Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bosch Compress 6000 VS 7000
  • #1   28. dec 2016 Er 6000 ikke 9Kw, så giver det vel sig selv at du skal bruge 7000.
    Hvis kompressoren er inverter styret, spare du som regel lidt energi med den store, ved den samme ydelse. De fantastiske SCOP værdier er ved højst 50 % ydelse, når ydelsen udnyttes fuldt ud falder SCOP.

• #2   28. dec 2016 Både 6000 og 7000 fåes i 5,7,9,13,17 w udgaver. Jeg gætter på at jeg skal bruge en 13w til mit hus (200m2)

Men forskellen på de to modeller, udover design...du siger inverterstyret, men er de ikke alle det?

• #3   28. dec 2016 Og er der en bedre pumpe en bosch?

Og bør man kigge på solceller til at supplere...
    Ja mange spørgsmål melder sig ??

• #4   28. dec 2016 Prøvede lige at tjekke modellerne på Bosch.dk, elendigt materiale men ja de er begge inverter styret, SCOP er ens, men forskellen skilter de ikke ligefrem med..
    Størrelsen afhænger MEGET af hvor stort dit varmetab er, men ja umiddelbart 13 Kw.
    Når du køber varmepumpe, så tjek muligheden for forlænget garanti, du får ikke repareret meget for 5000,- når vi snakker print etc.

• #5   28. dec 2016 Solceller er vist for sent. Mitsubishi og Panasonic laver også noget lignende.
    Jeg synes godt om de er på R-410A kølemiddel, inverterstyret og med indendørs veksler.

• #6   29. dec 2016 En kvalificeret installatør kan beregne hvor stort et anlæg du skal bruge.
    Belært af mine egne erfaringer, vil jeg opfordre dig til at tage en el installatør med på råd, samt få et tilbud på han del af installationen. Varmepumpen har en elpatron til at give tilskud, når det er for koldt til at der kan hentes tilstrækkelig varme udefra. Det betyder at du skal bruge en 25A forsikring. Forestil dig at du er ved at lave mad på komfuret, vaskemaskine og tørretumbler kører, og nu vil varmepumpen så også lige have en 20A til at give varme....har du strøm nok til det?? Jeg har ikke, men det kunne el installatøren da fikse, det ville han så bare have 20K for + moms forståes!
    Bygningsreglementet stiller i øvrigt krav om at du skal have en bimåler på din varmepumpe, men det ved el installatøren forhåbentlig alt om.
    Held og lykke med projektet

• #7   29. dec 2016 El installatøren ved hvordan elinstalation skal laves, spørg kølemanden om varmepumpen, det ved han nemlig noget om.
    De fleste pumper kan du indstille effekten på varmelegeme fra 3 Kw, der skal maksimalt tilsluttes 2x 400v/16A. Hvor bimåleren kommer ind ved jeg ikke, men igen de fleste pumper indbygget forbrugsmåler du kan aflæse.

• #8   29. dec 2016 Tak for svarene - der er heldigvis en hel uge til jeg skal købe :-S
    Jeg har haft en energimand ude, han anbefalede de 13KW

Jeg har tidligere haft kig på Vølund, Panasonic og andre pumper, men de fleste tests anbefaler Bosch Compress - ville gerne høre fra nogen der har valgt andre pumper og hvilke erfaringer de har ?

• #9   29. dec 2016 Har monteret flere Panasonic Aquera, de sidste deres AllinOne. Det virker godt, men prisen er også høj. Vølund skulle være en Mitsubishi bag ved lågen. Kender kun Bosch fra luft/luft, ikke hverken bedre eller ringere.

• #10   29. dec 2016 http://www.billigventilation.dk/shop/panasonic-aquarea-all-in-one-t-cap-12-kw-1205p.html

hvis det er denne her er den faktisk billigere end jeg har kunne finde bosch til

• #11   29. dec 2016 hmmm det er vist kun ude-delen, den koster 80 af de lange som komplet
    modsvarende bosch 6000 der i alt koster 73

• #12   29. dec 2016 Nederst står at sættet består af ude og inderdel, det er en skarp pris. Husk at spørge dem til mulighed for ekstra garanti, er ikke sikker på importøren støtter den forhandler.

• #13   29. dec 2016 Ja - sørme så....så kan jeg slippe med 60k - dejligt smiley
    tror ikke at jeg får tilbudt ekstra garanti, men prøver da lige...

• #14   29. dec 2016 Nej man skal som regel lave serviceaftale

• #15   1. jan 2017 Kunne du måske svare mig på hvor høj fremløbstemperatur den Panasonic har, jeg har ikke kunne finde det nogen steder. Bosch Compress 6000 praler med 62 grader hvilket er fint for sådan noget smiley

• #16   1. jan 2017 Du skal ikke have varmepumpe, hvis du har behov for 62 grader fremløb.
    Ideen med en inverter pumpe er, at du ikke køre højere end ca. 40 grader og dermed på en lav frekvens. men den kan sikkert lave samme temperatur da kølemidlet er det samme.
    http://www.aircon.panasonic.eu/DK_da/ranges/aquarea/t-cap/

• #17   1. jan 2017 Jeg har ikke behov for 62 grader, jeg har brug for at gulvet bliver ca 25grader - jeg var bare nysgerrig på fremløbstemperaturen da de ikke reklamere så meget med det smiley

• #18   1. jan 2017 Nogen skriver at det anbefales at tilkøbe et "buffer-system" til den pumpe, for at forhindre at den skal starte unødigt op (og bruge energi) - hvad er tankerne der?

• #19   1. jan 2017 Og endnu en ting - de radiatore som systemet også har - er de værd at kigge på ?
    jeg har en første sal hvor der skal trække nogle radiatore op da jeg ikke kan få gulvvarme på der smiley

• #20   1. jan 2017 Det er jo kun fordi du sidder på dine hænder der ikke er gulvvarme på 1sal smiley
    Skift nu det gulv når du er i gang!
    Buffer tanken er lidt svær at rådgive om.... Pumpen tager ikke skade af start/stop men hvis du på nogle tidspunkter har en overproduktion af strøm, er en buffertank et fornuftigt sted at gemme det..

• #21   1. jan 2017 Jeg kan ikke skifte gulvet deroppe da der af uforklarlige årsager at lagt betongulv der skal brækkes op.

• #22   1. jan 2017 Det er altså INGEN problem Rene. Så lægger du gulvvarmen oven på betonen, det kan gøres så gulvet kun hæves 3cm over betonnen. Væk med sparklisten og sav 1,5cm af bunden af dørpladerne .... Bum så har du lækkert rengøringsvenlig og moderne gulvløsning i bunkerens udsigtsetage smiley

Hold op med at se forhindringer, se sjove udfordringer smiley

• #23   1. jan 2017 Der er buffer i Panasonic all in one, jeg tror næsten også der er i Bosch.
    Den forrige Panasonic T-cap skal tilsluttes en buffer.
    Hvis overetagen er godt isoleret, og der er tilstrækkeligt radiatorer skal det nok lykkes.

• #24   1. jan 2017 den kreative og sjove udfordring må vente til næste budgetår smiley i denne omgang kommer der 3 radiatore op i de to rum der er.

Lyder lækkert at der er buffer i systemet - det virker mere og mere oplagt at vælge panasonic´en (og så spare 30k i forhold til bosch) smiley

• #25   1. jan 2017 Havde vi været gift, så var din Nordkap tur blevet brugt til at lave det varmesystem ordentligt i første omgang !!! smiley smiley

• #26   1. jan 2017 Godt jeg har en kone der prioriterer bedre på mine vegne smiley

Kommentér på:
Bosch Compress 6000 VS 7000

Annonce