{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.939 visninger | Oprettet:

Daniel K
Daniel K
Tilmeldt:
15. maj 2017
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 7

Stor mc med lille kort {{forumTopicSubject}}

Hej med jer, jeg ville lige høre om nogle herinde ved hvad bøden ligger på eller hvad konsekvenserne er hvis man kører en mellem (eller stor for den sags skyld) mc med et A1 altså lille kørekort? Har læst nogle lidt ældre oplæg herinde som siger lidt forskelligt. Tænkte mere på hvor stor bøden er og om man får frakendt ens A1 kort. Håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor mc med lille kort
  • #1   15. maj 2017 det er bare som at køre uden kørekort så 7000kr

  • #2   15. maj 2017 min kammerat fik 1500 for at køre stor mc med a2 kort. om det er en fejl fra systemets side vides ikke.

  • #3   15. maj 2017 Ja det burde ændres,så det var ubetinget frakendelse. Der er ligesom en grund til der er tre kategorier. Lad nu vær,følg reglerne. Din tid skal nok komme på stor MC. Har du overvejet lidt hvorfor reglerne er som de er? Tag du nu og få dig de års erfaring,INDEN du springer på nakken af en "stor" kværn. Og ja,i må gerne kalde mig en sur gammel idiot. smiley

  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 7
    #5   15. maj 2017 Mente nok det var de 1500 men var ikke sikker, i og med at, man har kørekort, men ikke førerret til køretøjet.

    Nu skal jeg selv opgradere mit kort om nogle måneder.... og har selv kørt 125 i 2 år, ville bare lige høre hvordan og hvorledes.


  • #6   15. maj 2017 Jo meget muligt,at de regler burde ændres. Men man får ikke ændret regler ved og bryde dem. Et lille scenarie,kunne måske være en ung motorcyklist,som kun måtte køre kat 1. Og som brød reglerne,fordi vedkomne ikke kunne vente,samtidig med at min familie var på tur,kone og fire børn. Feks ved en ubetinget vigepligt,hvor de måske ikke ser motorcyklisten,måske fordi den kommer for stærkt,der kan være mange grunde. Har faktisk en tidligere arbejds kolega,hvis søn har erhvervet sig en r1,som han IKKE må køre på,men gør det alligevel. Knægten kommer stolt hjem og fortæller hans fatter,hvor sidsyg de ligger og kører,over 200 på landevej. Gu er det pisse sjovt. Men en familie som overser sådan maskine,med den fart. Ja i kan selv tænke den færdig.

  • #7   15. maj 2017 Sjovt at der er en begrænsning på MC kort men ikke når der er tale om biler??

    Den 18 årige rigmandssøn kan med sit nye kørekort køre i fars Ferrari og køre som en sindssyg, gade race osv uden problem, det er der ingen lov om, men med et nyt MC kort må du køre på en MC der har 15hk, det er jo til grin...

    Så jeg mener at der skulle laves nye regler både på MC området men bestemt også på bil kortet!


  • #8   15. maj 2017 Man får ikke ændret regler ved at bryde dem nej....

    Men at efterleve dem er at tolerere dem.

    Ved at leve med fuld frihed under fuldt ansvar, så slipper man for at leve med ALLE konsekvenserne af den lorte lov de snot dumme populister prøver at krænge ned i halsen på alt og alle i den her stat

    Bryd reglerne helhjertet!!
    Det er min opfrodring.
    Ja jeg opfordrer i dybeste alvor til at se stort på kørekortbekendtgørelsen hvad angår kategori A1, A2 og A!

    Reglerne ændres kun hvis populisterne skulle få lyst...

    Tramp på reglerne hvis de tramper på dig . Dét er folkestyre.

    Vi lever i et land hvor folkestyre betyder at folket styres, ikke at folket styrer


  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 7
    #10   15. maj 2017 Tak for linket og svaret Dima!


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 12 Emner: 6 Svar: 29
    #11   16. maj 2017 Jeg tænker at for et par uger siden, var der en inde på www.jetskigalleri.dk og spørge til reglerne for at føre store jetskis i Københavns havn, hvor der så var en der proklamerede højt og stolt at reglerne er til for at skide på, fordi fuck systemet.
    Bryd reglerne helhjertet, min ven! Vær en rebel. De er der ikke af nogen særlig grund.


  • #12   16. maj 2017 Kørekortbekendtgørelsen, ikke reglerne generelt.

    Derudover er manglen på almindelig hensyn, for ikke at nævne hensynet til færdselssikkerheden skuda så åbenlys, at den idiot inde i københavns havn garanteret var din unge.

    Helhjertet, hvad tager du overhoved det ord i din mund for din hader?

    Den nar i havnen stak af fra de døende kvinder

    Hvad ligner det at binde det jeg skrev sammen med den fucking kujons optræden


    Buk dig


  • #13   16. maj 2017 12#
    Jeg gætter på at det er din tilgang til subjektivt at bedømme hvilke regler der er okay at overtræde, fordi de ifølge dig er "dumme" er det der drages paralleller imellem..
    Gutterne på vandscooterne valgte jo også at se stort på regler, fordi de vidste bedre.. smiley

    Vi kan hurtigt blive enige om at MC kategorierne er lidt hjernedødt skruet sammen, specielt set i sammenhold til den ubegrænset B kategori..
    Men det er nu engang sådan reglerne er smiley


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 12 Emner: 6 Svar: 29
    #14   16. maj 2017 Samme tankegang, Dima: "Reglerne gælder ikke for mig".
    Der er bare nogen typer, der ikke forstår det.
    Måske skulle du tage og slappe en lille smule af. Der er vel ingen grund til at føle sig så ramt, er der?

    #13: Lige præcis. Jeg kommer til at tænke på et gammelt citat fra George Carlin.
    "Think about how stupid the average person is, and then realize that half of them are stupider than that".


  • #15   16. maj 2017 Ham på vandscooter kørte i københavns havn (FORBUDT MED GOD GRUND), for hurtigt til forholdene, sikkert stiv og så stak han af fra folk han havde kørt halvt til plukfisk...
    Hvor man slet ikke må køre
    Hvor han havde kørt og larmet uden hensyn

    Og så formåede han altså at ramme et andet fartøj, ude i havnen......



    Han overtrådte ikke de regler, fordi han ved grundig omtanke havde fundet dem unødvendige.



    Hvis du afpasser hastigheden til forholdene, hvad er så problemet i at bryde hastighessgrænsen?



    Omvendt, hvad er Værdien af at følge hastighedsgrænserne, hvis man kører så uopmærksomt at man netop IKKE afstemmer hastigheden til forholdene?



    Problemet er netop at folk klapper hælene sammen slukker pæren.


    Når de sår har drulket sig tilpas stive så slapper de af i hælene, men tændee stadig ikke i pæren.
    Forbliver kyniske aka hjerteløse.


    Vælter rundt i havnen med en hastighed der slet ilke tilpasses forholdene, og larmer til gene for 1000vis af mennesker der ærlig talt burde finde luftgeværerne fre og begynde at skyde efter de svin der vælter rundt i havnen hver weekend i deres brandert.


    Han måtte så kun køre en lidt mindre kraftig vandscooter.......
    Og det er så det du fokuserer på..
    Flot


    Jaja.
    Det svin har samme tankegang som mig martin

    Der er bare nogen typer der ikke forstår det...

    Snakker du om typer der Bare har svært ved at fatte bestemte ting, martin?...
    smiley

    Når kællingen begynder at kagle skældsord så plejer jeg at hæve stemmen og bede om kammertonen.


    Tiltal/omtal mig uden den fornøsne respekt, og jeg river mudderet ud af hænderne på dig og fister din mavesæk med dit eget snavs smiley


  • #16   16. maj 2017 15#
    Jeg er til dels enig.. Hvem har ikke kørt for stærkt på knallert i bil eller andet (det har jeg da ihvertfald)
    Det er Tilgengæld farligt når man begynder at sortere i love og regler for hvad lige præcis jeg kan magte, i forhold til andre..

    Men der findes bare folk derude som netop ikke fatter for 5 kr blandet..
    Det er blandt andet også dem du opfordre til at se stort på reglerne.. Fordi du mener at du godt kan magte en stor MC som 18 årig nybegynder.. smiley


  • #17   16. maj 2017 Du hár fat i noget smiley

    Nu vil jeg ikke kalde en yamaha xg250 for en stor mc.
    De 18-19 hestekræfter og topfarten på 125kmt er næppe farligere end Dima på 18 år i en fiat 500 med en promille på 0.4

    Når man strammer garnet kvæler man barnet
    Og så får folk ikke ilt nok til hjernen smiley

    Jeg så hellere at vi lod tosserne lære af reglerne, end som idag hvor tossernes adfærd bruges som grundlag for at sætte de nye standarder. Hvilket fører til dekadencens fremtog
    Dødstallet er steget de senere år. Idiotien er på fremmarch, deraf den herskende lovløshed. Snarere end omvendt.
    Det er min ide om kausalsammenhængen

    17årig knægt må køre den her bil med myndig passager og yderligere læs på ladet. 130/80/50 i byer.

    Men han må vente 3 år før han kan køre vespa 150eren, så den skal op på ladet smiley


    profilbillede
  • #18   17. maj 2017 Jeg bør nok i samme omgang opfordre til at man ser twist of the wrist2, læser færdselslovens grundregler en gang til samt ser en række ulykker på youtube så man kan få opbygget den fornødne respekt og en smule sund frygt for hvad der kan ske (vis også billede af en der har renset kæden med cyklen i 1. gear)

    Nu henvendte jeg mig godt nok til trådstarter.
    Ud fra formuleringen at dømme, og i spørgsmålets natur er han tydeligvis typen der tænker sig om smiley

    Men andre ser måske tråden og ser det som en ubetinget opfrodring til helt at se bort fra alle råd om valg af begyndercykel smiley


  • #19   17. maj 2017 Jeg startede på en 600 ccm,og jeg kan se tilbage,den dag idag,og sige. Det var en stor begynder cykel. Sommeren efter sad jeg så på nakken af en GSXR 750,tja og så gik det da bare wie die wilden. Et under jeg overlevede de efter følgende 4-5 somre. For det gik satme fremad. 7-9-13 aldrig været i en ulykke,aldrig forsaget en ulykke,og jeg overlede selv mit eget hensynsløse køren. Så ud fra min egen ungdom på MC,synes jeg det er fint at der er regler ang str. og alder på MC. At de så burde ændres lidt,det er så en anden side af dagen. Ang lovbrud,så ser jeg det således. Grunden til mange regler bliver strammet,gang på gang,det er jo nok fordi folk ikke kan finde ud og overholde dem. Eller de lige skal bøjes lidt. Et godt eks. er køre hviletids regler i lastbil verden. De er også blevet strammet og strammet,så man den dag i dag,kan komme i spjældet for overtrædelse. Og hvorfor,fordi der er folk til som ikke fatter at reglerne også er til for dem. Hved godt det er MC forum,men det er princippet.
    Kan kun opfodre til og følge de ( måske åndssvage) regler som er opsat.


  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #20   18. maj 2017 Du er så farlig, Dima. Jeg bliver bange nu. Vær sød ikke at gøre mig noget. pls

    Seriøst...


  • #21   18. maj 2017 Martin J,du er vist inde på noget rigtigt der smiley

  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 7
    #22   18. maj 2017 Tak for alle de fine inputs smiley dem der besvaret mit spørgsmål altså. smiley
    Skal selv have opgraderet kortet her sen sommer, så mit spørgsmål var egentlig bare med henblik på at købe en ny cykel lidt tidligere..... kører dog forholdsvis fornuftigt synes jeg selv (hvis man troede jeg var ung og dum), har kørt 125cc i 2 år... kører altid efter skiltning og fartgrænser... kald mig bare kedelig smiley


  • gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 19
    #23   6. jun 2017 Jeg regner med at starte på en Honda CB600F Hornet som 18-årig. Reglerne er til for at blive brudt, ellers ville de ikke være så åndsvage.

  • #24   6. jun 2017 23#

    Det synes jeg er sejt smiley


  • gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 19
    #25   6. jun 2017 #24 - Det ved jeg ikke om det er, men er man uansvarlig i en bil eller bare generelt, så vil være også være det på en motorcykel. Lovens implikation mht. at motorstørrelsen skulle være den eneste faktor på, om man dør eller ej, er helt til grin. Det handler udelukkende om hvem der fører køretøjet.

    Jeg kan ikke snakke på andres vegne, men for mit vedkommede er der ingen problemer i, at starte på en større MC end 125cc.


  • #26   6. jun 2017 Jeg er enig i at reglerne er åndsvage og til for at malke ekstra penge ud af de unge..
    Jeg syntes 2 år på en ninja 250 r var skide gode og gav mig en stor erfaring i MC verdenen. Men jeg forstår ikke at en på 26 ikke behøver at skulle de samme 2 år igennem..

    Det burde være erfaringsbasseret og ikke alderbasseret. og så som i gamle dage med 34hk eller 48hk så vi helt sløjfer A1 kørekort eller lader de 16 årige få det.

    Hvad skete der med det forslag om 16 årige skulle køre mc?


  • gleb13
    gleb13 Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 4 Emner: 2 Svar: 19
    #27   6. jun 2017 #26 - 16-årige og MC kommer nok i 2035, når Danmark er på niveau med "2017-Tyskland"

    Jeg forstår ikke hvorfor reglerne blev ændret, før da kunne en 18-årig drosle en ZX10R fra 185 hk til 34 hk uden nogle problemer.


  • #28   6. jun 2017 Det var noget EU halløj... alle skulle have samme system med A1 A2 og A.. Danmark var de eneste med 34hk og så fuld - automatisk opgradering osv.

    Danmark valgte så bare at skyde den 2 år længere op ad stigen end de fleste andre lande...


Kommentér på:
Stor mc med lille kort

Annonce