4.224 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

privatkørsel i firmabil - privatkørsel i firmabil -

jeg har et vædemål kørene.
Er der nogen der ved hvor meget bøden er hvis man bliver snuppet i at kører privat i en firmabil? Jeg mener at man skal betale afgiften + en bøde på det dobbelte beløb. Jeg er dog ikke helt sikker........ så skriv endelig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  privatkørsel i firmabil -
  • #1   21. feb 2007 Jeg mener forstået at det er momsen de kan forlange betalt. plus momsværdien i bøde. Men kan dog ikke afgøre et væddemål da jeg ikke er sikker.

• #2   21. feb 2007 tror du skal betale skat for fri bil, og nok en bøde... men hvordan ved de at kørslen ikke er arbejdsrelateret. eller at man ikke er på vej hjem fra arbejde???

• #3   21. feb 2007 Jeg går ud fra, at du taler om en firmabil du ikke har fået til rådighed som firmabil, og altså derfor ikke beskattes af som fri bil.

Det normale er, at man vil blive sat i skat af en måneds kørsel. Dvs. listepris * 0,25 / 12. Det er det beløb, der lægges til indtægten før skat, og skatteværdien er det du har snydt for. Så vil du typisk få en bøde på samme beløb!.

Den virkelige drillepind er, at det ikke er dig, der afgør, hvor lang perioden er. Det er en skattesag - der er omvendt bevisbyrde.

• #5   21. feb 2007 Nej - skatten af 8250 altså ca. 4000. Det er det du har snydt for! Dertil kommer en tilsvarende bøde.

Men siger skattefar 2 måneder skal du overbevise retten om noget andet - og det kan være tricky.

I øvrigt skyldes langt de fleste af disse sager,at misundelige naboer/bekendte angiver en. Er det så sket flere gange, så kan det blve noget dyrt.

• #6   21. feb 2007 ifølge LORTE EU kan vi snart heller ikke have vores firmabiler med hjem længere, så er det i hvert fald slut for mig at arbejde 40km væk

• #7   21. feb 2007 Det er i principet ikke lovlig nu at have firmabil hjem!

Også selv om man har tilkalder vagt osv.

• #8   21. feb 2007 Gud ved hvornår der bliver ulovligt at tjene penge og gå på arbejde.???
    Og snart skal vi også betale skat af skat og moms af moms....
    Der er lidt at glæde sig til - Hr Minister

• #9   21. feb 2007 Ja med den ene tunge siger skattefar at har du under 24 km transport pr arbejdsdag (til og fra arbejde)...Har denne transport ingen værdi....
    Men hvis din mester betaler den transport for dig, evt bil med hjem, et buskort, togkort, eller på anden måde godtgør den "værdiløse" transport... Ja så skifter skattefar tunge og siger, hov hov... Det skal der lige betales skat af det der....
    Hvad fanden ligner det???
    Der smuttede jeg vist lige lidt uden for selve spørgsmålet, men jeg bliver let lidt "ivrig" Ha ha

• #10   21. feb 2007 Niels:
    Ja de haar mange tunger derinde.

Og det er nu også snart fuldstændig ligemeget hvem mann stemmer på - de fører jo allesammen den samme politiik.
    De er blevet så snu og nederdrægtige at de kun tænker på hvordan de kan vride flere skattekroner ud af os borgere uden at kalde det "skat" - hvad er iøvrigt skattetillæget på en ministerbil ala Audi A8?

• #11   21. feb 2007 Jeg er squ heller ikke rød - men der er ingen borgerlige at stemme på.....

• #12   22. feb 2007 hehe ang minister bil. de himler op om miljø der over, men hvorfor fande får de så ikke skiftet alle de benzin deisel sluger ug med vw lupos. og så kan de fandme køre bil selv. men nej vi vil bare ikke betale afgift på køretøjerne så kan vi jo vælge nogle federe biler,

• #13   22. feb 2007 Lupo er sgu da en alt for fed bil TEDDY.... Det er nok mere fordi de er bange for trækket i sådan en trepattet djævel. Kan også virke lidt vild nogen gange. smiley

• #14   22. feb 2007 Kristian [8000] S: Du må godt have en firmabil med hjem uden at blive beskattet af den, hvis du har tilkaldervagter.
    Højesteret har i 2006 afsagt en dom om beskatning af fri bil i forbindelse med tilkaldervagter.
    Kravene for at slippe for beskatning er:
    * Vagtordning og medarbejderens rådighedspligt skal være reel.
    * Firmabilen må kun medtages til den private bopæl, de dage hvor der er reel risiko for at man kaldes på arbejde.
    * Tilkaldene skal ske til, på forhånd, ukendte adresser.
    * Vagtperioder over længere tid godtages ikke.

Mvh Rune

• #15   22. feb 2007 * Vagtperioder over længere tid godtages ikke.

Så kan du jo ikke have den fast hjem!! De fleste håndværkere har bilen hjem hver dag!

Men har også det på skrift det du skriver!

• #16   22. feb 2007 Når vi nu er ved håndværkere såvær lige opmærksom på en ting. En del af disse biler på gule plader, er der refunderet moms på. Det betyder, at de ikke må anvendes til privat kørsel. Så har du en gulplade bil som "fri bil" så check lige op på, at der er betalt moms.

• #17   22. feb 2007 afgiften er prisen på bøden

Kommentér på:
privatkørsel i firmabil -

Annonce