570 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Peter S
Peter S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Kan epoxygulv klare centerben? Kan epoxygulv klare centerben?

Vi er ved at finde ud af, hvad vi skal have på gulvet i vores nybyggede garage. Jeg vil gerne have epoxy på, og har fået et tilbud på et malet epoxy gulv med lidt sand i, så det ikke bliver spejlglat, når det er vådt.

Men men men... Kan epoxy, der er malet på, godt klare trykket fra centerbenet på motorcykler, eller laver det huller/stjerner/mærker i epoxyen??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan epoxygulv klare centerben?
  • #3   9. nov 2017 Acrylgulv det holder til alt. Du kan få det med ru overflade.
    Så kan du spilde benzin og olie uden den mindste skade, og skulle du få lyst til at køre en gaffeltruck ind, så klarer det også det.

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2015

#4   9. nov 2017 #3 - jeg har ellers ikke tidligere hørt, at akrylgulve skulle være stærkere end epoxy?

• #5   9. nov 2017 Jeg har det på 3 år udendørs, lagt oven på beton og det holder bare.

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2015

#6   9. nov 2017 Men fordi du har det udenfor og er glad for det, så er det jo ikke sikkert, at det er stærkere end epoxy smiley nogen der har erfaring med forskellen på de to typer gulv ?

• #7   10. nov 2017 Der er en grund til at det bruges i f.eks lagerhaller med tung trafik og så kan det afrenses med op til 70grader varmt vand.
    Fordelen ved acryl er at det hærder hurtig og kan påføres i højere lagtykkelse.
    Der hvor jeg tidligere arbejdede, prøvede vi begge dele, og akrylen var væsentlig bedre, men også dyrere.
    Epoxy er stærkt, men bliver hurtigere ramponeret end acrylen, og så må du selv vælge, skal det være dyrt eller billig smiley

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2015

#8   10. nov 2017 Se det var et svar jeg kunne bruge til noget! Tak for det smiley

• #9   11. nov 2017 Ole: kan du ikke smide et link til den du har brugt

• #10   12. nov 2017 Han har desværre lukket sit firma. Men jeg mener at Kubel coating har taget over.

Kommentér på:
Kan epoxygulv klare centerben?

Annonce