, er der en grund til det ?
Ved godt de er en relativ ny motor, men synes dog stadigt den har været fremme så mange år at der burde være rullet mange km i dem !!!
Er det bare en motor man skal holde sig fra ?
P.s har også lagt emnet op på BG
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 91 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
jun 2016
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 24
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
nov 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 118
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 91 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
Gasser kan ikke åbne den fb side
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Har selv en Skoda med 1,2 tsi 105 motoren. Den kører ganske fint, og har tilpas med moment til, at en tur på motorvejen ikke bliver træls.
Den har nu kørt ca 120.000km og har intet at udsætte på den. Olieforbruget mellem service (30.000km) er ikke noget der bekymrer mig. Har endnu ikke skulle efterfylde.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
Den gamle gik fint men 122 er absolut noget i underkanten til en Octavia.
Den nye kører forrygende
1,2 modellen finder jeg alt for svag til en Octavia hvor imod den virker mere anvendelig i Rapid og Fabia.
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 91 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 40
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
De første årgange, de var ikke gode.
Mange fokuserer på kædeproblemerne, men det er måske et af de mindste problemer med motoren.
Jeg har set på 3 eller 4 af de har flækket stemplet på cyl1 = ny motor.
Derudover har de massive sodproblemer fordi den er med direkte indsprøjtning, så ventilerne bliver ikke vasket af af benzinen. Det kan afhjælpes en del med vpower.
Når de så er sodede og indsugningen skal afmonteres for rens, så har vi set en del gange at belægning på railen til dyserne er så dårlig ved pakfladerne så den skal skiftes da den ike kan blive tæt igen - mener den koster ca 4000+m.
Mht kædeproblemerne, så har vw taget lidt på deres skuldre, men slet ikke nok.
Faktisk vil vw ikke dække pr kullance hvis der er under 4 sekunders kædestøj ved start. Når der er 4 sekunders kædestøj, så er kæden så slidt, at vi har set engang eller 2 at den kan hoppe en tand hvis motoren render baglænds f.eks. ved parkering. De burde dække så snart der kom støj i stedet for at lade folk køre med extremt opslidte dele.
Find dig en der er så ny så den har tandrem, på den næste generation har de rettet de fleste af fejlene
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 91 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
Jesper j hvad er det for nogle årgange du vil tilråde at købe, her tænkes mest på 1,2 1,4 eller den helt nye 1,0 tsi
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
Tror jeg hopper på noget fransk diesel igen, 1,5 Renault eller 2,0 PSA, hvis jeg føler mig heldig 1,6 VAG eller 1,6 PSA 8v (diesel naturligvis)
Og til Søren, god jagt og held og lykke
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
Tror noget af det mest fejlfrie diesel på markedet er Renaults.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
På jobbet er der en 7-9 stykker med samme motor.
Ingen form for problemer nogen steder.
Det er noget vrøvl skrive som om problemet var generelt.
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 477
Alle kender en eller anden der altid har noget skidt eller godt at sige og sikkert nogle motore er mere sårbare end andre.
Køb den du synes giver mest glæde at køre. God Jul.
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 91 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
Som sagt er det utroligt svært at tegne sig et fornuftigt billede, men nu har jeg læst en del på diverse intra, og synes det lyder til kogle grimme regninger fra tid til anden.
Har i stedet overvejet en Honda Civic Tourer 1.8 i-vtec evt med et par år på bagen
http://www.bilerneshus.dk/biler/honda/civic-18-i-vtec-elegance-tourer/263233063/
Tror nok mere på en gammel 1.8 uden turbo, plus det faktisk virker som en lækker bil
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
God jul
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
Honda's 1,6 diesel skulle også være rigtig god, men jeg vil ikke ane hvor, ud over Honda, jeg skulle gå hen når der skulle laves noget på den, de ligner noget fra Enterprice, og de er lidt dyre.
2,0PSA HDi'en er jeg på nr 2 af, første kørte 520.000 og så kunne det ikke svare sig at skifte starter, generator og kabineblæser, og nr 2 har nået 365.000, så ja det er en lorte motor.
Olie og filter skift, og gerne før de der overdrevne intervaller, er noget af det bedste du kan gøre for din motor.
NB: nogen der kender noget til om det passer at gearkassen er så dårlig i Opel Astra's 1,7 diesel (130HK) som jeg har læst
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
Egr, dyser og div el- og følerfejl.
Egentligt ikke så galt bortset fra at den motor er sygeligt dyr i stumper og besværlig at arbejde på.
Går egr på en PD motor kan du køre fra værkstedet en time senere med en regning på 1000 kr. Går den på en CR motor kan du forvente at du skal undvære den hele dagen + en regning på 8-10.000 kr alt efter model.
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 675
Den skal pryglet som en CBR Rr før der sker noget men det en Drivers car der giver en lyst til at tage sving og små veje.
Jeg kigger selv ofte efter dem. Som plus er de ofte ret veludstyret.
Ang. Opel gearkasser. Så ved jeg at 1.9motorens gearkasse smider et hovedelejre ret ofte. Det ikke super farligt det larmer bare. Om det samme gearkasse på 1.7 ved jeg ikke.
Civic Diesel er enormt stærk Tror den stammer fra en Fiat/Alfa og så har Honda leget lidt med den. Så det en go ting (kan også være Honda's egen)
Vag's tsi motorer