3.569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Hvordan bakser i med jeres MC Hvordan bakser i med jeres MC

Da jeg stod og vaskede min Mc idag slog det mig, at jeg egentlig synes det er noget ret tungt noget at bakse med. Specielt sådan noget med at få den op på centralstøtte ben og sådan noget kan godt tage et par forsøg for mig.
Dernæst gik min næste tanke, mod mindre folk ( specielt piger) som man ( uden at støde for mange forhåbentligt) må forvente er lidt mindre bygget til tunge løft og vrid end undertegnede.
Hvordan bakser i med jeres motorcykler, hvordan holder i stille, hvordan bakker i, hvad gør i hvis de vælter og hvordan får i dem på det der støtte ben.
Tænker selv, at det handler om løfteteknik og motorisk begavelse, som jeg blankt må erkende, at jeg er komplet blottet for.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep. af udendørs vandhane 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 stk. 40t tv på væg(beton) 699 kr.
  • Montering af vægreol (L:80 B: 22: H: 142) 600 kr.
  • Håndvaskrør skal skiftes ud 1.500 kr.
  • Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan bakser i med jeres MC
  • #1   14. mar 2007 Det handler om træning og erfaring i hvordan man skal smide rundt med dem.
    Og nej, en Gs500 er da noget af det letteste man kan rulle rundt med, og smide på foden =)

• #2   14. mar 2007 jeg har ikke central støtte fod så simpelt er det : ) men vil da godt sige at øvelse og atter øvelse hjælper... min mc kan kun LIGE komme ind i mit skur pga af havelåge og den slags lort så det kræver man drejer på det rigtige tidspunkt og og lige vipper den lidt også... ikke noget jeg skal gøre mens jeg er stiv... men det er mc kørsel jo heller ikke så passer jo fint : )

• #3   14. mar 2007 er du lidt slatten i armene..c",)

• #4   14. mar 2007 gs500 svær????? HA bare vent til du får en "rigtig" cykel, en gs500 er næsten som en cykel, tro mig, men teknikken er at trykke med den ene fod og at stadig have den anden på jorden og så løfte med den anden hånd

• #5   14. mar 2007 min vejer 180kg og når den skal ind i skuret, skal jeg løfte baghjulet lidt, for at døren kan lukke... det er tungt, men det går. Meget af det er teknik. Min har ikke central-støtteben, men skolecyklen havde og det var også bare teknik, der gjorde arbejdet...

• #6   14. mar 2007 Den slags er 95% teknik og 5% held og har således ikke det fjerneste med råstyrke at gøre...

• #7   14. mar 2007 Jonas, missunder du ikk også dem, der bare kan trille den ind i en garage, uden at skulle næste lirke den ind på plads.....

jeg gør....

• #8   14. mar 2007 @ Mcg's svoger!
    Nej, det er jo lidt det jeg undrede mig over- jeg vil bestemt ikke betegne mig selv som slatten. Er sgu en ret stor fyr (95kg). Men må stadig erkende, at jeg synes, at det er noget tungt noget jeg har fået rodet mig ud i smiley

• #9   14. mar 2007 nu er min ikke den tungeste maskine hehe.... jeg kan snildt løfte røven på min, hvis det skal være

• #10   14. mar 2007 Ren teknik ... Min vejer 220 kg tom, men bare et spørgsmål om at træde mere end man løfter ... Smide den .... Så kan jeg lige så godt bare dække den til, får den aldrig op igen vil jeg tro smiley

• #11   14. mar 2007 Søren B
    fair nok... men min gixxer vejer da 189kg og sys da ikk at den er svær at flytte rundt i indkørslen når den skal det ene og det andet...

• #12   14. mar 2007 Deet er totalt meget et spørgsmål om teknik

Min kæreste var godt nok glad for at jeg var i nærheden engang da den ene GS'er fik overbalance den forkerte vej.. det var jeg også smiley Men hun er også kun ja øhm en meget lille pige, så du må bare træne og træne det er fuldkommen som Kleen siger.

• #13   14. mar 2007 Dæskifter

Med al respekt, din vejer vist ca. 187kg - og min vejer 169kg.
    Sådan med lidt hoved regning vejer din - 18kg mere end min, hvilket er ca. 10%. Så må jeg ligesom gætte på, at skellet mellem en cykel og en MOTORcykel ligger i de der 10% difference.
    Hehe smiley

• #14   14. mar 2007 Jeg kaster min ca. 4 meter op i luften. når den så passere mig på vejen ned igen, dasker jeg lige til centralstøttebenet med højre lillefinger, og et kvart splitsekund senere så er den i vinkel og på plads. :-))

• #15   14. mar 2007 frank... jo og det værste er at når den er drejet skal den op at en meget kort og stejl rampe. og rampen kan ikke være længere for så er der ikke plads til at jeg kan få mcen drejet hen på den. og der gælder det om at skubbe både med arme og ben.... nogle gange starter jeg den så er det lidt nemmere : ) men egentlig er jeg bare glad for at jeg har et miniværkstedsskur jeg kan kører den ind i.

• #16   14. mar 2007 brian sorø... hmm og det får den overhovedet ingen skrammer af???

• #17   14. mar 2007 Som de andre skriver, så ER det teknik Søren B. Jeg kan sagtens hive min CBR på centralfod. Havde heller ingen problemer med den gamle CB 500. Selv gemalens gamle, tunge færge af en ZX10´er har jeg gjort det ved (den vejer altså 220 tør)
    Nu er jeg ikke en af verdens højeste (156 cm). Jeg har dog ingen problemer med at bakke min mc på asfalt - eller andet stabilt underlag. Skal den flyttes på i grus eller på græs - så står jeg af og trækker den.
    Det hele er et spørgsmål om øvelse/teknik....

Tulle

• #18   14. mar 2007 Du skal træde dit centralstøtteben ned på jorden, så det balancerer cyklen. Hold så foden på det og løft cyklen med den ene hånd. Nåfr du løfter tunge ting, strækker du benet - du bøjer ikke armen!. Ved at strække støttebenet væk fra løftegrebet med fod og hånd, smutter cyklen lige så fint op på centralbenet. En pige på 45 kg kan gøre det

• #19   14. mar 2007 en gs500 kan man få op uden at bruge hænderne smiley

Min CBR tager jeg bare lige så stille ved med den ene hånd, ellers klarer foden nemt resten?

• #20   14. mar 2007 Du må ikke side på sædet hvis du vil ha' den på centralen... måske er det dit problem?
    Ellers kan jeg ikke se hvorfor en gs500 skulle være tung at danse med....

• #21   14. mar 2007 jonas greve W
    Det var kun de første par gange, men så lærte den det.
    Men sådan som den ser ud lige pt. så betyder det ikke så meget. :-))

• #22   14. mar 2007 Astma i armene... ej... det tager lige tid og blive smeltet sammen med sin første cyken, lige med og få føling med tingene.... men værre er det heller ikke!! smiley

• #23   14. mar 2007 søren nu må du ikke se det sådan på det, mente det ikke så slemt, jeg ELSKER gs500 og det vil for mig altid være cykel nummer ONE, men meget af det er teknik

• #24   14. mar 2007 Nej nej - dæk skifter- jeg tager bare pis. Non taken at all.

• #25   14. mar 2007 Når du skal have den på centralstøttebenet bruger du vægtstang pricippet som Knud skriver.
    prøv at træde hårdt ned på armen til støttebenet samtidig med at du løfter let i cyklen og du vil se hvor let det går.

• #26   14. mar 2007 Vi "lærte" da ellers hvordan man skulle gøre, da vi var på bane.

Men jeg har ingen problemer med 120kg smiley

• #27   14. mar 2007 Nu var tricket med centralstøtte benet, egentlig bare ment som et eksempel for at understrege min pointe.
    Men kan da se, at jeg har gjort det forkert, jeg løfter ved egentlig nok mest cyklen smiley

• #28   14. mar 2007 Teknik.
    Min 158cm lave kone kan sætte min 220kg lette CBX750 op på centralen uden hjælp.
    Teknik.
    Lærte det til MC-teori da jeg tog kortet tilbage i 1997.

/
    Jesper

Kommentér på:
Hvordan bakser i med jeres MC

Annonce