4.534 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Karburatorsprit i motorsav Karburatorsprit i motorsav

Prøvede at starte min motorsav i dag.
Starter fint men dør igen efter lidt tid.
Tænkte straks på karburatorsprit, men havde ikke noget på lager.
Ville lige Google det. Blev jeg sgu lang fra klogere af.
Nogle skriver: Det skal i fra 12 grader og andre at det æder pakninger og membraner i karburatoren.
Nogen der ved noget om det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karburatorsprit i motorsav
  • #1   7. jan 2017 Ved 5 grader og under kan det være nødvendigt med sprit. Hvorvidt det giver problemer med pakninger, tvivler jeg på. Men det kan også sagtens være din sav bare er justeret forkert, eller blot til varmt vejr. Jeg justerer tit karburatoren på mine save. Jeg synes næsten hver gang jeg skal bruge dem, skal de lige have en mindre justering..

• #2   7. jan 2017 Jeg har en gammel husqvarna 242 prof sav. Har ALDRIG haft problemer med den af nogen art,og har da savet i meget koldt vejr.

• #3   7. jan 2017 har lige været igang idag.. ingen problemer her.. Jeg plejer at tømme min hvis det kolde vejr volder mig problemer, og så fylde frisk benzin på.. Færdig slut..

og ja karburatorsprit er hård ved pakningerne på en motorsav.. men saven går ikke til på 2 minutter, ej heller på en vinter..

Som sagt, frisk benzin på og når den så er varm, burde den køre hidsig som på en sommerdag. smiley

• #4   7. jan 2017 Saver året rundt, så også tit omkring frysepunktet og i frostvejr. Har aldrig haft brug for hverken sprit eller justeringer af karburatorer på mine 2 save. (Stihl)
    Skift dit tændrør og prøv så at få karburatoren justeret ind efter hvad der anbefales i instruktionsbogen.
    Startvanskeligheder skyldes ofte et dårligt tændrør.

• #5   7. jan 2017 Karburatorsprit skulle være et levn fra gamle dage, da der jo er sprit i benzinen idag, det er et lovkrav.
    At nogen stadig køber det er tegn på godt købmandskab eller uvidenhed.

• #6   7. jan 2017 Hej.
    Jeg har savet med min motorsav fra morgen til kl. 15 uden nogen problemer og har aldrig haft de problemer om vinteren.

• #7   7. jan 2017 Benzinslangen er hård og træls og en lille smule utæt, derfor kan den startes på choker, men går ud når den ikke længere kan pumpe benzin frem.
    Har heller aldrig brugt sprit på en kædesav.

• #8   8. jan 2017 Tak. Jeg får kigget på den karburator og skiftet tændrøret.
    Tak drenge

• #10   8. jan 2017 Der er min. 5% ethanol i benzin i dag. Med mindre du køber særlig "øko"-benzin! Behovet og brugen af karb. sprit kan du læse under #5
    Ethanol tiltrækker ikke vand. Men da ethanol er blandbart med vand, i modsætning til benzin, vil vandet ikke udskilles som før da der ikke blev tilsat ethanol. Det er den samme egenskab der har betydning når der tilsættes karb. sprit

• #11   8. jan 2017 De 5 % Bioethanol der er i al benzin herhjemme gør det samme som sprit - sprit er godt for dem der har dæknngsbidrag på det-ellers er det spildt

• #12   8. jan 2017 Har prøvet det samme med havefræser. Nyt benzin og så tror jeg også du er kørende igen. Har hørt at det er oktan som går fløjten når det står forlænge.

• ålle
    ålle Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 2 Svar: 34
    #13   8. jan 2017
    Havde en knallert der overhoved ikke kunne tage omdrejninger når det blev koldt, med mindre den fik karburatorsprit, så jo, det virker.

• #14   8. jan 2017 #13 ja men ikke på is/vand i karburatoren. Det hæver oktantallet. Men en motor der er indstillet til et oktantal for intet ud af at køre på højere oktan

• #15   8. jan 2017 Ad13: Jeg er ret sikker på at dine observationer skyldes noget andet end spritten

• ålle
    ålle Tilmeldt:
    maj 2015

#16   8. jan 2017 Det var altså spritten, og jeg er overhoved ikk i tvivl.
    prøvede flere gange på at køre uden, men det ku den bare ikke når det var koldt.

• #17   9. jan 2017 Har bio benzin på den.
    Har det noget at sige?

• #18   9. jan 2017 Som skrevet tidligere i tråden indeholder meget af det biobenzin der sælges ikke ethanol

• #19   9. jan 2017 Jeg tror ikke at ''biobenzinen'' indeholde sprit. Går ud fra at det er alkylatbenzin der tales om med bio, miljø og øko- benzin.

Mange motorsave (de fleste jeg har rodet i) har en ''indstilling'' til koldt og varmt vejr.Typisk en plastik tap/plade på indersiden af luftfilterskjoldes. Har din det, kan det være en fordel at bruge i frostvejr.

Men ellers få set din karburator efter, evt. rens den og luftfilter og måske et nyt tændrør.

• #20   9. jan 2017 Biobenzinen er i motorsaven ikke i knollerten, har jeg opfattet.Korrekt??

• #21   9. jan 2017 Hvilken knollert?

Trådstarter spørger ind til, om det har noget at sige om han har ''bio''benzin på sin sav.

• #22   10. jan 2017 jeg tænker på #13 og #16

• #23   11. jan 2017 #15 Jeg var engang da jeg var indlagt akut med stærke mavesmerter, ude for en ung kvindelig læge der sagde "jeg ved ikke hvad du fejler, men det skyldes måske alkohol"! Selv om jeg havde pisseondt kunne jeg ikke nære mig, så svaret blev "helt ok, kom igen når du er blevet ædru"!!

• ålle
    ålle Tilmeldt:
    maj 2015

#24   14. jan 2017 knud.. nu diskuterede vi jo om karburatorsprit overhoved havde en virkning.
    Og så synes jeg sku godt man kan nævne sin gamle knallert.. Det er sku begge 2 takt

Kommentér på:
Karburatorsprit i motorsav

Annonce