{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Toldsyne nu eller vente? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har en mini fra 1990, som er på tyske nummer plader. Er der nogen herinde der er så godt inde i de nye afgifts regler, så de kan svare på om jeg skal toldsyne nu eller vente? Eller evt ved hvem jeg skal kontakte for at få svar på dette? Man kan også betale skat for at fastsætte afgiften. Men hvor længe gælder den vurdering?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toldsyne nu eller vente?
  • #2   25. sep 2017 Grunden til jeg spørg er at jeg kan læse flere forskellige ting bla: mindre biler stiger i afgift, afgiften bliver højere for biler der kører under 20km/l og afgiften vurderes ud fra sikkerhed. Jeg aner jo ikke om jeg f.eks kan spare 5000kr ved og betale afgift før den 3/10. Eller om det er lige modsat.

  • #3   25. sep 2017 Afgiften har som sådan intet at gøre med toldsynet. Ja de vurderer standen og sikkerhedsudstyr men det er så det. Et toldsyn er så vidt jeg husker gyldigt i 12 måneder ved import så du kan roligt gøre det nu.

  • #4   25. sep 2017 Men jeg kan ikke finde ud af hvad forskellen er på afgiften lige nu, og så efter den 3/10? Det kunne jo godt være at den var betydelig mindre lige nu

  • #5   25. sep 2017 Jeg har lige toldsynet min Mini også en 1990. Skat siger 17000 kr. i afgift. Jeg venter med at betale til næste år. Men det kunne hvad sjovt at høre hvad du kommer af med? Mvh. Martrin

  • #6   25. sep 2017 Jeg har nu ansøgt om en forhåndsvudering af afgiften, og skulle få svar inden for 2 dage. Manden bag firmaet hvor jeg har søgt, siger at jeg får 2 svar. En pris på før og en pris på efter den 3/10

  • #7   25. sep 2017 Okay. Jeg prøvede Qvick import. Da sagde bilen skulle vuderes af skat pga. af alderen. Men det kunne være spændende at se hvad de kommer frem til. Min har en middel stand.

  • #8   26. sep 2017 Kan man virkelig spare noget ved at lade et firma søge afgiften, frem for bare at gøre det selv. I mit hovede lyder det som en fordyrende måde at gøre det på.

  • #9   26. sep 2017 Ja...for de skal jo også tjene penge

  • #10   26. sep 2017 Det skulle man mene..

  • #11   28. sep 2017 Der er én "bet" ved det, og det er at hvis de søger afgiften og du så betaler til dem og det firma mod al forventning må dreje nøglen om, og det så viser sig de ikke har fået betalt din afgift til skat.... Ja, så skylder du stadig skat pengene.... Det er nok usandsynligt det sker og her snakker vi jo rimelig små penge, men det er stadig penge og det sker jo altså, og det er FANDME træls hvis det har været en stor afgift... Så der skal altid overvejelse til ved den måde og med det her i baghovedet, for du hæfter altså stadig selv for at betale hvis det skulle ske mod alle odds...

  • #12   10. okt 2017 Hvad skulle du betale i afgift? Og hvad motor er det ud fra?

    Mvh.


Kommentér på:
Toldsyne nu eller vente?

Annonce