{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.801 visninger | Oprettet:

Kim B
Kim B
Tilmeldt:
13. okt 2016
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29

Min kæde bliver ved med at blive løs {{forumTopicSubject}}

Så er den gal igen men den gamle Ninja.
For en måned siden strammede jeg min kæde, for den kunne næsten ikke komme op i fart uden at den takkede over. Det holdt ca 500 km, og så begyndte den igen, så i sidste uge kørte jeg den på værksted for at få den strammet op igen. De fortalte mig at kæden er slidt, og det er derfor den bliver løs. Nu har jeg kørt ca 100 siden opstramningen, og den er løs igen. Kan de have ret i det de siger på værkstedet ? Eller hvad kunne ellers være skyld i det ? Jeg tænker det kunne være de 2 stykker gevind man strammer op på, eller noget helt andet måske ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kæde bliver ved med at blive løs
  • #1   11. aug 2017 Prøv at stram den op.
    Og aflæs så og gem på målinger.

    Næste gang den bliver løs kan du så hive dine gamle målinger frem og sammenligne med om du har ret i din formodning med de 2 justér stykker.

    Hvis de sidder der hvor du sidst stilte dem, er det nyt kædekit med begge tandhjul.

    Men hvis du spørger mig havde jeg købt et kædekit alligevel.
    Kunne godt lyde som om det er træt.

    Bare husk at et nyt kædekit også strækker sig


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #3   11. aug 2017 mange tak. Jeg vil lige give Det et sidste forsøg men en opstramning, og så måle fra møtrikken, og så hen til hvor bagsvingeren starter igen.

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #4   11. aug 2017 Hej Hans. Det er ikke fordi jeg ikk stoler på dem. Men jeg tænkte at det er hverdag for dem at stramme kæder, så hvis det var min skyld at kæden blev læs, så ville det nok ikk ske igen hvis de gjorde det. De har sikkert os ret i at den er slidt, og det er derfor. skrev her for lige at få en second opinion. For synes det virker lidt underligt i mit hoved at sådan en gammel kæde bliver ved med at strække sig. Men jeg er jo heller ikk mekaniker smiley

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #5   11. aug 2017 Tag fat i kæden på det bageste tandhjul og hiv bagud, hvis du kan se luft mellem tandhjul og kæde er den slidt op, men det er den helt sikkert med de symtomer du har, så det er et nyt kædekit.

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #6   11. aug 2017 Tak Fanta.
    Så kan jeg vist godt få bestilt et nyt kædekit i dag, for der er luft imellem smiley

    Tak for svar alle, og god weekend


  • #7   11. aug 2017 Hvis kæden først kammer over, så er den vist alvorligt træt.... Byt til nyt smiley


  • #8   11. aug 2017 Hvis den bliver så slap så hurtigt , ville ikke køre en meter førend kortet er skiftet , kæden ender inde i motoren når den knækker

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #9   11. aug 2017 Der er bestilt nyt kædekit smiley

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #10   11. aug 2017 Den kommer heller ikk til at kører før den er skiftet i næste uge

  • #11   11. aug 2017 Som Urbanviking siger, det kan nemt blive meget dyrt med hul i blokken...

  • #12   11. aug 2017 Hvis du ikke selv mener at du har styr på at stramme en kæde, må jeg indrømme at jeg er noget spændt på hvordan det går når du skifter kæden og kædehjulene smiley

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #13   11. aug 2017 okay

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #15   11. aug 2017 Det ville os give et jævnt dårligt optræk at bytte rundt på dem

  • #16   11. aug 2017 #14 smiley HansHenrik er også så påståelig i dag


Kommentér på:
Min kæde bliver ved med at blive løs

Annonce