Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Relex Smile øjenoperation
  • #1   4. jan 2017 Hvad siger øjenlægen og/eller optikeren?

• #2   4. jan 2017 Hejsa.

Jeg vil rigtig gerne høre dine erfaringer, når det hele er godt overstået.
    Skal du have lavet begge øjne? Hvad har du af styrke nu? Skal du have lavet det i DK, og hos hvem? Evt. hvad pris har du fået det til smiley ?

Mvh Rasmus.

• #3   4. jan 2017 Til Rasmus :

Jeg har -6 på begge øjne (defor bliver det lavet gratis på Århus Universitetshospital)

• #5   4. jan 2017 Nej Søren, det ved jeg sgu godt *g*

• #8   4. jan 2017 Til Søren :
    Jeg bor tæt på hospitalet, ingen problemer der smiley

• #9   4. jan 2017 Jeg har fået Relex Smile
    Fik det i 2010 da det lige var kommet frem på Århus Universitets Hospital.
    Den er smertefri, du kan føle du har lidt grus i øjnene bagefter, du skal smøre øjnene med noget vædske.
    Dagen efter operationen kunne jeg se 6/6 på begge øjne og kunne køre bil uden problemer.
    Skriv hvis du vil vide mere.
    Hygge

• #10   4. jan 2017 det må da være som at blive født på ny,tillykke. smiley

• Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 231
    #11   4. jan 2017 #6
    Hvorfor skulle man få stesolid til sådan en operation? det er da ikke et smertestillende/bedøvende middel..

• #13   4. jan 2017 Jeg fik lavet en lastik øjenoperation for 15 år siden

• #14   4. jan 2017 De giver dig ikke noget smertestillende ud over det de putter i øjet. Du er ved bevidsthed under hele seancen og de tager formegentlig begge øjne samtidig. Gjorte de ved mig.

• #15   4. jan 2017 Har prøvet lasik. Havde -7,5 for 4år siden. Ubehagelig operation, og meget lysfølsom på dagen! Et par dage med ubehag, derefter intet at bemærke.
    Har aldrig fortrudt, fantastisk at kunne se uden linser/briller smiley

• #16   5. jan 2017 Jeg har ikke hørt om nogen som har haft nævneværdige gener efter operation, heller ikke umiddelbart efter.

Selv fik jeg i stedet en Femto-LASIK hos Euroeyes fordi jeg havde bygningsfejl. Jeg kunne se fint bagefter, men skulle dråbe med alverdens øjendråber. I en måned efter døjede jeg en del med kraftige hovedpiner på trods af solbriller og havde enkelte "anfald" hvor øjnene gjorde ret ondt i måske 5 minutters tid. Jeg fortryder intet, og alm. laser skulle være en del mere skånsomt.

Så du kan vist tage den helt med ord. Måske du skal køre mc med solbriller i tiden efter, blot et gæt, men i så fald går det jo nok også.

• #17   5. jan 2017 Jeg fik operation meget tidlig 19 år og betalt af staten, idag bruger jeg brille eller kontakt linser, men er ikke så slemt nærsynet som den gang. Har overvejet at undersøg om et operation mere for at undvære briller. Kan bekræfte at det er en mege ubehalig operation

• #18   6. jan 2017 Søren N
    Nu er det også et par dage siden du var 19 smiley og der er rendt meget vand i åen siden da. Jeg fik præcis denne her operation for 4 år siden, og den er ganske smertefri, giver dog lidt "grus" i øjnene et par dage efter.

• #19   6. jan 2017 Er det gratis over en vis nedsættelse af synet? Og hvad med bygningsfejl?

• #21   6. jan 2017 Det er gratis hvis man har mere end -6 tror det de samme regler idag, lægerne og udstyret er blevet bedre siden den gang jeg fik det lavet så kan ikke andet end forstille mig at resultatet er langt bedre.

• #22   6. jan 2017 Tak for svaret - så må jeg nøjes med kontaktlinser, da mit 'kun' er nedsat med -5,5 på begge øjne smiley

• #23   6. jan 2017 Tror da ikke en selvbetalt operation er så dyr

• #24   6. jan 2017 10.000 pr øje i runde tal - kan det passe? Det kan man købe mange kontaktlinser for.

• #25   6. jan 2017 Ah det er hvis lidt højt sat, men tror så at dine øjne har bedre af en operation end gå med kontaktlinser, det par år jeg havde uden briller var helt kanon.

• #26   6. jan 2017 Jeg ved det ikke. Jeg tror, at det var prisen da jeg for nogle år siden hørte om det, men den kan jo selvfølgelig været blevet en anden siden da.

Jeg er heller ikke særligt besværet ved kontaktlinser, og i de 20 år jeg har brugt dem har jeg ingen problemer haft. Men sådan en operation lyder sgu smart.

• #27   7. jan 2017 Søren Bøgh, Ved bygningsfejl er der lidt ændrede regler for hvornår der gives tilskud. Det kunne være værd at undersøge det.

Hvad koster kontaktlinser om måneden? 120,-?
    Den billigste laseroperation ved Euroeyes koster lige nu 15.000,-

Beløbet er så udlignet efter 10 år, derefter sparer man penge. I al den tid har man så heller ikke brug for et par briller til når øjnene bliver irriterede over tørre linser, man behøver ikke tage linser ud fordi man skal i svømmehallen, man kan ligeledes tage en lur på sofaen uden at skulle være bange for at linserne limer sig fast til øjet og man skal ikke bruge tid på linser i og ud to gange om dagen.

Og ja, der findes mange forskellige linser, men at være uafhængig føles nu meget godt smiley

• #28   7. jan 2017 Konen har lige fået lavet en laseroperation på AUH i foråret og gik fra -7.5 (ca) til -1/4 og 0. Hun er rigtigt glad for det, men har en smule ringere nattesyn end hun havde tidligere - det kan genere lidt ved mørke kørsel, specielt i regn.

• #29   7. jan 2017 Jeg tror jeg giver 1000,- om året for linser. Og så vidt jeg kan se, så koster den billigste operation hos dem 20.000 - og om 20 år kan synet ligeså vel fejle alt muligt andet, som en operation ikke afhjælper.

Nu er jeg heldigvis hverken generet af, at skulle have dem ud ved en tur i svømmehallen, eller når man tager en lille morfar. Den ene gang om måneden, hvor der skal nye i, er klaret på under et minut for begge øjne.

Om det kan svare sig? Tjah smiley Alt kan selvfølgelig ikke gøres op i penge alene, og naturligvis er det smart, at man kan operere det væk.

• #30   7. jan 2017 http://www.euroeyes.dk/priser/ Normalt er det 20.000,- men lige nu i hvert fald, er det 15.000,-.

Hvis man kan have de samme i i en måned, så kan jeg godt se at man ikke er synderligt generet og at der er bedre ting at bruge pengene på. Selv kunne jeg end ikke have almindelige daglinser i uden at få blodsprængte øjne, selvom jeg prøvede flere af dem der blev fortalt var de bedste.

• #31   8. jan 2017 Hej Peter jeg fået sådan et indgreb
    De laver ganske sikkert begge øjne når de nu er igang
    Fra maskineriet var indstillet osv
    Mener det tog 30 - 40 sekunder pr øje
    Jeg havde minus 10 på det ene og godt minus 11 på det andet
    Mit ene øje fik de nulstillet mens det andet endte minus 0,5 ca
    Eneste bivirkning jeg havde var at det føltes lidt som at ha grus i øjet
    Men kan du holde væk med de der kunstige tåre som købes på apoteket bare gi den gas med dem så mærker du ik meget til det.
    Husk et par meget mørke solbriller for du er ret sikkert Mega lysfølsom i øjnene bagefter
    Er nu godt 2 et halvt år siden jeg fik mit lavet og er det bedste jeg har gjort for mig selv
    Og så vente lige en uge eller to med at køre bil eller sådan for man skal kalibres lidt med at lære afstande osv hehe
    Held og lykke med det

• #32   8. jan 2017 Husk i forhold til solbriller, at selvom de er mørke, er det ikke alle solbriller som rent faktisk beskytter tilstrækkeligt mod UV-strålerne. Disse er faktisk værre for øjnene end ikke at have solbriller på, da de jo påvirker pupillen som så lukker endnu flere UV stråler ind.

Jeg fik selv et par gratis udleveret efter operationen, men det gør man vist ikke alle steder.

Kommentér på:
Relex Smile øjenoperation

Annonce