{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.721 visninger | Oprettet:

Uden mindste arbejdstid.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Har lige en diskusion (væddemål) kørende med en kammerat:

Hvis man er ansat uden mindste arbejdstid, hvor meget kan en arbejdsgiver så forlange man arbejder?

Og skal der på et vist timeniveau betales for overarbejde?
For på et eller andet tidspunkt må det blive systematisk overarbejde, hvis man arbejder 60-75 timer hver uge.

Håber der er nogen eksperter i blandt jer, for det gælder en kasse øl.

Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uden mindste arbejdstid..
  • #1   8. mar 2007 Den officielle arbejdstid er vel 37 timer/ugen, hvis ikke andet aftalt må alt over vel være overarbejde....eller hva

  • #2   8. mar 2007 det skulle da gerne stå i kontrakten hvad arbejdetiden er ...og over arb. skal varsles...

  • #3   8. mar 2007 argh jeg mener at arbejds miljøloven har en max grænse ... damn kan ikke huske, men hvis jeg kan finde min kontrakt skal jeg skrive det !

  • #4   8. mar 2007 Jeg ville nok også kalde det for systematisk overarbejde hvis du arbejder 60-75 timer i ugen, og det tal er ikke helt ubekendt for mig, jeg er selvstændig, så jeg er nok ikke den rette at til at svare på spørgsmålet, men mener dog at 37 timer er normen, og at en arbejdsgiver altid kan FORLANGE 1,5 time VARSLET overarbejde i hver uge, dvs at alt over de 37 timer må betegnes som overarbejde "medminde at det er flex-tid med afspasering"

  • #5   8. mar 2007 Nu ved jeg ikke hvilket fag du er inden for .. men er det inden for HK´s regler, så gælder følgende:

    Du skal varsles 4 uger før, du er sat til at arbejde, det vil sige at i reliteten kan du sige nej tak, hvis du har fået en vagt.

    Og hvis der står 20 timer i din kontrakt pr. uge, kan de forlange du arbejder 20 timer i gennemsnit pr. uge over en 16 ugers periode .. dvs. de kan godt sætte dig til at have 25 timer en uge og kun 15 i en anden!

    Michael


  • #6   8. mar 2007 Hvis du har en 37 timers kontrakt, må du max have 45 timer pr. uge .. ellers koster det dem KASSEN!

  • #7   8. mar 2007 Spørgsmålet går at man ifølge kontrakten er ansat uden højeste arbejdstid.

    Har lige brugt en nødline og ringet til en ven. Han mente at det man arbejder "for meget" skal afspaseres inden for samme kvartal.
    Men hvis det er rigtigt, skal man vel have betaling for overarbejde, hvis afspasering ikke er muligt.

    Simon


  • #8   8. mar 2007 Simon, hvad arbejder du med?

  • #9   8. mar 2007 Om ikke andet så ring til din fagforening imorgen! .. de kender svaret smiley

  • #10   8. mar 2007 Som håndværker mener jeg at man bare skal varsles 24 timer før og man ikke kan sige nej.... men er ikke sikker

  • #11   8. mar 2007 Det er nu ikke mig der lider af for meget arbejde. Holder mig til de 40 timer. Jeg er tegner i et møbelfirma.

    Spørgsmålet kom op fordi vi snakkede om ansættelseskontrakter. Vi havde begge læst en artikel for noget tid siden, hvor der stod at flere og flere blev ansat uden højeste arbejdstid og så blev vi uenige om hvordan det skulle tolkes. Om der er generelle regler for den slags eller det er op til lokalaftaler.


  • #13   9. mar 2007 I mit tidligere job som afd. leder i kommunen var jeg også ansat uden højeste arbejdstid, dette byder (der hvor jeg var ansat), at man arbejdede til jobbet var gjort og så selv var ansvalig for at holde fri på et senere tidspunkt, der er derfor ikke noget der hedder "overarbejde" som kan/skal udbetales.
    iøvrigt måtte der gerne dispenseres for 11 timers reglen 2 gange pr. mdr. i mit gl. job.

    Det store problem kommer jo, hvis man ikke er god nok til at få holdt fri eller der altid er megamonster travlt, så man vælger at se stort på sin frihed, så vinder arbejsgiveren igen..


  • #14   9. mar 2007 byder = betyder.

  • #15   9. mar 2007 Min brormand har fortalt mig at det er ved lov vedtaget at man ikke må arbejde mere end 48 timer pr. uge i en periode på 6 mdr. og kan straffes økonomisk hvis dette overskrides / opdages ???

    Om det holder stik skal jeg ikke kunne sige c",)


  • #16   9. mar 2007 Arbejder selv mellem 40 og 80 timer om ugen, Dog kan jeg altid selv sætte hvor mange timer jeg vil... Jeg er timeaflønnet...såå.. jeg knokler løs for at få en ordenlig løn... Til gengæld kan jeg tage fri med ret kort varsel hvis jeg skulle ønske det... og det kan da være at den der 11 timers regel ikke altid bliver overholdt til punkt og prikke...

Kommentér på:
Uden mindste arbejdstid..

Annonce