2.605 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

fejlkode på bil ( Citroen ) fejlkode på bil ( Citroen )

hej
ved godt det ikke er bilgalleriet men kunne jo være der var nogle kyndige folk ud i Citroen biler, en bekendt af mig har en fejlkode på sin C 3 benzin vist en 1,4 , fejlkoden hedder p1336 efter hvad jeg kan google mig frem til er det krumtapsføleren der så skulle melde fejl men det kan vist være flere andre ting hvis jeg ser på andre sider, han har skiftet tændrør på den så de skulle være ok , måske der er en Citroen mekaniker herinde der ved lidt mere om hvad der plejer at forårsage denne fejlkode så ikke vi bare starter med at udskifte dele i blinde smiley
ha en fortsat god aften
mvh Jimmy

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fejlkode på bil ( Citroen )
  • #2   4. mar 2017 ja det er de vel smiley , men lidt øv at se på en tændt engine lampe hele tiden kan godt slukke den med min lille fejlkodeudlæser men den dukker op igen ind imellem måske en mere erfaren mand ud i franske vogne kunne hjælpe lidt på vej smiley

• #3   4. mar 2017 Krumtapsføleren er en kendt svaghed på disse motore, på med en ny...

• #5   4. mar 2017 Citroen i de årgange er lidt specielle, for den fejlkode kan betyde noget forskellige alt efter hvilken motorstyring den kører med.
    P0100-P0999 betyder altid det samme uanset hvilken bil, P1000-P1999 er bilspecifik, og i dette tilfælde boksspecifik.

Er den med Bosch eller Marelli?

• #7   5. mar 2017 Er der noget at mærke, mener ren køre teknisk?
    Min c3er vist også fejl, men kørte godt nok til at starte med.
    Men efter kort tid gik den af h....... til.
    Det er netop som Jesper skriver, ikke så enkel at finde ud af.
    Min troede vi det var tændingsbroen, så "lånte"vi en hos thansen, det var det ikke.
    Så kunne det være bankeføleren, heller ikke.
    Det viste sig at være dysse 1og4.

• #8   5. mar 2017 Brug altid en tilsætning i benzinen der renser, hver gang du tanker. Så opstår der langt færre af de fejl der skyldes tilsodning.
    Moderne biler er fyldt med alle mulige små lorte censorer, der får samtlige lamper til at lyse ved det mindste sod.

• #9   5. mar 2017 Tændspole

• #10   5. mar 2017 Og ikke krumtapsføler så kører den ikke 100% tændspole

• #11   5. mar 2017 tak for alle jeres bud har da lidt at prøve nærmere nu smiley

Kommentér på:
fejlkode på bil ( Citroen )

Annonce