android vs ios android vs ios
Hej
Jeg har lige solgt min iphone 6s plus, og købt en lg g6.
Og hold da op hvor kører den dårligt ifht min 1 1/2 år gamle iPhone.
Det opleves især når man browser, med lag, dårlig respons og hakkende sider. Også når man feks scroller på en hjemmeside, der følger iphonen præcist ens finger, nu oplever jeg det som en meget blandet oplevelse, hvor man ikke helt føler man har styr over det
Jeg har prøvet både Chrome browser og Firefox nu, uden den store forskel.
Det er heller ikke forbindelsen den er galt med.
Er der et eller andet jeg ikke fatter, eller har indstillet forkert, for ellers bliver jeg da aldrig android mand ??
Ved godt LG G6 ikke har den aller nyeste hardware, men den skulle da gerne være rimelig med.
Det et IKKE for at starte en religionskrig, vil bare gerne ha noget der virker så er jeg egentligt ligeglad med mærket.
Ville faktisk ha købt en Samsung S8, men der kan man ikke både få panzerglas og bagcover på iflg sælger, så det duer ikke som håndværker
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 472
Men hvorfor dur en S8 ikke bare fordi du ikke kan få bagcover på? Er selv håndværker og bryder mig ikke om cover og panzerglas osv og jeg kan altså godt lade være at smadre min mobil
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 91 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
Og jeg går med telefoben i lommen, og hader en overridset skærm, så synes det et rart at kunne skifte glas, plus bagsiden på Samsung er lavet af glas så de revner rimelig let
jul 2006
Jeg har intet beskyttelse på min og har den altid i lommen eller i hånden, det er den altså ikke blevet ridset af endnu, selvom jeg også bruger den med diverse snavs på fingrene
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 43 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 274
Jeg bestilte så en Otter boks til den fordi jeg ikke er god til at passe på tingene.
https://oneplus.net/dk
Dette er min 3. One plus generation og har været super glad for dem. Generation 5 ligner forresten utroligt meget iphone 7 nårbman ser på camera og antennen på bagsiden
Evt se anmeldelserne af den på YouTube
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
Selvfølgelig kan man få både panzerglas og bagcover på samtidig.
Det har min kone ihvertfald
Og den s8 er bare for lækker og den duer bare
mar 2010
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.757
mar 2010
apr 2006
Havde en Nexus 5x før min iphone, og der var bestemt også lag
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 321
apr 2006
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.122
Intet lag.
apr 2006
Jeg har selv mest haft iphones, havde dog en HTC one m7, og den var jeg ovenud tilfreds med - kanon telefon, og så har jeg haft en Samsung Galaxy s2, som også var ok. Ellers synes jeg ikke jeg har haft det store held med dem.
Jeg synes Apple er gået lidt i stå med mindre man vil give 10k for en iPhone X, hvilket jeg ikke vil og derfor jeg skiftede til android.
Men jeg vægter det utroligt højt at man har en "Smooth" oplevelse, og det synes jeg klart ios gør bedre
apr 2006
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 777
Og som andre har sagt så kan du godt beskytte en S8 på begge sider, problemet er nogel screen protector ikke passer sammen med alle cases så det er om at lave lidt research (google om du vil ) på hvad der virker bedst
apr 2006
Bare et eksempel det mail program der er installeret ville ikke åbne flere pdf filer, der er installeret adobe, så jeg finder det mail program med bedste anbefalinger, men den æder mit batteri fuldstændigt vildt ( ca 30% på 30 min), lidt det samme jeg skriver med browsere, nu har jeg installeret puffin, da en test sagde det var den hurtigste, og den kører en del mere flydende end Chrome og Firefox, den har så bare ANDRE problemer, feks når jeg skriver netop denne besked så står teksten og hopper op og ned, som om den ikke kan finde ud og og den skal lave en linje mere ??
Alt det her har jeg ikke oplevet på en iPhone. De er da langt fra perfekte, men virker " out of the Box"
jul 2006
apr 2009
Hvis finaserne er til det saa aflever den LG tilbage og snup en Samsung galaxy note 8 som den jeg life har koebt igaar ( ved godt at Dansk kan installeres )
jul 2006
Man er godt nok ret låst med apple produkter, til gengæld så virker de sgu bare fra du pakker dem ud
apr 2009
Jeg kom aldrig på iPhone bølgen da den startede da jeg syntes at det var latterligt at lave en så *smart* telefon og at den så ikke havde 3g og så til over 600 Euro.
( her i Irland var den anyway )
Nu skal vi heller ikke glemme at smartphone kulturen kun startede for ca. 10 år siden og selv om det er flere menneske aldre i en explosiv tech verden så er det altså ikke ret lang tid siden for de fleste af os dødelige og ikke ret mange slut brugere ( os kegler ) ville have kunnet hitte ud af et Android produkt dengang og de andre alternativer såsom Symbian var klart ikke noget at råbe hurra for....syntes dog godt nok at min Nokia N95 var super cool LOL..
Det fede ved Android er klart hvor store mulighederne er men man kan ikke forvente at Fru Jensen på 65 skal til at sætte sig ind i det.
maj 2017
Følger: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 40
Jeg synes helt sikkert at den er værd at overveje. Hvis man tænker på telefonens specifikationer, så er den fuldt ud i stand til at konkurrere med flagskibene fra andre mærker såsom Samsung og Apple.
Telefonen kører btw android.
apr 2006
Min er en snapdragon 821 med 4 GB Ram, men med det samme browseren rammer bestemte sider, FEKS bt.dk og tv2.dk, så kører den som kort og alt hakker og hopper.
Det har jeg nu oplevet adskillige gange på de androids jeg har haft men min gamle iphone med halvt så meget Ram kørte fuldstændigt flydende med de samme sider.
Det er præcis HER jeg synes android er skod, for hold da op hvor kræver det mange kræfter for det kører flydende, og så prøver man den ene browser så den anden, så prøver man at ændre indstilling hist og pist, uden effekt.
En iPhone kører bare FLYDENDE fra kassen
Jeg er ikke applenørd, er feks vildt skuffet over iPhone 8, som jo i bund og grund er en hurtig iPhone 6, men noget kan de sgu som android ikke fatter
maj 2017
Følger: 3 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 40
Nogle mennesker går også op i, hvad der ligger i telefonerne, derfor skrev jeg, at telefonen også er med på den front
Jeg er helt enig med dig i, at det vigtigste er, at telefonen fungerer og desuden er hurtig og kører "lækkert" hvis man kan sige det. Og der leverer Apple jo også et super produkt! Deres produkter kører bare. De snakker forbandet godt sammen, og der er sjældent noget med dem. Det skyldes selvfølgelig også, at både telefonen og softwaren ligger hos samme udvikler. Det jeg bare ikke synes om ved apple, er deres priser. Jeg synes personligt, at man betaler lige i overkanten, i forhold til, hvad man får. Jeg har aldrig selv ejet et apple produkt, fordi jeg mener, at man kan finde andre produkter (både inden for computere såvel som telefoner og tablets) der leverer samme bruger oplevelse og tilfredsheds faktor.
For at vende tilbage til dit spørgsmål angående android vs. ios og telfonen, så vil jeg stadig anbefale en OnePlus. Min OnePlus 3 har kørt upåklageligt i snart to år, og den viser ikke skyggen af at blive langsom. Det synes jeg "normalt" at det sker med telefonerne. Når de har nogle år på bagen, så begynder de at halte i hastighed. Det gjorde min gamle Samsung Galaxy A5 og min Galaxy S3 jeg havde før den.
Desuden synes jeg, at OnePlus leverer en fed version af Android. De lægger vægt på personaliseringen i telefonen. Der er nogle fede gestures, såsom at tegne et v på skærmen og så tænder lommelygten. Den har jeg personligt brugt mange gange i mit arbejde som, tømrer
Igen så er det lidt modsat apple, som leverer et system, hvor man ikke kan lave så meget om, men som bare kører. Det er en smags sag, hvad man ønsker
Det blev sku en lang kommentar, det er jeg ked af. Men jeg følte også at jeg ville give en forklaring
Hilsen Rasmus
apr 2006
Men personligt mangler jeg ikke noget i deres software, og gider ikke som jeg har gjort med min lg g6 nu her afprøve rigtigt mange indstillinger og programmer, i håb om at finde en der kører flydende.
Det er så muligt at jeg har prøvet de forkerte androids telefoner, men når man køber en med næsten top spec kan man heller ikke bruge det til meget, og kan desuden se i test at selv S8 fra Samsung hænger til tider.
Jeg vil lige nævne et eksempel hvor jeg i forvejen havde en iPad, og så skulle bruge en tablet, og som sagt er jeg IKKE Apple fanatiker, så købte Samsungs topmodel dengang, og hold da K... , hvor kørte den dårligt Sammenlignet med ipad'en.
Så jeg skrev også på diverse forums, ang om jeg havde en forkert indstilling eller hvad, nej folk mente bare jeg skulle roote den
Og igen nej jeg skal fanme ikke bruge adskillige timer på af få en helt ny tablet til at køre ok, det skulle den gerne gøre når jeg tænder den.
Når alt det så er sagt så er Samsung jo løbet langt fra Apple i design, og innovation, for hold da op at man kan sende en iPhone 8 på gaden, som er identisk (udseende) med en 3-4 år gammel iPhone 6 er mig en gåde
android vs ios