1.237 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

sekundlim på lak/plastik sekundlim på lak/plastik

Hej, jeg har været så uheldig at der er dryppet sekundlim ned på min kåbe, nogle der ved om der er et vidundermiddel til dette, for har prøvet de fleste ting som ikke tager lakken. Jeg har fået fjernet limen som var en tynd film, men der hvor der er tykkere kan jeg ikke fjerne det hele.. Jeg har brug motorrens, tjærefjerner og en negllak fjerner, som ikke indeholdte acetone.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sekundlim på lak/plastik
  • #1   27. okt 2017 Er i tvivl om vandslibning efterfulgt af polering vil kunne klare det?

Ellers har du ikke andre muligheder end at bruge acetone og håbe du ikke tager lakken med, men forbered dig på lakken ryger med, og brug så touch up bagefter (hvis det kun er en lille dråbe naturligvis)

• #2   27. okt 2017 kan du ikke brække det af med et barberblad

• #3   27. okt 2017 syntes da ikke det er længe siden emnet har været oppe.. måske det var på bil galleri.. Prøv lige søgefunktionen på begge sider. smiley

• #4   28. okt 2017 Meget afhængigt af typen af lim så kan du ikke bare fjerne det. En del af de stærke sekundlime fungerer ved at opløse overfladen af det plast/lak der limes på at lave en stærk binding mellem emnerne. Hvis det er tilfældet kan du selvsagt ikke fjerne limet da den har reageret med lakken og så må du ud i slibning/polering for at for overfladen fin igen.

Kommentér på:
sekundlim på lak/plastik

Annonce