{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.038 visninger | Oprettet:

Hjælp til veteranknallert {{forumTopicSubject}}

Min far og jeg har totalrenoveret en NSU Quickly fra 1967. Der er nyt af næsten alle dele, og således også cylinder og stempel. Desværre skete der det, at da vi startede den første gang, var der et par sandkorn (i forbindelse med sandblæsning og maling af stellet), der blev suget med ind i cylinderen og det har givet nogle slemme ridser i cylinderen og i stemplet og nogle mindre slemme i ringene. Nå men cylinderen er honet, og ridserne i stempel og ringe er blevet slebet så godt som det kan lade sig gøre. Når man kører på knallerten går den i stå efter cirka 5km - hver eneste gang samme sted indenfor 50m!!. Det er underligt... Nå men på med en anden karburator - går i stå samme sted. Uden tankdæksel, så der ikke er undertryk i tanken - går i stå samme sted. En anden strålespids - samme sted. Når den går i stå, er det med fuld gas. Når den bliver koldere - et minuts tid - så kan den fint starte igen med det samme. Der er kompression på og tændrøret gnister fint. Og der er benzin i karburatoren, men tændrøret er tørt... Det lader til, den ikke suger benzinen ind i cylinderen.

Hvad dælen kan det være? Kan ridserne i cylinder/stempel forårsage denne opførsel? Kan det være fordi den, på grund af ridserne, bliver for varm og sætter sig? Det er meget underligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til veteranknallert
Kommentér på:
Hjælp til veteranknallert

Annonce