2.683 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Phillips tv defekt (MEGA OFF TOPIC!) Phillips tv defekt (MEGA OFF TOPIC!)

Hej alle.
Der er sgu så mange kloge hoveder herinde, men er der nogen derved noget om nyere tv? smiley

Tv’et er et Philips 46PFL8008S/12 og er ca. 3 år gammelt og er uden varsel begyndt at flimre og blinke. Som I kan se i videoen er det præcis halvdelen af skærmen som har disse flimmer/pixelfejl.

Umiddelbart virker tv’et og jeg kan browse menuer osv. Men det dur jo ikke med fejlene.

Jeg har forsøgt med opdatering af software, gendannelse af fabriksindstillinger og genindlæsning af tv. Og selvfølgelig også frakoble strøm. smiley

Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre herfra? Kan det svare sig at reparere? Jeg ved jeg kan købe et nyt, men jeg vil hellere reparere dette hvis jeg/nogen kan smiley

Link til video: https://youtu.be/dq5xctIYZe0

Alt hjælp modtages med kyshånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Phillips tv defekt (MEGA OFF TOPIC!)
  • #2   5. dec 2017 Hej Uffe. Nu har jeg ikke skrevet det i mit opslag, men jeg har brugt LANG tid på at læse stolpe op og stolpe ned om netop denne model.
    En anden ting: Jeg har oprettet dette emne under ‘Off topic’, og gjort det ret klart i min overskrift, netop så folk som dig kunne gå i en lang bue udenom. Jeg kunne ikke drømme om at slå noget op på et MC forum uden at prøve diverse tech forums først og brugt google.

• #3   5. dec 2017 Bruger du HDMI indgang?

• #4   5. dec 2017 Hej Jonas.
    I videoen er der intet tilsluttet andet end strømkabel. Hvad tænker du?

• #5   5. dec 2017 Vi havde noget ligende problemer med et Philips dog 60 eller 65"

og der var fejlen noget med en stel fejl på HDMI indgangene.

• #7   5. dec 2017 #5 Det kan jeg være jeg skal prøve at rode lidt med indgangene, og se om det ændrer noget. Tak

#6 Det er helt okay Uffe. Ja, det kunne jeg sagtens prøve. Jeg kan da give dem et ring i morgen og høre hvad de siger smiley

• #8   5. dec 2017 Det lugter af noget halvdød strømforsyning.

Byt til nyt.

• #9   6. dec 2017 Tror det er en fejl i selve tvet... smiley
    Det kan ikke betale sig at sende til Rep idag får du et tv nærmest kastede i Nakken....

• #10   6. dec 2017 Prøv at google - Philips 46PFL8008S/12 screen flickering -
    Der er også vist noget på you tube.
    Og med you tube kan du lave alt smiley

• #11   6. dec 2017 #8 + #9
    Ja, det er jo det jeg frygter. Og en fagmand kan jo ikke lave meget for nyprisen af et andet. smiley

Jeg prøver at google/youtube lidt mere. smiley

• #12   6. dec 2017 Det kan jo forresten være du er dækket, hvis du har en elektronikforsikring.

• #13   6. dec 2017 Jeg har også et nyere Phillips af en dyrere model med 3d og hele piveriet , som også er gået kold
    Phillips tv dur bare ikke, og Phillips mener FEKS ikke at man burde kunne se DR programmer på deres tv og at slukker og tænder hele tiden er heller ikke en fejl og at man skal opdaterer og neddatere 2 gange om ugen er heller ikke en fejl
    Prøv at gå ind på trust pilot og læs om hvad folk får af service eller mangel af det samme
    Aldrig mere Phillips af nogen slags her i huset

• #14   6. dec 2017 Philips ER en fejl.

• #15   6. dec 2017 #13
    Jeg har læst om mange der oplever fejl, og masser af dem. Det er virkelig foruroligende. smiley Jeg må jo nok efterhånden erkende at jeg ikke får meget ud af at genoplive det ‘gamle’ ud over lommesmerter smiley

• #16   6. dec 2017 Jeg har siddet på værksted og repareret tv. det der er enten en dårlig forbindelse fra det lille digitalboard på panelet op til panelbordene. eller en fejl på en af komponenterne.

skil fjernsynet ad, og kig enten i bunden eller i toppen af panelet, der sidder der et print med to store fladkabler der gå til selve panelet. tag det fladkabel af i den side der giver problemer, og rens stikkene med sprit. saml og se om fejlen er gået væk.

• #17   6. dec 2017 Hooooold ! Smid det nu ikke ud før du lige har tjekket dette...Jeg så selv udsendelsen dengang og skal ALDRIG have et Samsung tv selv.
    Dit er ganske vist ikke et Samsung, men har hørt at flere mærker læner sig kraftigt op af komponent isenkrammet i de forskellige modeller. https://www.dr.dk/nyheder/indland/anklage-samsung-producerer-tv-til-lossepladsen og denne...

https://www.dr.dk/nyheder/fjernsyn-skrottes-unoedigt

• #18   6. dec 2017 Hvis du har lidt, at slå til søren med...Kan jeg anbefale B&O. tror mit det første holdt 15-20 år smiley

• #19   6. dec 2017 #16 Det lyder spændende! Det vil jeg helt klart prøve! Tusind tak, det er kanon viden! smiley

#17 Hvis det er rigtig (hvilket noget tyder på) så er det jo helt forrykt. Men man har jo hørt om masser af elektronik der kun holder lige til den anden side af garantien... smiley

• #20   7. dec 2017 Jeg har set ham her (EEVBlog) på Youtube bringe selv det mest ødelagte elektronik til live igen.

TV'et er måske ikke til at rede, men det kunne måske give en forklaring på hvad det kan være:

https://www.youtube.com/watch?v=C7nBF9bkG5Q

• #21   7. dec 2017 #19 Ja som sagt så jeg selv udsendelsen fra KONTANT dengang og det var virklig skræmmende...Uvist af hvad grund er udsendelsen ikke længere tilgængelig i DR,s arkiver, hvilket jo godt kan sætte nogle tanker igang...da man normalt kan finde det meste tidligere viste udsendelser der ...

• #22   7. dec 2017 Fandt lige nævnte udsendelse på youtube.....så Simon N, keder du dig en gråvejrs dag (som idag ) , kan du jo se udsendelsen her :
    https://www.youtube.com/watch?v=Sb75tlEkGsg

• #23   8. dec 2017 Så fik jeg skilt ad og renset stik og gennemgået elektriske komponenter. Der er ikke nogle defekter at se nogen steder, desværre. Det hjalp heller ikke at rense stik. smiley

Jeg gider ikke få flere grå hår over lortet, så nu ryger det ud.

Meget apropos at Samsung skulle være nogle banditter faldt jeg over dette mærkat indvendigt i tv’et smiley smiley

profilbillede
  • #24   8. dec 2017 For et par år siden gik mit Panasonic i stykker, jeg havde betalt 15.000 for, da det lige var blevet lidt over 2 år eller måske 2,5 år. Heldigvis havde jeg en elektronikforsikring og slap med en selvrisiko på 1000, men det blev repareret for 8000 eller 9000. Skulle jeg selv have betalt det, så var det aldrig kommet på tale.

Det fortæller meget godt hvad ting koster, at få lavet smiley

• #25   8. dec 2017 #24
    Ja, det er der nok ikke mange der ville putte i sit Tv. Men det er sgu da ærgerligt med denne 'brug og smid væk'-kultur. smiley

• #26   8. dec 2017 Ja, et eller andet sted er det lidt noget ressourcespild. Men det er jo selvfølgelig også på godt og ondt pengepungen, der bestemmer smiley

• #27   8. dec 2017 Har du ikke en elektronik forsikring ?

• #28   8. dec 2017 #27 Desværre ikke smiley
    De penge jeg har sparet på ikke at have en, må jo så gå til et nyt tv smiley

• #29   8. dec 2017 Jeg har principelt de sidste mange år bare gået efter de billigste minus Samsung og Prosonic .
    Har nu LG både i stuen og i Riddersalen, ca hhv. 5 + 4 år gamle og skulle stuealteret ryge i nærmeste fremtid , kunne det sagtens blive dette jeg så i Harald Skrald i går...rigtigt godt billede og en rigtig god pris..
    https://www.harald-nyborg.dk/p3722/arena-55-ultra-hd-smart-tv
    Tja for 17-19.000 kr mere , kunne jeg så selvfølgelig nok få et B&O, men ville jeg blive mere lykkelig ? næppe..måske sove knapt så tungt, da nogle tyve stadig måske gider skrue disse " strømlinede" kasser ud af væggen...

Kommentér på:
Phillips tv defekt (MEGA OFF TOPIC!)

Annonce