{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.816 visninger | Oprettet:

Udskiftning af tag, priser. {{forumTopicSubject}}

Der plejer at være seriøs respons herinde under off topic, så vi prøver og se om i kan hjælpe igen

desværre har vi fundet ud af at vores tag ikke er godt mere, og har taget nogen beslutninger omkring tag type osv.
Vi fik så et tilbud som virkede fuldstændig absurd
Huset er 161 kvdm vinkel hus med valm.
Vi skal ha et Icopal quadro, det lægges ovenpå det gamle eternit skifer. Dvs intet undertag, ingen nedrykning af gammelt tag osv. Men med nye tagrender, stillads osv osv
Det skulle kunne lægges på 1/3 tid i forhold til et projekt med beton eller tegl
Det skulle man ha 268.000 kr for
En garage på 44 kvdm, hvor det gamle tagpap skulle af, 2 nye lag brændes på, nyt blik rundt, og lidt Stern brædder. 44.000 kr

Hvad har i givet for diverse tag projekter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af tag, priser.
  • #1   16. jan 2018 Det lyder umiddelbart voldsomt.
    Er tilbudene udspecificeret med materialepriser, løn, stilladsleje m.v.??


  • #2   16. jan 2018 M2 prisen er 3 gange så høj som tegl (over 300kr/m2) så noget billigt tag bliver det aldrig.
    Der er intet galt i at indhente 2 tilbud mere så har du noget at sammenligne med.


  • #3   16. jan 2018 Hvis man tager en online beregnings model, skulle det for det eksempel der er lavet, koste 180000 kr beton kostede 235 og tegl 260 i cirka tal.
    Men ja der bli'r os taget flere tilbud hjem.
    Nej der er ikke udspecificeret noget omkring hvad der er til hvad. Kun hvad det samlede tilbud indeholder.


  • #4   16. jan 2018 Det er godt nok ca. 20 år siden at jeg fik lavet noget lignende, der fik jeg 3 tilbud, samme materialer, samme arbejde på alle leder og kanter, og det dyreste tilbud var næsten det dobbelte af det billigste! Så det kan virkeligt betale sig at få flere til at byde på det, den billigste lavede arbejdet, og jeg var 100% tilfreds, både kvalitet, tid, og alt andet var helt i top.

  • #5   16. jan 2018 Det var da os skingrende sindssygt.
    Jeg må os tilstå at jeg forventer at næste tilbud er en del lavere
    Jysk tag teknik som kom men det første bud, køre fast pris system. Og det er sjældent til kundens fordel. Af samme årsag kunne han ikke skrive tal på de enkelte ting, så man kunne se hvor pengene røg hen.


  • #6   17. jan 2018 Umildbart lyder det i den dyre ende. Men er ikke fagmand indenfor det område, så har ikke noget at have det i.

    Når det så er sagt, så er det meget normalt, at tilbud ikke udspecificeres. Sidder med lignede ang. el, hvor vi før i tiden udspecificerede, men vi oplevede flere gange kunder sige, at det ville de godt have lavet, hvorefter de gik til forskellige grossister med vores tilbud og fik leveret materialerne selv, og så skulle vi "bare udføre" arbejdet. Hvorfor det oftes ses at tilbud ikke udspecificeres..

    Men ja, prøv da at indhente flere tilbud, så du har noget at holde det op imod. Held og lykke med projektet smiley


  • #7   17. jan 2018 sort tag er da også populært,har jeg hørt, i nyhederne. smiley

  • #8   17. jan 2018 https://www.tv2ostjylland.dk/artikel/bente-fik-medhold-i-nabostrid-om-tag-det-er-befriende

    det er vel ikke dig der har den møgko til nabo?

    synes det er ret komisk hun lige slutter af med: jeg håber vi får noget solskin i år for det havde vi ikke sidste år............ jamen hvad er problemet så


  • #9   17. jan 2018 Hvis du er interesseret i at få et bud på materialerne alene, så smid en mail på lym@bygma.dk

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

    MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 45
    #10   19. jan 2018 En ting du skal være opmærksom på når du vælger et ståltag ovenpå det gamle, er at hvis der går ild i lortet så kan du være sikker på at du mister alt hvad der er i boligen, brandfolk kan ikke komme igennem taget og slukke branden så ofte får det lov til brænde og så holder de kun ilden nede.

    Er selv uddannet tømrer/tagdækker samt bygningsingeniør og jeg vil klar anbefale jer at få enten en billig betonsten på, evt den nye model som ikke vejer så meget "Monier B&C 25" eller så bare vælge eternit hvis det skal være billigt. Jeg ville selv lægge teglsten på men det er den dyre løsning.

    Husk også at jeres hus kommer til at lyde som et blikskur med stål på taget, det kan være rimelig voldsomt selv inde i huset hvis det regnet meget eller hagler.

    Hvis du har brug for et tilbud kan jeg sætte dig i kontakt med flere byggemarkeder.

    Med venlig hilsen Martin


  • #11   19. jan 2018 Svar til alle smiley
    Jeg er ikke interesseret i at få lavet så stor en opgave sort, og har erfaret at sort arbejde til tider kan være dyrere end med regning

    Mht brand har du selvfølgelig ret. Det er ikke optimalt. Men jeg vil os være optimist og sige at det brænder ikke smiley
    Når vi snakker støj, er det så så slemt når der er et (ekstra) tag imellem?

    Jeg har desværre ikke en materialeliste som jeg kan gøre noget med, så det er lidt håbløst at finde ud af et tilbud.

    Vores tagkonstruktion er ikke stærk nok til cement sten, så det skal vi ikke ud i. Der er nedlagt veto mod liste tag og eternit plader.


  • #12   19. jan 2018 Vi fik nyt tag på sidste år og valget blev sort ståltag direkte ovenpå det gamle bølgeeternit.

    Det med brand. Hvis det er så slemt at brandvæsnet skal ned gennem taget er huset nok så nedbrændt at det kan være ligemeget alligevel smiley

    Vores husareal er 110m2 og vi fik:

    Nyt tag
    Nye ståltagrender
    2 skotrender
    nye vindskeder og sternbrædder
    stillads
    1 stk velux vindue inkl lyskasse
    200mm papirgranulat på loftet.

    Vi betalte 133k alt inkl.
    Vi valgte et tag med 15 års garanti på montering/udførelse af arbejdet samt 30 års garanti på taget.

    Nu her 1 år after har vi ingen problemer haft af nogen art og vi er super glade for taget.


  • #13   19. jan 2018 Man kan sige at så giver det heller ikke mening at vi skal gi det dobbelte for et hus på 161 kvdm. Hvor der kun er 1 skotrende, ingen vinduer og ikke noget isolering der skal laves
    Hvordan oplever i det mht støj?


  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

    MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 45
    #14   19. jan 2018 De fleste byggemarkeder giver en samlet pris ud fra antallet af kvm så du skal bare oplyse hvilken type tag du kunne tænke dig og hvilke andre materialer du ønsker at anvende såsom tagrende metal eller plast osv.
    Med hensyn til lyd så har jeg nogle bekendte som købte et hus hvor taget var udført på samme måde og de er ikke helt tilfreds med det, men det er nok hvad man ellers er vant til som person.


  • #15   19. jan 2018 Vi fik også første tilbud fra Jysk Tagteknik og de var næsten dobbelt så dyre som ham vi valgte at bruge istedet.

    Mht støj så oplever vi kun mindre af det. Inden taget blev lagt spurgte jeg ind til netop støjgener fra fx regnvejr. Tømmeren sagde at da ståltage lige kom frem var det korrekt at de larmede når det regnede. Men i dag bliver tagpladerne behandlet på bagsiden med nogen dæmpende materiale, ligner bare et stykke tape der sidder.

    Men jeg kan bekræfte at vores tag nu er mere stille end før, selv i en sommer tordenbyge. Der ligger jo også 2 tage og ekstra 200mm isolering, så noget støjdæmpning måtte det jo også give.

    Kan i øvrigt fortælle at morgenen efter de havde lagt det ekstra isolering på loftet vågnede vi og syntes der var lige lunt nok. Der var nu 27 grader i huset, frem for 22 som normalt så det havde givet en hurtig og mærkbar effekt.


  • #16   19. jan 2018 Martin h
    Okay det var jeg ikke klar over. Det kan godt være man skulle prøve det

    Lars
    Vi fik os efterisoleret med 200 mm og Ja det kan man godt måske, vi kan lidt nemmere holde varmen her om Vinteren
    Det er som sagt os jysk tag teknik vi har fået tilbud fra. Og jeg må tilstå at mit hjerte lige hoppede over engang da han sagde prisen.
    Nu venter vi på at en lokal tømrer kommer med en pris.


  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2013

    MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 45
    #17   20. jan 2018 Bare gør dig selv den tjeneste at få en pris fra mindst tre forskellige håndværkere, (minus jysk tag teknik). oplever ofte at folk vælger en håndværker fordi de føler de har en god fornemmelse af dem. hvilket egentlig ikke siger noget om håndværkerens kompetencer.

  • #18   21. jan 2018 Det gør vi os, men står jeg med 2 tilbud der kåre 25000 hvor den dyre har man gode referencer på og den anden kender man slet ikke til. Så må jeg tilstå at jeg gerne betaler de ekstra 25 for at føle mig sikker og tryg.

  • #19   21. jan 2018 så har du sku for mange penge.

  • #20   21. jan 2018 De ekstra 25000 kan være givet god ud, hvis ikke du kan finde nogle positive referencer på den "ukendte"

  • #21   21. jan 2018 Hvis du står med en håndværker som alle snakker positivt om, alt arbejde er tip top, Trustpilot siger top klasse.
    Kontra en fuldstændig ukendt håndværker, hvor du ikke kender en dyt til, eller kan finde noget om på nettet
    Forskellen på 25000 kan så afgøre om du får lavet en opgave til i omegnen af 200.000 kr der måske er noget rigtig lort, hvor alt skal laves om, med store udgifter til følge
    Eller om du bare får lavet et lækkert stykke kvalitets arbejde. Så er 25000 pludselig små penge.


  • #22   23. jan 2018 Jeg fik, for små 10 år siden, pillet de gamle cementsten af mine 100m2 tag. Slået nyt undertag på med 120mm isolering osv, og alm sorte cementsten på. Med tagrende med nedløb i 2 hjørner. Velux skråvinduer i den ene side og intet i den anden, gav jeg 100 af de lange. Men det kan du jo ikke bruge til så meget. Jeg tror osse, at du gør det klogeste ved at få indhentet nogle forskellige tilbud. Jeg har ihvertfald aldrig hørt om "en god pris" fra omtalte firma.

  • Nikolaj H
    Nikolaj H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 13 Svar: 1
    #23   13. mar 2018 En rigtig god håndværker, der ikke er for dyr er http://www.vintherbyg.dk/
    De ved virkelig hvad de laver, og tager på ingen måde overpris for det. Gå ind og tjek deres hjemmeside ud, og giv dem eventuelt et ring, hvis i skulle have spørgsmål til prise, de er virkelig hjælpsomme, og guider gerne, i forhold til hvad man har brug for.


  • #24   13. mar 2018 23> Hvordan kender du dem?

  • #25   13. mar 2018 Det er meget fint, men jeg har til dags dato ikke hørt om at jyder hyre et sjællandsk firma. Det er altid omvendt.

Kommentér på:
Udskiftning af tag, priser.

Annonce