Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der en Møbelsnedker herinde?
  • #1   15. apr 2017 Noget særligt ved den reol?

• #2   15. apr 2017 Kun målene og så en boghylde øverst der fortsætter over en dør. Vi er stadig på ide—udviklingsfasen smiley

• #3   15. apr 2017 Ingen særlig valg af materialer?

• #4   15. apr 2017 Enhver tømrer med respekt for sig selv, kan bygge en reol på mål...

• #5   15. apr 2017 Gør det selv?

• #6   16. apr 2017 Gør det selv er udelukket, da fruen har sat det lille krav op at det skal være lige og ikke ligne lort smiley det skal være hvidlakeret træ , alt andet i huset er eg så det er nok der vi lander.

• #7   16. apr 2017 hvidlakeret ,og samtidig eg ? er sorten ikke ligegyldig hvis det er hvidt ?

• #8   16. apr 2017 Jo, stort set smiley

Det er fordi vi både har talt om rå-eg og hvidlakeret, som sagt er det hele på ide fasen endnu smiley

Jeg prøver at danne mig et overblik over hvad der er muligt og hvad det kan laves for smiley

• #9   16. apr 2017 alt efter str på reol var det måske en ide at skære ,nogle egetræsmøbler op , de kan fås til bedre pris end egetræ-

• #10   16. apr 2017 Det billigste egetræ du finder, er nok ved at gå på udkig efter egetræsbordplader på tilbud, men de er stavlimet og jo lidt tykke ift alm reoltræ, men kan høvles ned.
    Det er helt rigtigt at efterlyse en møbelsnedker eller maskinsnedker, med al respekt, men skal en tømrer igang med den slags, så blir tollerencer indenfor en træskolængde. smiley

Uha nu få jeg hug over nakken. smiley smiley smiley

• #11   16. apr 2017 tror du får flere hug for at anbefale stavlimet affaldstræ smiley

• #12   16. apr 2017 Jeg er maskinsnedker, godtnok jysk, men råd er da en mulighed.

Du kan sæbebehandle eg så det får en hvidlig overflade, med kig til årestrukturen. Måske det er det du har i forvejen.

Alternativt kunne der bruges MDF plade, der er malet hvid med oliemaling.

Hvor stort arrangement er der tale om?

• #15   16. apr 2017 Jeg vil skyde på 3 meter bredt, ca 2 1/5 højt og 30 dybt
    Plus en meter hylde.der skal.fortsætte over døren. I hel hvid. Der skal primært være.åbne boghylder da vi har mange bøger der skal i.

• jacob J
    jacob J Tilmeldt:
    maj 2015

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 145
    #16   16. apr 2017 Vi har eg på lager du kan næsten selv bestemme årg. Det kan leveres i hvad tykkelse og bredde du ønsker men du må sgu selv sætte det på væggen.

• #17   17. apr 2017 Til bøger skal det ikke være MDF, hylder begynder at hænge.

Eg i bredden af 30c, der ikke er stavlimet vil kaste sig. Jeg har ikke erfaring med at male eg, da det indeholder en garvesyre, som man skal bruge særlig maling til.

Jeg har tænkt "den nemme" løsning ville være at købe stavlimet fyrretræ i 30cm bredde som så skal males hvidt. Skæres til, og bores huller til dyvelsamlinger.

Har lige lavet en hurtig tegning, kun med hylder i forskellige højder, til forskellige bøger. På den tegnede er der 6m2 hyldeplads, materialer for 2 et halvt tusinde, og overkommeligt arbejde.

profilbillede
  • #18   17. apr 2017 Enkelte sektioner med låger og nogle åbne hylder i siden til nips. Toppen af systemet skal der stå kasser til opbevaring. Jeg overvejer også løsninger til lys men det kommer senere.
    Det er overfald tanken p.t

profilbillede
  • #19   17. apr 2017 Hvor bredt er rummet?

din tegning kan laves med gennemgående vandrette hylder, og løse lodrette poster, samlet med dyvler, massive låger af samme plade som hylder.

Lodrette "bogstøtter" på øverste hylde også sat på med dyvler, så du ikke får nogen synlige skruer/beslag osv

• #20   17. apr 2017 Det lyder sgu som en flot løsning Max. Rummet er ca 4meter med døren så reolen tænkes at dække hele væggen.

Kommentér på:
Er der en Møbelsnedker herinde?

Annonce