2.014 visninger
|
Oprettet:
Uden mindste arbejdstid.. {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Har lige en diskusion (væddemål) kørende med en kammerat:
Hvis man er ansat uden mindste arbejdstid, hvor meget kan en arbejdsgiver så forlange man arbejder?
Og skal der på et vist timeniveau betales for overarbejde?
For på et eller andet tidspunkt må det blive systematisk overarbejde, hvis man arbejder 60-75 timer hver uge.
Håber der er nogen eksperter i blandt jer, for det gælder en kasse øl.
Simon
apr 2006
Følger: 50 Følgere: 90 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.202
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 207 Svar: 1.103
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.936
okt 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 52 Svar: 977
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.102
Du skal varsles 4 uger før, du er sat til at arbejde, det vil sige at i reliteten kan du sige nej tak, hvis du har fået en vagt.
Og hvis der står 20 timer i din kontrakt pr. uge, kan de forlange du arbejder 20 timer i gennemsnit pr. uge over en 16 ugers periode .. dvs. de kan godt sætte dig til at have 25 timer en uge og kun 15 i en anden!
Michael
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.102
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 847
Har lige brugt en nødline og ringet til en ven. Han mente at det man arbejder "for meget" skal afspaseres inden for samme kvartal.
Men hvis det er rigtigt, skal man vel have betaling for overarbejde, hvis afspasering ikke er muligt.
Simon
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.102
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.102
sep 2005
Følger: 14 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 210 Svar: 995
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 847
Spørgsmålet kom op fordi vi snakkede om ansættelseskontrakter. Vi havde begge læst en artikel for noget tid siden, hvor der stod at flere og flere blev ansat uden højeste arbejdstid og så blev vi uenige om hvordan det skulle tolkes. Om der er generelle regler for den slags eller det er op til lokalaftaler.
apr 2004
Følger: 28 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 167
iøvrigt måtte der gerne dispenseres for 11 timers reglen 2 gange pr. mdr. i mit gl. job.
Det store problem kommer jo, hvis man ikke er god nok til at få holdt fri eller der altid er megamonster travlt, så man vælger at se stort på sin frihed, så vinder arbejsgiveren igen..
apr 2004
Følger: 28 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 167
jun 2005
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 9 Emner: 49 Svar: 755
Om det holder stik skal jeg ikke kunne sige c",)
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.881
Uden mindste arbejdstid..