928 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Brugt bil, Fabia eller C4? Eller andet? Brugt bil, Fabia eller C4? Eller andet?

Hej MCG folk ved jo alt her inde så jeg behøver vel ikke oprette profil på bilgalleri for at få et par kompetente tips.

Jeg kigger efter brugt bil, ca 10-12 år gammel. Den skal egentlig bare kunne køre og være nogenlunde driftsikker og billig og gerne en lille krog bagpå.

Det er tænkt som en billig brug-og-sælg-spand som jeg vil have midlertidigt inden jeg køber ny bil næste sommer.

Jeg synes godt om udseendet af Citroen C4.
Men jeg mener også Skoda Fabia rammer mine behov ret godt.

Jeg har set dem begge til gode priser omkring 20-30K med fornuftige KM, nysynet osv.

Har folk kommentarer om driftsikkerhed? Er der hold i den der med at franske biler aldrig har rust fordi de altid holder i tørvejr i et autoværksted?

Er der nogen der har andre forslag end Fabia og C4?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eletriker to disconnect washing machine and install plug 1.090 kr.
  • Vandafløb (E:36-10) på Bosch vaskemaskine (WAT2869ISN/54) 1.010 kr.
  • Bolten på garageporten skal genmonteres 4.000 kr.
  • Fjerne æbler som ligger på græsset og fjerne ukrudt på terrassen 1.100 kr.
  • Montering af frontlåge på opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hæk mm 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugt bil, Fabia eller C4? Eller andet?
  • #2   15. sep 2017 Jeg har kørt dem begge, og jeg tog Skodaen til en hver tid.

• #3   15. sep 2017 Fabia med bensin motor. Så er du kørende ! Det er ikke fanzy, men pokkers driftsikker..

• #4   15. sep 2017 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/swift/13-gl-a-5d/3407361

Jeg aner intet om bilen/mærket/modellen, men prisen virker da umiddelbart fin, der er træk og lav km. Den burde du godt kunne sælge igen uden at tabe det store smiley

• #5   15. sep 2017 Tak for tips, det er rent guld!

Suzukien ser fin ud men der skal vist laves noget før syn. Og det orker jeg bare ikke rode med.

Nå det hælder da kraftigt i retning af at jeg skal ud og se på sådan en Fabia!

• #6   15. sep 2017 Kan kun anbefale Fabia. Har haft min fabia 1.4 74 stationcar i snart 8 år uden de store mekanikerregninger andet end alm. slid. Haft den fra 80k km til nu 215k.

• #7   15. sep 2017 "Er der hold i den der med at franske biler aldrig har rust fordi de altid holder i tørvejr i et autoværksted?"
    Hahaha ja det lyder meget rigtigt! Havde også taget fabiaen til hver en tid!

• #10   15. sep 2017 Jeg har haft en Fabia 1,4 tdi der havde ædt knasten og løfterne. Det er ikke et ukendt fænomen på den motor, i alle vag modellerne. Bare et heads up. Den havde mere end 200k km på uret. Ellers et ok vag produkt til prisen. Kan også sKtens anbefale alle psa biler, det er ganske udemærkede biler når man ser på hvad man får for pengene. Renault har aldrig lige været mig, men den nye Clio er ellers fin. Synes ofte man ser Renault med defekt styreboks til det ene, eller det andet, men det er psa faktisk også gode til.
    Alle biler har for og imod, og alle fejler et eller andet. Man skal huske at de små biler, fabia, 207, C3, clio osv.. De koster ikke mere end 20.000kr at producere fra ny, så hvad forventer vi af dem.

• #11   15. sep 2017 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/passat/19-tdi-130-highline-variant-tiptr-5d/3412056

havde nu taget den her hvis det var mig

efter hvad jeg har hørt rundt omkring så er det nok den stærkeste diesel motor vw har lavet, og alle de gamle vw diesel motorer de er så godt som umulige at slå ihjel

den er godt nok med automat gear men det ville jeg nu slet ikke være bange for

• #12   15. sep 2017 Stærk motor, men elendig bil. 3B og 3BG har nogle elendige forbøsninger, hvor man ca hvert andet år inden syn skal have skiftet en eller flere bøsninger. De knirker og knager og bliver slatne i dør hængsler, de tærrer igennem i vandkanalen under batteriet, så vand løber ind og drukner der Central styreboks der ligger under førersædet. De ruster, alt plast er coatet med noget gummi der skaller af og bilerne ligner hurtigt noget tarveligt noget.. Jeg gad ikke eje en.

• #13   15. sep 2017 men det er alligevel flot at den ikke har rustpletter endnu det er vw godt nok forbandet dårlige til

så en 3 år gammel passat ude ved den lokale bilforhandler jamen kan vi sige at hele bilen skulle omlakeres og måske have skiftet skærme og bagklap

• #14   16. sep 2017 Jeg har lige solgt en Passat 3C (2,0 FSI 2006) for 25.000kr jeg har aldrig set en bil der var så gennem rådden. Der var ikke et sted eller en dør / klap der ikke var angrebet. Hvis nogen havde fortalt mig at den havde været en tur i havnen, så ville jeg ha e troet på det. Shit en lorte bil.

• #15   16. sep 2017 Jeg er ikke til hverken tysk eller fransk, men et mekaniker, og jeg mener faktisk c4 er den bedste af de 2. Med benzinmotor har den ikke ret mange fejl.
    Fabia lider meget af rust, ledningsnet i motorrummet der irrer, fejl på elektrisk Servostyring, 3 cyl benzin kan ikke holde i kæden, 4 cyl benzin brænder ventiler, og diesel er støjende og har svage topstykker, samt kan finde på at æde knaster og ventolløftere op.

Jeg ville ikke selv have nogen af de 2, men skulle jeg vælge mellem dem blev det c4.

• #16   16. sep 2017 Vores søn har lige købt sig en Skoda Fabia 1,9 sdi, da hans Seat lige skal fikses op.. Den har kørt 255.000 km, og blev synet samme dag som han overtog den. Den har lidt rustbobler nederst på forskærmene hvor de møder panelerne, og ellers intet overhovedet. Den kører forbløffende fint, ikke en racer, men gear osv. fungerer virkelig godt i den. Den gav han 8000.- for.. Personligt vil jeg aldrig hverken eje eller have noget fra Frankrig, og koreansk går jeg også langt udenom... smiley

• #17   16. sep 2017 Og vil du have noget driftsikkert der bare virker, så overvej sådan noget her...

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/corolla/16-terra-5d/3399191

• #18   16. sep 2017 Koreansk.. Som i Kia og Hyundai. Det er så de eneste bilmærker der giver mere end 2 års garanti... Det alene siger lidt om kvaliteten af produktet, eller engagementet fra producenten. Jeg synes de to nævnte er kommet enormt stærkt ind på markedet med nogle rigtigt gode, pæne og velkørende/fungerende biler.

• #19   16. sep 2017 Og så vil jeg tilføje at det snart er en umulighed at købe en bil der ikke ligger en fransk motor i. Så had bare fransk.

• #20   16. sep 2017 Fabia.
    Har min 1.4 tdi på 7 år, 250.000km ingen mekanikerregninger udover service
    25km/l og fin rummelig (combi)

• #21   16. sep 2017 Ingen rust endnu....

• #22   16. sep 2017 Vi har en C4,som snart runder de 300.000 km. Det er en 1.6 diesel. Har ALDRIG haft problemer med den. Måske jeg er en af de få heldige,ingen anelse. Hver evig eneste gang jeg sætter mig i den bil,og kører af,kommer der et kæmpe smil frem. For os er det bare bilen. Har ingen erfaring med den anden nævnte,så kan og vil ikke udtale mig derom! Jeg vil/kan klart anbefale en C4. Og næste gang der skal handles bil,bliver det uden tvivl en Citroen igen. smiley
    Og nu er der nok nogen som tænker,eller skriver. Nej nej hold dig fra fransk,ikke andet end bøvl og ballade.
    Smag og behag er meget forskellig. smiley

• #23   16. sep 2017 Fejlfri biler eksisterer ikke

• #24   16. sep 2017 Der er jeg meget enig med dig. Men hva er en fejl,hvornår ser folk det som en fejl? Vi har da fået ABS censor skiftet,og udskiftet bremse kaliber. Men dette anser jeg ikke som fejl. Det er slid dele,og vil kunne ske på en hvilken som helst bil. smiley

• #25   16. sep 2017 God pointe

• #26   16. sep 2017 #18
    Jeg ser din pointe, men det er ikke helt korrekt.

Det er der kun almindelig garanti de første 3 år, derefter er det udvidet kullance. Og der er rigtig meget der ikke dækkes af det.

Toyota har også 3 år, og derudover udvidet kullance på drivlinie i 8 år.
    På hybriderne er der 10 års garanti på drivlinie og batteri.

Men der var mange der burde tage ved lære af garantiordninger på mere end 2 år, men det vil jo kræve at der er en del fabrikker og ingeniører der skal tage sig voldsomt sammen smiley

• #27   16. sep 2017 ????

• #28   16. sep 2017 Jesper J
    Sådan en gammel corolla er på ingen måde fejlfri.
    Man skal virkelig holde øje med oliepinden på benzin modellerne, som i øvrigt også har det med at smide lejerne i gearkassen fordi der ikke er skifte interval på olien.

Men ja du har ret, 2 års garanti er sku for svagt. Der kunne VW bl.a. godt tage sig mere sammen.
    Hvis man udtaler VAG på tysk, bliver det jo også til FAG smiley

• #29   16. sep 2017 se efter hvad Falck og Dansk autohjælp kører med på ladet ikke mange japaner biler mest fransk og tysk , men de franske biler er da kommet godt med hvad angår design og er behagelige at køre i men ville til enhver tid vælge en brugt japser fremfor de andre og skulle jeg vælge mellem skoda og citroen ville jeg nok tage skodaen smiley

• #30   16. sep 2017 #28
    Der er INGEN biler der er fejlfri, men nogle er bedre end andre. Og Corolla/yaris er efter min erfaring noget af det mest driftsikre - også her hvor de er 15+ år gamle.

• #31   16. sep 2017 #27
    Hvad er det du stiller spørgsmål til? smiley

• #32   16. sep 2017 Det vi sådan set er godt igang med og vende og dreje,er smag og behag.
    Smag og behag er ikke nogent der kan diskuteres. Har selv haft 4-5 japser biler,to af dem smed motoren. Men ud fra det, siger jeg ikke man skal holde sig fra dem. Har haft 2 tysker biler,den ene rustede væk mellem fingrene på mig. De biler var jeg også rigtig glade for. Nu holder der nr 3 Citroën i min indkørelse,skide dejlige biler. Jeg synes det bedste er man danner sin egen mening/holdning. Lidt det samme er jeg til Suzuki motorcykler,hvor andre ikke ville røre Suzuki med en ildtang. Bla min lillesøster. Smag og behag. smiley

Kommentér på:
Brugt bil, Fabia eller C4? Eller andet?

Annonce